Duke Nukem Forever

Fant denne infoen på Gamershell og det står at spillet ikke er dødt men er egentlig nesten ferdig. Overskriften sier at vi ikke får se Duke på E3.Men hvem vet...

Her er saken som Gamershell skrev:

DNF won't be shown at E3 this year
After a preview session of the game Prey at the 3D Realms headquarters, the journalists of PC Gamer got to see a demonstration of Duke Nukem Forever (thanks: Trebster). George Broussard said "DNF is up and running and in very fine form indeed". The biggest part of the content is already finished, almost all of the weapons and creatures are done, so are the levels and there's a ton of gameplay. DNF will also feature a lot of interactivity with the enviroment according to the PC Gamer article. The release date is the same: when it's done.

Kilde:Gamershell.com

SHDR

Gullmedlem
De har vel byttet motor to ganger siden de screenshotsene der, som var fra 2001. Og det spillet skulle KJØRE i 2001 ... det viser vel at 3DRealms har litt peil på hva de driver med. Med ny grafikkmotor, ny content, ny grafikk, og the passing of Half-Life 2 og Doom 3 har nok Duke3D en god sjanse. Jeg skal iallfall ha det på dagen. Gleder meg.

Prey blir nok ikke det samme uten den heavy-duty Descent-ripoff portal-teknologien som skulle gjøre spillet mer teknisk avansert enn alt annet i sin tid. Doom 3-motoren er vel og bra den, men jeg får inntrykk av at det var selve portalkonseptet som gjorde Prey, alle de sprø måtene de jobbet omkring de tekniske begrensningene på for å få spillet gjennom som en funksjonell enhet ... spenandes.

Håper begge blir bra.

Det vi kan håpe på er at de innså det ble utdatert, og "begynte på nytt" lager helt ny grafikk osv... derfor tar det lang tid [/håp]

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg antar at det spillet blir en slags gjentakelse av Daikatana. Et spill som hypes opp over altfor lang tid, utsettes i det uendelige, blir glemt, tas frem igjen, hypes litt mer, glemmes, etc. Etter altfor mange år i "utvikling" kommer det et middelmådig spill som selger like bra som Erna Solbergs lingerie-collection og rævkjører det allerede dårlig stilte firmaet.

SHDR

Gullmedlem
3DRealms? Dårlig stilt? 3DRealms har hatt en finger med i praktisk talt alt som har foregått i det som var den gamle FPS-scenen i USA de siste ti årene. Hvem tror du tjente meste penger på Max Payne? Remedy eller 3DRealms?

De kommer til å vinne. Dette er gamle Apogee, for fuck's sake. :D Developers of Incredible Power og alt det der ...

Hahaha... Jeg hadde seriøst forventet å se dette spillet på E3 i år. Men det har jeg forventet i et par år nå, så det kom ikke som en enorm bombe. Uansett, jeg gleder meg faktisk, og det er ikke ofte jeg gleder meg til et FPS. Jeg liker Duke Nukem 3D veldig godt, og ellers har jeg spilt en del Duke Nukem og Duke Nukem 2 i min barndom, så jeg har på en måte blitt glad i Duke. Han er utvilsomt den kuleste FPS-helten som finnes. :tommelopp:

Det bekymrer meg allikevel at dette spillet har brukt så lang tid i utvikling. Enten får vi et av tidenes beste spill hvor vi ser at den lange utviklingstiden har blitt brukt til å finpusse spillet til de grader, eller så får vi et passe rævva spill som bærer preg av at den lange utviklingstiden skyldes en langt ifra problemfri utviklingsprosess. Jeg håper på det første.

*krysser fingre*

3DRealms er en tungvekter i spillbransjen, hvem har ikke sittet timevis med de første duke nukem spilla, eller hoppet opp-og-ned med hopperten på commander keen. Men i likhet med Rare er det jo årevis siden de sist beviste hva de er gode for. Nå vet jeg ikke hvor mye 3DRealms har hatt med å gjøre på alle disse spillene som er blitt utviklet med dems inspeskjon, men ser vi bort fra det er vel det forrige 3DRealms laget pc-spillet "shadow warrior" fra 97. At de var gode før beviser ikke mye, og med duke nukem forever kan en jo spørre seg om de i det hele tatt kan lage et spill som tåler dagens standard...

