E3 2010 - Konferansene

Kilik

Lokal moderator
#1
Pressekonferanser - Norske tider:

Natal - Mandag 14. juni kl. 04:00
Activision - Mandag 14. juni kl. 18:00
Microsoft - Mandag 14. juni kl. 19:00
EA - Mandag 14. juni kl. 23:00
Ubisoft - Tirsdag 15. juni kl. 02:00

Nintendo - Tirsdag 15. juni kl. 18:00 Offisiell stream
Sony - Tirsdag 15. juni kl. 21:00

Konami - Onsdag 16. juni kl. 22:00 Offisiell stream

Gametrailers.com streamer MS, Nintendo, Sony, EA og Ubisoft live




Forhåndsspekulasjoner

Motion control og en ny generasjon håndholdte blir nok hovedsakene i år. Det ventes økt fokus på DLC, indie, 3D, iPhone/iPad og såkalte sosiale plattformer som Facebook. Og som vanlig mer om storsatsningene som kommer til høsten og hva utviklerne har for overraskelser til oss neste år.

Nintendo vil vise fram 3DS, deres nye 3D-håndholdte som ryktes å ha Gamecube-ytelse, blir garantert hovedfokus. Den antas å være ute like før jul og Nintendo har nok et par solide lanseringsspill på luringa.
Til Wii vil nok endelig få noe konkret ut av Vitality-sensoren de viste fram i fjor, det ryktes at det nye Zelda-spillet vil bruke den. Sistnevnte vil garantert være til stede, i det minste i trailerform. Metroid: Other M er bare måneder unna lansering, så det vil vi nok se mye av. Ellers går det rykter om Pikmin 3, nytt Kirby-spill, Starfox og en ny IP fra Retro Studios (Metroid Prime-spilla).

Sony kontrer nok med PSP2 hvis de fortsatt ønsker å være i håndholdtmarkedet. PSP Go har vært en flopp og softwaresalget er elendig. Kanskje de hiver se på touchscreenvogna? Jeg blir ikke overrasket om det nye God of War-spillet ender opp på den nye handholdte.
The Last Guardian aka Trico får vi sikkert se mer fra. Killzone 3 skal være på plass og både det og Gran Turismo 5 ryktes å få 3D-muligheter. Også blir det selvsagt masse om Move inkludert noen HD rip-offs fra Wii. Ellers begynner det å bli på tide å få vite mer om Rockstar Norths PS3-eksklusive Agent som det har vært helt stille rundt etter første annonseringen på E3 i fjor. L.A. Noire og Max Payne 3 er i alle fall sikre kort fra Rockstar på messa. Kanskje vi også får et hint om neste GTA.

Microsoft tyvstarter med en ekstra konferanse kvelden før som i sin helhet fokuserer på Project Natal. Rare har nok noe på lur for Natal, det samme har EA, Ubisoft og alle de andre store vestlige. Halo: Reach får en lanseringsdato og gameplay fra singleplayerdelen vises fram. Gears of War 3 med Cliffy B på scenen er rimelig bankers. Det samme gjelder Molyneux og Fable 3. FF Versus 13 ryktes å komme til 360. Også sies det at en slimversjon av 360 er på vei med Natal inkludert til prisen.


Ellers? Saints Row 3, Deus Ex 3, Rock Band 3, Civ 5, nye X-Com, nye Syndicate, Castlevania: Lords of Shadow, Mafia 2, Dead Rising 2, Portal 2, MGS: Rising, Star wars: Old Republic, Kane & Lynch 2, Arkham Asylum 2, Rage, APB, Crysis 2, Dead Space 2, Fallout: New Vegas, Ass Creed 3, CoD7, Medal of Honor 14 og Tom Clancy 46: Ghost Recon Future Soldier er sikre kort.
Thief 4, Hitman 5, Diablo 3, Half-Life (Episode) 3, Devil May Cry 5, RE6, Elder Scrolls 5 er heller ikke usannsynlig og forhåpentligvis en del overraskelser ingen har spådd på forhånd.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Sånn ellers blir det spennende å se nye Deus Ex og Castlevania, og jeg håper MGS: Rising og Rage klarer å vise fram noe imponerende. Og som en svoren tilhenger av sandkassespill håper jeg LA Noire kan vise veien framover innenfor akkurat den sjangeren. Hvis det viser seg å bli akkurat det samme som GTA bare på førtitallet, da spørs det om vi får se noe virkelig nytt på den kanten på flere år. Og det ville jo vært synd. Alternativt kan jo Crackdown 2 vise seg å være sakene; det er fortsatt ett av de beste sandkassespillene. Litt tvilende til det på grunn av bytte av utvikler, men vi får se.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#8
Er i beta og funker ikke i det hele tatt. Du må i praksis bo rett ved ISPen din for å få no ut av det ellers ellers er det lagg ut av skogen.
Ikke at det noensinne blir lansert i Europa uansett.
England og Belgia disagree with you. (British Telecom har også signed deal med dem)

Tror uannsett at det er snakk om mindre spill til å starte med, mere casual vøtt; så da blir kanskje ikke E3 stedet å showcase det?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Vel, Gaikai har vist fram World of Warcraft med akseptabel ytelse på en iPad, så jeg får si jeg har litt mer trua på det. Uansett, ikke at jeg har noen store forventninger til noen av dem, men det blir artig å se hvordan "cloud gaming" utvikler seg i tida som kommer. Er nok framtida, men det spørs hvilken form det blir i. Jeg er ikke helt sikker på at iPad og video-streaming av spill blir den endelige formen på cloud-fenomenet, selv om det er en lovende start.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#10
THQ viser sikkert også frem Red Faction 4, som ifølge dem skal være mindre free-roam og mer story. Det var ikke så jævlig fett å roame Mars fritt uansett, er ikke så mye å se på i grunn.

Jeg krysser fingrene for at noen skal nevne Elder Scrolls V, men Bethesda er kanskje opptatt med RAEG.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Dæng, det var jo freeroaminga kobla med et enorme potensialet for vrræking som gjorde Red Faction: Gorilla interessant. Noe som var første gang i den serien.

Angående de eldre skrullene så har ikke Bethesda noe å gjøre med Rage bortsett fra at de skal gi det ut, og jeg tviler sterkt på at de samme folka er ansatt både som utviklere og platepushere der i gården. Hva spillet angår så håper jeg de satser på en mer interessant setting enn vi fikk i Oblivion. Klart, Oblivion var fett i de ukene jeg satt og nispilte det, men jeg orka aldri å fullføre historien fordi det ble så jævla dølt etter at jeg hadde fullført Assassin's Guild. Resten var bare så uinspirert. En verden som kjører i samme retning som Morrowind hadde vært stor kos.
 
#12
Hva spillet angår så håper jeg de satser på en mer interessant setting enn vi fikk i Oblivion. Klart, Oblivion var fett i de ukene jeg satt og nispilte det, men jeg orka aldri å fullføre historien fordi det ble så jævla dølt etter at jeg hadde fullført Assassin's Guild.
Dette. Jeg syns Oblivion var the bees knees da det først kom ut, men noen etter en stund ble det bare kjipt. Forhåpentligvis har de lært noen ting etter Fallout 3, samt kanskje myst over til Bioware for å se hvordan man kan skrive en ganske bra rollespillstory (Dragon Age, på tross av alle klisjeene, var ganske bra på dette område og Mass Effect er jo mesterlig) og fortsatt være åpent.

Men siden det er Bethesda vil det nok være et fantastisk, men like jævla buggy og uferdig spill vi får servert.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#15
Best de har lært noe etter Fallout 3: The Disappointment of Evahr.
Fallout 3 er knall og du vet det. Men Oblivion var en ganske stor skuff for meg. Det som derimot fungerte i begge disse spillene var igjen det å vandre rundt i ødemarken, og som verdensbyggere er Bethesda generelt sett veldig flinke. På andre områder må de skjerpe seg betraktelig hvis de skal imponere meg igjen. Plottet i både Oblivion of Fallout 3 var klisjéfylt, teit og naivt. Figurene man møter er lite gjennomtenkte og dype som et babybasseng. Capital Wasteland var et rosenrødt lykkeland det meste av tiden, og de såkalte "ondingene" var stort sett lite overbevisende og ikke særlig dystre. Og for guds skyld så håper jeg de ansetter noen ordentlige animatører neste gang!

Jeg håper Obsidian kan vise med Fallout: New Vegas hvordan et spill i Falloutuniverset egentlig bør være med tanke på de nevnte aspektene. Ellers mye snadder på E3 i år, også for oss som i all hovedsak spiller på PC.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#16
Fallout 3 hadde sine feil som kan rettes på, men for all del, jeg kommer nok til å spise New Vegas hardt i det det treffer hyllene.

Ikke at jeg ikke er gira på dem, men det var da fankern så mange oppfølgere det var. Hvor blir det av nye spennende titler som truer med å suge kuken min som aldri før (for så å skuffe meg fordi de ikke har hatt tid til å ferdigutvikle spillmekanikkene og innholdet)? Glær meg uansett til Dau-rom, Assass, Stokk og lynsj og Slåmannen V.
 
#17
Forhåpentligvis blir det noen nye og freshe titler som ikke er oppfølgere som også dukker opp.

Er det virkelig Tom Clancy 46 btw? :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Ja, han mente det helt seriøst.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#20
33 spill og to til annonsert (future soldier og EndWar 2).