E3 2006 nærmer seg

Kilik

Lokal moderator
#1
Sånn cirka en måned igjen altså, så da er det på tide å starte hypen...

Pre-E3 konferansene til konsollprodusentene er klare (norske tider):

Sony: Mandag 8.mai, kl. 24.00
Nintendo: Tirsdag 9. mai, kl. 18.30
Microsoft: Tirsdag 9. mai, kl. 20.30

Selve messen starter 10.mai.


E3 byr alltid på overraskelser, men her er noe av hva jeg tror vi kan vente oss:

PS3
- Spillbare titler.
- Pris og dato.
- Redesign av kontrollen.
- Online service.
- Metal Gear Solid 4, Grand Theft Auto 4, Gran Turismo 5, Virtua Fighter 5, Tekken 6, Getaway 3, Killzone 2, MotorStorm, Ratchet & Clank, Devil May Cry 4, Songstar.

PS2
- Final Fantasy XII, God of War 2, Okami, Ryu ga Gotoku, Bully.

PSP
- Gangs of London, nytt GTA-spill, Tekken: Dark Resurrection, Gran Turismo, Killzone, Metal Slug Collection.

Xbox 360
- Halo 3, Gears of War, Ninety-Nine Nights, Fable 2, Splinter Cell: Double Agent, Ninja Gaiden 2, Dead Rising, Too Human, Blue Dragon, Lost Planet, Forza Motorsports 2.
- Nye spill fra Rare.

PC
- De første spillene med DirectX10 og PhysX-støtte.
- Crysis, HL2: Episode One, STALKER, UT 2007, Prey, Duke Nukem Forever (?).
- WoW: The Burning Crusade, Spore, Neverwinter Nights 2, Broken Sword 4, Bioshock, Dreamfall.

Gamecube
- Zelda: Twilight Princess.

DS
- New Super Mario Bros, Zelda: Phantom Hourglass, Pokemon Ranger, Xenosaga I & II, Pro Evolution Soccer Online, Final Fantasy III.

Revolution
- Alle detaljer om konsollen, demonstrasjon av kontrollen.
- Første spillbare titler.
- Pris, navn og dato.
- Online service, nedlastbare titler.
- Super Smash Bros. Online, Zelda: Twilight Princess, Metroid Prime 3, Mario 128, ny IP fra Miyamoto.
- Red Steel og andre eksklusive third-party spill.

Multi
- Resident Evil 5, Silent Hill 5, Hitman: Blood Money, Phantasy Star Universe, Sonic The Hedgehog, Castlevania, Virtua Tennis 3, Pro Evolution Soccer 6, Sega RALLY.
 
#2
Det blir mye F5 trykking de nettene :D
w000t, Broken Sword 4. Det har passert stille forbi meg. Nice one :)
 
#3
ny MGS 4 trailer :sikle:
 
#7
Litt off-topic: Vet noen sånn ca. hvor lang tid det tar fra man bestiller VISA kort til det kommer? Blir 18 seksten dager før E3, og jeg håpet på å få VISA før E3 sånn at jeg kan kjøpe GameSpot Total Access og bli IGN Insider. Må jo få med meg alt :p

Edit:
Regner med at jeg får kortet dagen etter E3 er ferdig, men man kan alltid håpe :p
 
#8
Jeg tror det er en til to uker, men det kan hende du kan få ordnet det litt før du er blitt 18 slik at du har det et par dager etter dagen din? Ikke vet jeg :p
 
D

Doctor Downs

Gjest
#10
Mener det overlappa 17. mai både 2003, 2004 og 2005 (hvis ikke det slutta 16. i fjor?). Gjør meg egentlig ikke noe.
 
#11
Pressekonferansene ble holdt på 17.mai og selve messen begynte dagen derpå i fjor.

Tror uansett Shadar snakker om hypen..?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#12
Hypen starter jo med en gang forige messe er ferdig. Blir en ny maskin annonsert får vi gjerne ikke noe solid info før neste E3 igjen. Samme gjelder trist nok om en del store spill også.
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
#13
Jeg vil høre et eller annet om spore. Da blir jeg fornøyd.
 
#15
Jeg boikotter E3 i år. Booth babes. :p

Det jeg gleder meg aller mest til, er om Bungie offentliggjør noe som helt om Halo 3.
[/b]
Helt enig, men gleder meg også veldig til å få vite mer om Dead Rising.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#16
De tre tingene som står høyest på ønskelista mi er:
"unannounced project" fra Silicon Knights og Sega, og nei der er ikke TooHumman trio.
Halo 3
Ninja Gaiden 2
 
#17
Tror dere vi får vite noe spesielt om Halo 3? Jeg håper for Guds skyld at de utelater Covenant-historien denne gang. Jeg bryr meg ikke om dem, å spille som en Covenant var kjedelig. Banene gjentok seg stort sett, det var ikke stor variasjon. Og utebanene med the Covenants, de var jo helt på bærtur. Mørke og ekle, små og stygge.. Det sier litt om spillet når siste bane er med the Covenant. Det jeg vil vite mer om, er The Flood. En banene i Halo var kul, den hvor vi møtte The Flood første gang.
 
#18
Mario 128 anyone? Spillet som skal spilles på en helt unik måte. Vært i utvikling i en del år nå. Bør være imponerende vel?
Håper å se flere konkrete Revolution-spill som kan spilles på nye, tøffe måter.
 
#19
Ign har laga en liten liste med titler som er sikkert kommer på E3. Jeg regner med at den blir oppdatert etterhvert. Jeg kan ikke vente til å se mer fra PS3 og revolution :D
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#20
Det jeg gleder meg mest til, er alle de spillene som dukker opp som man ikke har hørt noe som helst om fra før.

Stortitler som MGS4 og Halo 3 i all ære, men man vet jo at de kommer før eller siden uansett.