Duke Nukem 3D rocket shit på LAN før i tida. =D

Lodin

Der Waaaah
Denne lista sier vel egentlig alt (en stund siden den ble oppdatert, men men):
For those not knowing - DNF is Duke Nukem Forever, a game that has been in development for quite a long time.

How long?

Well...

--
The first press release I can find concerning DNF is dated April 25, 1997.

A list of things which have happened since the development or in less time than the development of Duke Nukem Forever:

Grand Theft Auto 1, 2, London, III, Vice City, likely San Andreas
Fallout, Fallout 2, All eight (to my knowledge) Infinity Engine games and expansions, and three Baldur's Gate console spinoffs
Final Fantasies VII, VIII, IX, X, X-2 XI, Tactics, Tactics Advance, Crystal Chronicles, Origins, Anthology, Chronicles and the Ergheiz & two Mysterious Dungeon spinoffs
Legend of Zelda: Four Swords, Wind Waker, Ocarina of Time, Majora's Mask, Link's Awakening DX, Link to the Past GBA, Legend of Zelda GBA, Oracle of Seasons, Oracle of Ages
Unreal, Return to Napoleon or wherever the hell that was, Unreal Tournament, UT2k3, UT2k4 and at least 4 games off the top of my head that use its engine
Quakes 2 and 3, and God knows how many games used those two engines
Thief 1, 2, 3
The Sims and all seven expansions
Tony Hawk's Pro Skater 1, 2, 2x, 3, 4, Underground
Madden NFL '98, FIFA '98, NBA '98 and NHL '98 for the Super Nintendo, and NHL '98 for both the SNES and Genesis
Might & Magic VI, VII, VIII and IX
With the exception of Meridian 59, every MMORPG apart from MUDs (I may be off here; at any rate UO was released five months after DNF was announced)
Romance of the Three Kingdoms VI, VII, VIII, IX, Dynasty Warriors 1-4 (and 2 expansions), Dynasty Warriors: Empires, Samurai Warriors, Kessen 1 & 2, Dynasty Tactics 1 & 2, Mystic Heroes
Every Dance Dance Revolution game
Every single Pokémon game released in the US
Every Deer Hunter game
Chessmaster 5500, 6000, 7000, 8000, 9000, 10th Edition, with additional non-PC ports
Twenty (to my knowledge) Mega Man titles, for GBC, GBA, GC and N64, not including direct ports
Thirty (to my knowledge) Star Wars titles, again not including direct ports

Working Designs is famous for taking absolutely forever to release a product.
Since the announcement of Duke Nukem Forever, WD has released:

Albert Oddesy
Magic Knight Rayearth
Sega Ages (maybe)
Raystorm
Elemental Gearbolt
Lunar: Silver Star Story
Sillhouette Mirage
Lunar 2: Eternal Blue
Alundra
Arc the Lad Collection
Raycrisis
ThunderForce V
Vanguard Bandits
Silpheed and Gungriffon Blaze
Growlanser Generations out shortly.
Working Designs CEO Victor Ireland has made approximately 3,710 Usenet posts since the announcement of Duke Nukem Forever.

Other Facts:

The Voyager 1 spacecraft has travelled approximately 2.5 billion miles since the announcement of Duke Nukem Forever.
The rovers Spirit and Opportunity were proposed, authorized, announced, designed, launched and successfully landed upon Mars within the timeframe of Duke Nukem Forever's development.
The majority of the children who were entering high school the school year following Duke Nukem Forever's announcemnt are now eligible to drink.
Going back to the Duke Nukem theme, not only had the real Manhattan Project been successfully completed in less time than it has taken Duke Nukem Forever to be completed, but the entirety of World War II, from Hitler's invasion of Poland on September 1, 1939 to the signing of the surrender papers on the USS Missouri on September 2, 1945, took place in less time than this game. World War I was even shorter.
One out of every seven people on Earth was not yet born when Duke Nukem Forever was announced. Approximately one out of every seventeeen has since died.

