E3 2008 - 14-17.juli

Lodin

Der Waaaah
AS er rent æksjenspill da. Bare løpe fra A til Å i digre brett å hogge folk i biter.

Star Wars Force Unleashed kommer til alt, også iPhone. Her snakker vi virkelig avansert gameplay. XD
 

Kilik

Lokal moderator
Sega: iPhone is as powerful as the Dreamcast

Sånn apropos Sega så har de på spørsmål fra desperate journalister igjen avkreftet planer om Shenmue III. Foruten Valkyria Chronicles hadde de ikke mye å by på i år. Sega anno 2008 ser ut til å fungere bedre som utgiver enn utvikler.


E3 raskt oppsummert...

De beste:
Mirror's Edge (PS3/X360/PC)
Resident Evil 5 (PS3/X360)
Prince of Persia: Next Gen (X360/PC/PS3)
Wii Sports Resort (Wii)
Flower (PS3)
MadWorld (Wii)
Rock Band 2 (X360/PS3)
Far Cry 2 (PC/X360/PS3)
Fable 2 (X360)


Savnet:
Alan Wake (PC/X360)
Heavy Rain (PS3)
Splinter Cell: Conviction (PC/X360)
 

Lodin

Der Waaaah
Sega var forresten litt grinete på Sony etter konferansen deres. I mangel av kule spill til PSP døtta de shizz fra førnevnte Valkyria Chronicles inn i traileren for å padde den litt. Kommer fortsatt vitterlig bare ut på PS3. :ler:
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Hvorfor viste ikke Nintendo frem flere spill i pressekonferansen? Miyamoto svarer.

Q. Following on that, it was a risk to come out with a console that deliberately didn’t court hardcore gamers, and with such a different control scheme — particularly after the GameCube (which enjoyed only moderate success). At what point did you know that the risk had paid off?

A. The first that I’d want to clarify is that the concept that Wii intentionally does not cater to core gamers is probably a misconception, and perhaps one that’s almost a PR tactic used by some of the other companies to paint us as a company that’s not targeting core gamers. But in fact, while we may not be focusing on the high-end graphics and technology that core gamers would typically be drawn to, the types of games we create, and continue to create, are certainly games that people who play games would certainly want to continue playing.

I think that there’s probably one other element to it, and that’s that our view of how we use E3 has changed. For a very long time, E3 was an event where — and certainly Nintendo included — catered specifically to the core gamer. Now we look at more … an opportunity for us to introduce new concepts and new types of play that we intend to bring to the broader audience, particularly because of the media that gathers at E3 now.

So while attending an E3 event like this, they might be given the impression that Nintendo is no longer focusing on the games that appeal to the core gamer, in fact we’re still working on many of those titles, but it’s just not the type of event where we’ll be showcasing that anymore.
Ingen flere morsomme pressekonferanser altså? Kjipt. Men jeg håper han snakker sant angående flere "core games".
 

Lodin

Der Waaaah
De kunne sikkert fulgt Sony og vist CG-trailere med Mario, Link eller Pikminene, men hadde det spilt noen rolle fra eller til? Hadde såklart vært stilig, men det viktigste er at de er i produksjon.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg synes egentlig alle skuffet, men det er kanskje prisen for å ha E3 i juli istedenfor mai. Uansett gir jeg

Microsoft: B

Nintendo: E

Sony: C

Microsoft sine partyspill kloner likte jeg heller lite, men de viste en sterk 12 måneders line-up, Primetime tingen ser tøff ut (og setter mer fokus på det 360 er best på, Live) og byttet av utseendet på Dashboard vil kanskje ikke trekke nye spillere til konsollen, men en velkommen forandring. Forhåpentligvis blir Banjo Kazooie spilet bra, og greit de kjører på med mer Viva Pinata.

Jeg har aldri blitt så lite imponert av Nintendos E3 pressekonferanse. Bedre kontroll til remoten, joda bra, men burde -egentlig- vært standard. Wii Music, et nytt Wii Sport og det snowboard spillet er sikkert nok til å holde casual gameren happy, men jeg ser ikke hvorfor de kun henvender seg til et publikum som kjøper 2-3 spill i året, mens de mer hardcore gamerne sitter å venter på nytt Zelda eller Mario. Jeg synes heller ikke Wii Sport Resorts så noe spesielt ut, det som gjorde at folk elsket originalen var små velkjente aktiviteter (tennis, golf, bowling). De burde heller gitt ut en Wii Sport 2 med den nye kontroll-device tingen, det Wii Sport manglet var jo nettopp dybde, som man kunne tilført med bedre og mer nøyaktige kontroller. Nytt Animal Crossing er jo koselig, og velkomment for de som har spilt det til døde, og ellers var DSen mye bedre. Kjempepluss med GTA spillet og andre tredjeparts titler, men Nintendo selv viste inget spesielt.

Sony trengte å vise hvorfor folk skal betale mer for en PS3 enn en 360. Det klarte de vel egentlig ikke, men de viste frem noen interessante titler som MAD og DC Universe, selv om det fortsatt støtter seg på Buzz, Singstar, fremtidige Home og ikke minst Little Big Planet (når de viste tallene sine i LBP, herlicht!) for å nå et bredere publikum. God of War 3 blir off the chain, Resistance 2 forhåpentligvis en kvalitetsshooter, og Infamous ser fortsatt lovende ut. Et nytt, billig og nedlastbart Ratchet and Clanker også pluss i margen. Når man ser på utgivelseslistene de neste 12 mnd er det ikke mye PS3 går glipp av eller ikke har en grei erstatning for, men Sonys oppgave var som nevnt å overbevise oss om å kjøpe en PS3 over en Premium. Det klarte de nok ikke helt, men kanskje med når de får video-utleie-last-ned-tjenesten opp å gå her i Europa og, kan det fylle seg inn i rekken over argumenter sammen med Blu-ray og MGS4.
 
...Ingen Mass Effect til PS3? :(
 

Terje

mostly harmless
Microsoft har latt spill de eier komme ut til en konkurerende konsoll før; Age of Empires 2 til PS2 for eksempel. Teknisk sett Konami som ga det ut, men Microsoft eier serien og ga det ut til PC, og det er logoen deres som kommer opp når PS2 spillet starter opp. De kunne nok stanset det om de ville, så det er ikke helt utenkelig at det kan skje igjen. Men lite sansynlig, ok. ;)
 

Terje

mostly harmless
Grunnen til at jeg husker det var jo at jeg ble ganske overasket over å se Microsoft logoen på PS2, fordi X-Boxen var ute. Men ok, jeg sjekket nettopp datoene og spillet kom ut her et halvt års tid før konsollen. Så jeg kjøpte det ikke da det var nytt, tydeligvis. Ok, glem det da.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Den sinna nerden har vært på E3, og har postet . Dette er det første jeg har sett av Street Fighter IV-gameplay. Ser overraskende bra ut.