Duck Hunt-triviaen!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, endelig en trivia om kanonspilelt Duck Hunt, i tråd med Resident Evil-triviaen, FF-triviaen, Bøtteminigamet-i-Warioland-1-triviaen og ikke minst Kabal-triviaen!

Første spørsmål!
Hvor gammel er bikkja di i spillet, og hvilken tilknytning til den amerikanske etterretningstjenesten har dattera hans (hint: du får vite dette av den ene anda på tredje brett, mellom du har avfyrt det første og det andre skuddet, så lenge det første skuddet traff en rød and og du plukket opp den hemmelige kjekspakken på andre brett og gav den til gnomen under treet før du avfyrte det første skuddet)?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hunden er - når du starter spillet - nøyaktig 3,5 år gammel. Etter ti brett blir den tre år eldre, deretter nye fire år per sjette brett.
Tilknytningen til den amerikanske etterretningstjenesten er så enkel som at en CIA-agent stjal den fra en sovjetisk avhopper i '71. (For de som synes det skurrer; hendelsene i Duck Hunt er lagt til slutten av andre verdenskrig)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er NESTEN så riktig som det kan få blitt - du glemte at DNA-et den hemmelige kjekspakken er dyrket fra også stammer fra broren til klonen av jakthunden din som ble sendt tilbake til år 30 før Kristus av Hitler, og at dette ble nevnt i en innskutt bisetning i rapporten som omtalte CIA-koblingen.
Men ja - fyr opp neste spørsmål! :)

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hmm, hvor mange ganger må man klare "Perfect" for at hunden skal begynne å jodle, og hva må intreffe for at dette ikke skal distrahere spilleren?

Jeg tror dette er en skikkelig kødde-trivia. Jeg har spilt Duck Hunt en del (litt lenge siden, rikttgnok), og jeg har aldri sett noe historie i dette spillet. Dessuten stråler det kødd av Yetipants' spørsmål. Alt kan skje når moderatorne har ferie..

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hva er det dere jabber om? Har dere ikke lest maualen? *vifte med original Duck Hunt-manual*
(Ja, jeg har den. Riktignok en litt småkjip svensk utgave)

Congratulations! Ju won teh intarweb!!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hallooo... kan vi kutte ut spamminga og bli litt SERIØSE her?!?
Dere, ass...

Uansett: Man må få Perfect 666 ganger for at bikkja skal begynne å jodle. Det som inntreffer når du har fått Perfect 666 ganger er at Satan dukker opp, og bikkja blir så redd at den begynner å jodle. For at dette ikke skal distrahere deg må du skyte på melsekken som dukker opp på skjermen i et brøkdels sekund over hodet til Satan slik at han blir dusjet med mel og blir hvit. Synet av den hvite Satan beroliger bikkja, ettersom den er dypt rasistisk og trodde Satan var en indianer.
Glemte jeg noe nå, kakarlsen...?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Yetipants: Du vet at du har rett.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yess!

Konge, konge. Dere som tror dette er kødd: KUTT SPAM. DERE ER DUMME.

[:1337duckHuntTrivia#3*]

Hvor mange sølv- og gullender må du fange, hermetisere og sende til Kaptein Winters før han sender deg de eksploderende og varmesøkende urankulene, og hvilket ord i brevet hans ble endret fra den amerikanske utgaven til den europeiske?

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Nå er jeg riktignok litt rusten i Duck Hunt, men jeg skal se hva jeg klarer...

Man må fange, hermetisere og sende 6 sølvender og 3 gullender til Kaptein Winters for å få de eksploderende og varmesøkende urankulene. Ordet som ble endret i brevet hans, var vistnok "fudgepackers", da franskmennene syntes det var særdeles krenkende omtale av deres nasjonaldyr, nemlig endene. For å legge til fakta, kan jeg bare informere om at den utgaven vi husker, ikke er den samme som franskmennene spillte, da de fikk byttet ut endene med radiostyrte fly, hunden med Francois - det snakkende muldyret(en meget populær figur blandt franskmenn på den tiden), og at settingen var lagt til en post-apokalyptisk alternativ fremtid, der spilleren innehar rollen som Napoleon, som var gjennopplivet ved hjelp av moderne genforskning for å styrte den onde cyborg-utgaven av Ludvig XIII. Nest siste boss var forøvrig Marie Antoinette i en sølvbelagt mech som skyter småkaker mot skjermen.

Riktig? :svette:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fyyyy faaaaaen!!!!11 Det der med metallenes posisjon i det periodiske system har aldri slått meg... også jeg som har spilt det missionet minst femti ganger...!
Rett som en plett, fyr løs!