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av Camrot@25.04.2005, 15.26
At de var gode før beviser ikke mye, og med duke nukem forever kan en jo spørre seg om de i det hele tatt kan lage et spill som tåler dagens standard...
211352​
Hvorfor i all verden skulle de ikke det? De har mer eller mindre DEFINERT den moderne FPS-en via sitt arbeid på Wolfenstein 3D, Rise of the Triads, Duke Nukem 3D og faktisk også Shadow Warrior. De to sistnevnte var de første spillene som virkelig prøvde å emulere virkelige omgivelser og skape gode spillmiljøer av dem med interaktivitet og annet jall. Sure, ikke alltid like veldesignet, men ekstremt forut for sin tid.

Valve hadde aldri laget noe før da de lagde Half-Life. Hvorfor skulle ikke et ekstremt erfarent utviklingsstudio, som egentlig la malen for Half-Life, klare å gjøre noe i samme gate?

Viss de er så erfarne, hvorfor klarer de ikke å lage et spill ferdig på under 7 år?
Jeg trekker bare noen paralleller til Rare. Jeg klarer ikke helt å fortså hvordan du, Shadar, kan prise 3D Realms, og slakte Rare, når de så og si er i en veldig lik situasjon.

SHDR

Gullmedlem
Siden GoldenEye, spillet jeg anser som Rares siste interessante utgivelse, har de blant annet gjort følgende: Banjo Kazooie, Banjo Tooie, Diddy Kong Racing, Donkey Kong 64, Conker's Bad Fur Day, Perfect Dark, StarFox Adventures, Grabbed By the Ghoulies og Conker's Bad Fur Day en gang til ...

3DRealms har medvirket til blant annet Max Payne og Max Payne 2. Sure, de har farmet ut Duke Nukem-navnet til andre utviklere for å kapitalisere på merket sitt, men de har ikke laget noe selv. Max Payne og Max Payne 2 står for meg som uendelig mye bedre og mer interessante titler enn NOE av det Rare har skrotet ut av seg siden 1997. Er det da så rart at jeg har mer tro på dem? De er ikke i samme posisjon i det hele tatt: 3DRealms har jobbet fokusert med et produkt i mange, mange år nå. De har medvirket til et par stortitler, og jeg tror deres sluttprodukt kommer til å leve opp til, eller overgå, Max Payne-serien de var med på å bygge. Rare har laget mange spill, men ingen gode, siden 1997. Jeg føler at jeg på trygt grunnlag kan mene noe om deres nåværende utviklingsteam. Føler du at du vet noe om 3DRealms?

Liten vits i å vente på dette spillet. Det komme når det kommer, muligens jeg har blitt grå i håret til den tid. Tror 3DRealms har ventet litt for lenge med å gi ut dette spillet. Grunnen til at Duke3d ble så stort var at konkurransen var ikke fullt så stor den gang. Om de gir ut Duke på nytt idag så tviler jeg sterkt at dette blir spillet alle har venta på. Tross alt, minnene sitter kanskje ikke så godt i bakhodet som vi selv tror.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
HEHELOL DUKE NUKE M FOR EVER KOMER TILL Å TA FÅR ALTID Å LAGE!!!elleve HAXLOL

Tjah, jeg vet nå ikke helt. Jeg HÅPER at spillet kommer til å være helt konge, men... aner ikke. Det blir ren tipping.
Er det forresten bare jeg som synes Manhattan Project var ganske kult...? :flau:

Tror FEAR kommer til å skape problemer for Duke Nukem Forever grunnet sitt brutale behov for vold og annen gørr.

Foressten. Da Duke Nukem ble annonert fylte jeg åtte år. 25 april 1997. Hører jeg noen gratulasjoner :rulleøyne: