[Multi] E3 2015 aka Last Guardian

Lodin

Der Waaaah
Fra demoen de viste fram på messegølvet? Som i omtrent alle utviklere har no mer å vise fram der med mindre de tilhører japanske utgivere. Som ikke heter Sony.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Synes dette E3-et har vært et av de beste på lange tider. De to siste årene har vært så treige at jeg ikke engang har orka å se trailere (COMMERCIALS!!!!).

Skuffa over presentasjonene til Oculus og Nintendo (bortsett fra World Championships-finalen, den var herlig)
Men ellers har jeg fått flere spill å glede meg til enn jeg har hatt på ... evigheter. Sannsynligvis har dette mye med at Gen 8 konsollene er på vei ut av problemårene.
2016 kan bli et bra spill-år. Ser mest frem til disse:

Fallout 4 - dette ser ut som en ny runde med postapokalyptisk fps/rpg-ing, og mer til. Forbedret på alle områder, og føler at det skal mye til for at dette ikke blir et bra spill.

Uncharted 4 - Synes 3-eren var trøtte greier etter den fabelaktige 2-eren, men nå ser det ut til at detalj-/ grafikk-/ fysikkhora i meg får kjørt seg igjen. Dette ser bare helt sinnsykt artig ut. Detaljer overalt og mer tullete Indiana Jones-ing. Men venter fortsatt enda mer på oppfølger til TLoU.

The Last Guardian - er enig i kritikken som går på at det ikke har forandret seg siden det ble annonsert, men ser fortsatt lovende ut.

Cuphead in Dont Deal with the Devil
Er nok redd for at jeg bare kommer til å dille med dette i noen timer til det er ferdig, og så dra det frem en gang i blandt, men det ser fortsatt ut som det mest originale 2D-spillet på mange år (stil-messig).

Metal Gear Solid: Phantom Pain
Har ikke gledet meg til et MGS på en stund, men dette ser fornøyelig ut.

Andre observasjoner:

Mirror`s Edge Catalyst - ser artig ut
Mass Effect Andromeda - ræv trailer, men har håp om at det kan komme noe godt ut av dette.
Star Wars: Battlefront - blir muligens kjøpt på salg.
Mario Maker - kommer nok ikke til å lage så mange baner selv, men ser frem til å teste andres.
Dishonored 2 - blir sannsynligvis bra
Deus Ex - fortsatt scheptisk, men de har i allefall begynt å bevege seg bort ifra den dølle B&W&yellow-palletten.
Assassins creed - hvem bryr seg om dette? Er det mulig å bry seg? Kunne de ikke bare kalt det Gangs of New yo... London?
Førti dusin Tom Clancy spill - Synes faktisk Ghost Recon så nogenlunde artig ut, men stoler ikke på Ubi.
"Gears 4", Or: How I Learned to Stop Caring and Love trailers with Pitch Black Lack of Action.
XBONE bakoverkompatibel - Dette er gode nyheter. Håper Shadow Complex blir støttet innen jeg drar med meg en konsoll hjem.
Just Cause 3 - meh... eksplosjonene og kaoset (som spillet baserer seg på) ser helt elendig ut, all fysikk ser fortsatt vektløst ut. Tviler på at jeg kommer til å bry meg.
En haug med Indie-titler - good times.
Shenmue III - den traileren kunne de spart seg for. Sure, den har truffet 1999-grafikken ganske bra, men håper virkelig de har større ambisjoner enn dette for det ferdige produktet. Kynisk bruk av kickstarter som PR-kanal også, men ... what u gonna do, humans gonna human.
RE:Final Fantasy 7 - har trua. Håper de moderniserer systemene, evt. lar en velge om man vil ha treg 1996-ATB eller kjapp kamp som i FFX.
 
Sist redigert:
Tenkte bare å dele denne for dem som har interesse av å gå litt dypere i hvorfor Uncharted 4 ser krem ut.


Har aldri vært noen stor fan av Uncharted, men det er mest smak og behag i den forstand at jeg er mest opptatt av spillmekanikk og mestring.

Dette ser i hvert fall ut som det foreløpige absolutte høydepunkt hva gjelder Hollywood-spillproduksjon, og med det mener jeg spill som først og fremst søker å overvelde med dynamisk, filmatisk, linjær action. Gleder meg til å prøve, ja.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
FFVII remake, da. Jeg er gira. Det vil sikkert bli store forandringer fra originalen og det er helt greit, men jeg håper for guds skyld at de lager et skikkelig soundtrack og ikke bare slenger på noe døll bakgrunnsmusikk som i FFXII og XIII.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg kommer ikke til å spille det, men jeg vil ha orkestrert versjon av boss_battle.mp3.
 
Jeg tror remake blir min tid for å spille FFVII. Jeg startet playstationinga for sent til å få med meg dette da det kom ut, og har aldri helt fått lyst til å spille det i ettertid. Jeg likte X godt, og har jo tenkt at VII burde vært spilt igjennom. Kanskje nye bjeller og fløyter kan hjelpe på med dette.

Uncharted 4 kiler i trusa, jeg likte alle de tre første spillene, og synes Nate er en mye mer gøyal karakter enn Lara.
 

demake

Seksuelt godteri
synes Nate er en mye mer gøyal karakter enn Lara.
He he, skjønner hva du mener. Nudge nudge. I got you, bro, loud and queer.

Nate er i allefall mer pulbar enn Lara, så jeg skjønner trusekilingen. Men nå skjønner jeg åssen dere breeders orka å lide dere gjennom alle TR-spilla post TR4. Dere var kun på utkikk etter pupper med flere polygoner.
Håpet om å se Nate i undertøyet er eneste grunnen til at jeg gidder å spille Uncharted. Jeg er gira på det nye svette brysthåret hans.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Samme videoen som de viste under E3, bare nå som skikkelig upload.


Vært og merke: Under visse forhold kan du nå se lineofsighten til fienden <3
De har også sagt at mye av de cinematiske elementene i denne videoen er scriptet spesielt for demoen, og at det ikke blir fullt like mange filmsekvenser til vanlig.
 

oma

Village Drunk
Kult at de har gitt oss litt mer av Last Guardian, men jeg fikk veldig følelsen av at det var en eller annen kis i dress som sa "Holdt ikke dere på med noe spill en gang for lenge siden? Kan dere ikke bare vise litt av det dere fikk gjort den gangen?". Jeg har ikke troen på at de har jobbet med det siden det først ble vist.

Ellers så jeg en del på Street Fighter 5, og det ser kult ut. Kanskje litt kjedelige karakterer som ble annonsert i forveien med tanke på Birdie og Cammy. Jeg er fremdeles skuffet over at de velger å kle henne ut i de mest skimpye klærene. La henne gå med en shorts i det minste. Men i korte trekk er jeg fornøyd:
1) Mindre fokus på knockdowns og mixups
2) Lettere komboer
3) Kortere komboer
4) Mer skade per slag

Håper det får med seg like mange folk som SF4 gjorde i sin tid.