PS: Kjipern at spillet ble sensurert i Europa... litt fjernere at en underlig rase med blomstermennesker konspirerer med noen bøller fra en nedslitt skole og skyter med sprettert enn at homsene og russerne slår seg sammen og bomber USA, men sånn er det nå...

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av Mandark@21.10.2004, 16.07
Nå er jeg riktignok litt rusten i Duck Hunt, men jeg skal se hva jeg klarer...

Man må fange, hermetisere og sende 6 sølvender og 3 gullender til Kaptein Winters for å få de eksploderende og varmesøkende urankulene. Ordet som ble endret i brevet hans, var vistnok "fudgepackers", da franskmennene syntes det var særdeles krenkende omtale av deres nasjonaldyr, nemlig endene. For å legge til fakta, kan jeg bare informere om at den utgaven vi husker, ikke er den samme som franskmennene spillte, da de fikk byttet ut endene med radiostyrte fly, hunden med Francois - det snakkende muldyret(en meget populær figur blandt franskmenn på den tiden), og at settingen var lagt til en post-apokalyptisk alternativ fremtid, der spilleren innehar rollen som Napoleon, som var gjennopplivet ved hjelp av moderne genforskning for å styrte den onde cyborg-utgaven av Ludvig XIII. Nest siste boss var forøvrig Marie Antoinette i en sølvbelagt mech som skyter småkaker mot skjermen.

Riktig?  :svette:
121660​
Du tenker på Duck Hunt 2 - Return of Louis XVII...

Men ja, da er det min tur.

Uuuh. Hvor mange ganger skal man skyte på en fallende and før den blir til en iskrem med alvorlig fallosfasong, og hvordan kan det ha seg at denne lille "easter egg"-en ikke ble sensurert i de amerikanske og europeiske utgavene av spillet? Om du kan sitere NOAs offisielle forklaring på glippen, er det ekstrapoeng.

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
En militant gruppe duck-hunt fans brukte(ved hjelp av lederens ballistikkunnskaper) en gigantisk sirkuskanon til å skyte 500 kg horer, øl og seddelbunter inn gjennom kontorvinduene til nintendo japan's kontorlokale.
Vedlagt var et brev som ymtet frampå om ønsker vedgående mindre sensur i oppfølgeren, siden det var kommet frem at hvis du klarer fem levels på fem sekunder kommer det frem på skjermen et brev hvor nintendo's CEO tilstår at han er transe. Dessverre var dette easteregget sensurert utenfor japan og de rabiate fansene krevet oppskværing.
De fikk det som de ville.

Min tur?

Hvilket avvik i hovedprosessoren til NES skaper den lite kjente "Oh nose there smoked the game budget" effekten der en pimp kledd i grønt og lilla suser forbi skjermen i en gullakkert handlevogn mens han ler halvhøyt for seg selv og leser den så langt ikke utgitte boka "dette gikk galt midtveis i Halo 2"?

Å dette tror jeg kankje at jeg vet. Da link hadde reddet Hyrule for første gang savet han seg som en grønn gnom på hovedkortet som ligger gjemt under den dingsebomsen ingen vet hva er. Dette fører igjen til at prosessoren som er koblet til dingsebomsen på hovedkortet til Nintendoen i ett spesielt tilfelle, altså når du skyter 666 ender på rad på det grånne punktet. Dette vil føre til at hunden får en hysterisk latterkrampe som igjen fører til at det kommer en stygg grønn og gul gnom ut av det hele, som ansetter alle endene på bordel der hunden kan forlyste seg ved hjelp av urankulene du for håpentligvis har samlet opp. Hvor handlevognen kommer inn i bildet vet jeg ikke, men jeg tror det har noe med at gnomen bygger en handlevogn av alle de døde endene som du ikke har råd til å kjøpe)

Hvis du ikke har det vil derimot spillet klikke helt, og bli til støv sammen med hele nintendoen og bli til en levende super mario som springer rundt i huset med en monster penis og forsøker å voldta deg.

Boken heter forresten "Dette gikk galt midtveis i Halo 2", men "Bungie, livet og kjærligheten" med den forutnevnte undertittel. Dene boken dukker opp når pimpen putter 777 kuler med uran i ræva og stønner høyt.

Riktig?

Neste spm. er: Det er bare en person som noensinne har klart det hele, han er nå en levende legende i undergrunnsmiljøet til Duck hunt. Men hva heter denne personen?

(Hint: Mannen går altid rundt i en fulldekkende grønn drakt, og har også en gjesteopptredenb i spillet)

EagleJin

Bear Necessity
Elvis Presley. Han måtte gjemme seg for å ikke bli stemplet som "duck"'er, for den skammen klarte han ikke tanken på. Det er også derfor han går med den grønne drakten..

Hvordan skal man få endene til å møtes?