E3 2009

Kilik

Lokal moderator
#1
Da nærmer årets E3 seg med stormskritt og i tradisjonen tro mekker Kilik en egen tråd.


De tre store konferansene:

Microsoft:
- Beatles: Rock Band vises med Paul, Ringo og Yoko Ono på scenen.
- FFXIII ute våren 2010.
- Modern Warfare 2 demonstreres.
- Shadow Complex. XBLA-tittel fra Epic.
- Left 4 Dead 2 ute i november.
- Crackdown 2 eksklusiv til X360.
- Splinter Cell: Conviction demonstreres. Ganske annerledes enn de tidligere spillene.
- Forza 3 kommer i oktober.
- Halo 3: ODST ute i september.
- Halo: Reach ute høsten 2010.
- Alan Wake vises fram. Slippes våren 2010.
- Videotjenesten relanseres som Zune Video og kommer til Norge.
- Samarbeid med Last.fm, Facebook og Twitter.
- Metal Gear Solid Rising. Raiden er tilbake.
- Viser fram spill hvor man ikke bruker controller, men reagerer på bevegelse og stemmegjenkjenning. "Project Natal", MS sitt svar på Wiimoten.

Nintendo:
- New Super Mario Bros. til Wii. Flere spillere samtidig á la LittleBigPlanet. Ute til julesalget.
- Wii Fit Plus.
- Wii Sports Resort demonstreres.
- Trailer av FF: Crystal Bearers.
- Kingdom Hearts til DS.
- Mario & Luigi RPG til DS. Ute til høsten.
- Golden Sun DS i 2010.
- Cop: The Recruit. Nytt DS-spill fra Ubisoft.
- Mario vs. Donkey Kong Minis March Again til DSi, nedlastbart med level designer ute på mandag.
- WarioWare DIY til DSi. Lar deg designe egne spill.
- Wii Vitality Sensor, en pulsmåler...
- Mario Galaxy 2, med Yoshi.
- Metroid: Other M, fra Team Ninja, ute i 2010.

Sony:
- Uncharted 2 demonstreres.
- MAG vises fram, FPS-et med opptil 256 spillere.
- PSP Go annonseres offisielt. Halvparten så stor som første PSP-en. 16 GB flashminne. Ikke billig. 250 euro, blir vel 2500 kr. her.
- Gran Turismo PSP. Endelig kan man vel si. 60 fps, 800 biler. Ute samtidig som Go, 1.oktober.
- Kojima viser fram Metal Gear Solid: Peace Walker med Solid Snake til PSP. Foregår ti år etter MGS3. 2010.
- Resident Evil Portable ute i 2010.
- FFVII ute på PSN fra i kveld.
- Agent, eksklusivt PS3-spill fra Rockstar North.
- Assassin's Creed 2 demonstreres.
- FFXIV Online annonseres. "PS3 will be the only console you can play it on when it launches in 2010".
- Sonys motion-kontroller vises fram. Lanseres våren 2010.
- ModNation Racers vises fram med track editor. Eksklusivt. 2010 det også.
- The Last Guardian AKA Trico trailer.
- God of War 3 demonstreres. Mars 2010.
 

demake

Seksuelt godteri
#2
Alan Wake er det nye Duke Nukem Forever.
 
#3
Enda en ny psp? Jees.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#4
Jeg tror ikke på noen hardwarenyheter i denne omgang, hverken ny PSP (det kom en tidligere i år for svingende), eller slimmere PS3 (Slim = mindre komponenter = produksjonen billigere => da hadde de heller senket prisen).

Sånn ellers er det jo selvsagt det nye mysterieprosjektet til Kojima. Utifra uværsteaseren å dømme caller jeg at det er Bokatai på PS3. Frem med skjøteledning og ryggsekk, nå skal vi faanmæ får litt tung mosjon mens vi gamer.

PS: Godt å se at du holder tradisjonen ved like og grattis med cyborghjerte. ;)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#5
Yaaaay Kilik.

Jeg tror på en ny SKU av Wii, nå som WiiMotionPlus blir introdusert. Kanskje med forskjellige farger og større harddisk?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Bryr meg ikke så fantastisk mye om E3, men jeg benytter anledningen til å gratulere deg med første del av mecha-drakta di installert, Kilik. ^^
 
#7
Og de sa at Deus Ex var science fiction... Biomods ftw. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Ikke nok med det, det syntetiske hjertet oppgraderer alle de andre aug-ene som installeres i etterkant.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Nei, det er vanlig å holde pressekonferanser midt på svarte kvelden i USA. <_<
 
#12
Ah, okay. :)
Regnte litt feil vei, ja.

Edit: Forresten, hva? Hvis det er norske tider, så vil det vel være rundt ettermiddagen i USA? Og hvis det var amerikanske tider, så ville det vært midt på svarte kvelden i Norge. Forklar hva jeg gjør feil! :S
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#13
Klokken åtte på kvelden i Norge er klokken tolv (på dagen) på vestkysten av USA. Avisgutta må jo ha tid til å skrive om alt som skjer i tide til neste dags utgivelse, spesielt når konferansene tar fire-fem timer. Pluss at publikum ofte ikke er så skjerpet når det nærmer seg midnatt.
 
#14
Yetifail?
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#15
Mhmneeeeei, jeg tror bare at Yeti vurderer klokken åtte til å være midt på svarte kvelden. Det er tydeligvis lite lys som slipper igjennom skogene på Stange.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Hva kaller du klokka åtte om kvelden hvis ikke kvelden'a?
 
#17
Vanligvis kaller vi det svarte natta og ikke svarte kvelden, ikke rart folk stussa litt der.

K999: Gamespot er en god bet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Da får jeg nesten spørre hvor mye dagslys du forventer deg i USA klokka åtte på kvelden da.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#20
Herregud, lek med ord og uttrykk har jeg aldri hørt om. Jeg har hehe derimot hehe en festlig signatur som sier at hehe folk flest er dumme med samme retoriske schwung som hehe en turistt-skjorte.

ot: Roll on E3, jeg spår flere intetsigende uttalelser, unyttige dippedutter, og re-hasher ingen vil ha. Og ja, selvsagt, ingen grunner for meg å anskaffe noe annet enn 360-en.