E3 2010 - Konferansene

Jeg skal kjøpe den nye Xboxen. Jeg føler det på meg at den jeg har nå kommer til å krepere hvert øyeblikk (igjen).

Hvis den er stillegående som de sier så skal den kjøpes, men jeg liked dårlig at de kjører custom HDD (eller var den laptop-size?). Trodde også de hadde skjønt hvor dumt det er med pianolakk :/

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Alle diskene til Xbox og PS3 er laptop-size, men Microsoft bruker proprietære innpakninger. Og ja, det var en ny type.

EA sin pressekonferanse går jo nå, ikke tirsdag. Mulig dette gikk meg hus forbi, men nå er det EA tid ihvertfall. HOT PURSUIT!

Trench_Rat

Sommerbildene våre
noen som vet om ett sted jeg kan se x-burk konferansen hvor lyden er synket med bildet? jævlig irriterende med 1 minutts lagg på gamespot siden

edit: vet dere hvilket spill som hadde vært konge med move? MGS Rising

Erketor

noen som vet om ett sted jeg kan se x-burk konferansen hvor lyden er synket med bildet? jævlig irriterende med 1 minutts lagg på gamespot siden

edit: vet dere hvilket spill som hadde vært konge med move? MGS Rising
Gametrailers-streamen eide hardt. Bare gå på Gametrailers.com/e3 i kveld.

Igår fungerte det ypperlig, men idag kan det fort bli verre. Tenkte å sjekke innom Gametrailers.com nå nettopp for å se Ubisoft sin stream fra i natt. Men det går for jævlig tregt, noe som ikke er positivt med tanke på at det er bare en time til neste store pressekonferanse D;

edit: Glemte ut at Nintendo har selvsagt egen stream, nice.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
driver å ser på EA konfereansen og jeg skal definitivt ikke noen sinne spille Dead Space 2 :grøss:

....

Er det bare meg som synes dette har vært den tristeste E3 i manns minne? Finner ikke noe interessant noe sted...:(

Erketor

Vel, Microsoft war 99,98% bæsj. Sony var 95% bæsj. Nintendo var bæHOLY SEQUELS BATMAN EPIC MICKEY 3D UTEN EN MASSE DILL GOD DAMN.

Bare jeg som syntes fjorårets var verre? Eneste minneverdige de viste der var Metroid, resten var søppel i varierende grad. Dette året hadde blitt verst om det ikke var for nintendo.

Kilik

Lokal moderator
En liten evaluering av spekulasjonene mine tre uker på forhånd:

Motion control og en ny generasjon håndholdte blir nok hovedsakene i år. Det ventes økt fokus på DLC, indie, 3D, iPhone/iPad og såkalte sosiale plattformer som Facebook.
Joda, stemmer bra det. Ikke sett så mye indie, men det har nok med at de nærmest per definisjon ikke drar de største overskriftene.

Nintendo vil vise fram 3DS, deres nye 3D-håndholdte som ryktes å ha Gamecube-ytelse, blir garantert hovedfokus. Den antas å være ute like før jul og Nintendo har nok et par solide lanseringsspill på luringa.
Jepp, men det viste man egentlig fra før. Ingen lanseringsdato av noe slag, så det spørs om den er i handelen på denne siden av nyttår.

Til Wii vil nok endelig få noe konkret ut av Vitality-sensoren de viste fram i fjor, det ryktes at det nye Zelda-spillet vil bruke den. Sistnevnte vil garantert være til stede, i det minste i trailerform.
Zelda var til stede også i gameplayform, men Vitality-sensoren var helt glemt. Er nok (forhåpentligvis?) lagt på is eller kansellert for godt.

Ellers går det rykter om Pikmin 3, nytt Kirby-spill, Starfox og en ny IP fra Retro Studios (Metroid Prime-spilla).
Pikmin 3 var ikke å se, men Nintendo sier det fortsatt eksisterer, så mulig vi ser det neste år. Kirby kommer, Starfox-remake i det minste og Retro kommer ikke med ny IP, men med nytt Donkey Kong Country.

Sony kontrer nok med PSP2 hvis de fortsatt ønsker å være i håndholdtmarkedet. PSP Go har vært en flopp og softwaresalget er elendig. Kanskje de hiver se på touchscreenvogna? Jeg blir ikke overrasket om det nye God of War-spillet ender opp på den nye handholdte.
Kanskje den største skuffelsen i år. Ikke bare PSP2 no-show, men at de ikke hadde noe som helst nevneverdig nyheter om PSP i det hele tatt. Med forspranget som 3DS og iPhone nå har blir jeg ikke overrasket om Sony dropper ut av håndholdtmarkedet ganske snart.

The Last Guardian aka Trico får vi sikkert se mer fra.
Nei, tyder på at det fortsatt er et stykke unna. TGS er nok plassen vi får se mer av spillet.

Killzone 3 skal være på plass og både det og Gran Turismo 5 ryktes å få 3D-muligheter. Også blir det selvsagt masse om Move inkludert noen HD rip-offs fra Wii.
Innertier.

Ellers begynner det å bli på tide å få vite mer om Rockstar Norths PS3-eksklusive Agent som det har vært helt stille rundt etter første annonseringen på E3 i fjor. L.A. Noire og Max Payne 3 er i alle fall sikre kort fra Rockstar på messa. Kanskje vi også får et hint om neste GTA.
Skivebom. Rockstar var ikke til stede i det hele tatt med unntak av at Team Bondi har vist LA Noire bak lukkede dører. Merkelig at Agent plutselig er borte vekk. Mulig det er droppet/lagt på is foreløpig til fordel for GTA5-lansering neste år.

Microsoft tyvstarter med en ekstra konferanse kvelden før som i sin helhet fokuserer på Project Natal. Rare har nok noe på lur for Natal, det samme har EA, Ubisoft og alle de andre store vestlige.
Joda, men hadde ventet enda mer.

Halo: Reach får en lanseringsdato og gameplay fra singleplayerdelen vises fram. Gears of War 3 med Cliffy B på scenen er rimelig bankers. Det samme gjelder Molyneux og Fable 3.
Jepps.

FF Versus 13 ryktes å komme til 360.
Nei.

Også sies det at en slimversjon av 360 er på vei med Natal inkludert til prisen.
Ja, i alle fall første del av setningen.

Thief 4, Hitman 5, Diablo 3, Half-Life (Episode) 3, Devil May Cry 5, RE6, Elder Scrolls 5 er heller ikke usannsynlig...
Nei, nei og atter nei. I det hele tatt få store oppfølgerspill som ble annonsert til HD-plattformene i år.