E3 er fortsatt en greie, også i 2017

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Dagens absolutte høydepunkt var BG&E2-traileren. Greit, det var bare filmklipp, men altså hele stemningen, designen, hele Beyond Good & Evil-heten... alt er tilgitt, Ubisoft.


Devolver Digital hadde også en innertier, med en ny fresh trailer for Ruiner. Den er såklart ikke på tuba så da får vi ta annonseringstraileren isteden.


Så, da var ikke E3 helt bortkasta likevel. Og vi har fortsatt Nintendo igjen.

Likte også traileren til Wolfenstein 2, meeeeen da jeg la lokket på New Order hadde jeg igrunn fått metta mi og vel så det. Det var et solid skytespill, men så monotont at jeg ble ordentlig sliten av å spille det, til forskjell fra f.eks. Doom. Traileren lovet overhodet ingenting nytt bortsett fra nyeste id Tech, så det er jo mulig man plukker det opp av den grunn.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#23
Sony hadde en veldig effektiv konferanse på bare en time og plutselig var den over. Omtrent ingenting nytt, men del gameplay fra spill vi allerede visste ville komme. Days Gone, God of War, Detroit og morrapulende SPIDER-MAN:


Det er Batman Arkham bare med Spidey. Blir å eie.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#24
Faktisk var de fleste nyhetene delegert til preshow-delen. Jeg fikk ikke sett hele men det var noe som de kaller for PlayLink, som er en samling spill som kontrolleres med mobiltelefon. Et av dem var et Until Dawn-aktig spill som heter Hidden Agenda, hvor en av spillerne skal prøve få de andre til å velge deres objektiv. De viste noe fra Gran Turismo, og gameplay fra et nytt spill fra Housemarque som virka kult; et actionplattformspill som heter Matterfall.


Ellers skal Until Dawn-utviklerne lage et VR horrorspill satt i et sanitarium. Blir nok å eie.

Åja og Skyrim VR. Er Skyrim offisielt på alt nå?
 

Lodin

Der Waaaah
#25
Stusselig at Nintendo nok en gang vinner E3 allerede før de har starta. I fjor gjorde de det med Zelda og i år gjør de det med Mario.

E: Ok Spider-Man ser fett ut, men det er altfor mye QTE. Batman gjorde det bedre.
 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
#26
Hvorfor er E3 fortsatt en ting? Trippel A spilling er faen meg AIDS.
Og ja, Nintendo er de eneste som kan redde dette, og de har vel strengt tatt allerede gjort det.
 
#27
Tror nok du tilhører en usynlig minoritet som synes alle AAA-titler er aids, blir litt som å spørre hvorfor de fortsatt produserer superheltfilmer. Problemet er vel at E3 ikke lengre er en eksklusiv plattform der nyheter blir annonsert, den plattformen har sosial media for lengst tatt over.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#28
trippel a-spilling er vel greit nok, så lenge det er bra laget og ikke dritt.
Det nyeste zelda-spillet er vel strengt tatt AAAAAAAAAAAAAA og det var jo ikke akkurat ræva.
Tror det Demake mener er vel snarere det ekstreme fokuset på at: DETTE SPILLET ER AAAAAA ALTSÅ. JEG LOVER. BARE SE PÅ DISSE SEKVENSENE VI HAR RENDRET SOM IKKE HAR NOE MED SPILLET Å GJØRE! SE DA! DET ER TIL OG MED RAYTRACEDE SEKVENSER HER!
Det fungerer ikke i selve spillet da det er altfor krevende men det snakker vi ikke om... NEVNTE JEG AT DISSE SEKVENSENE ER SCENER FOLK SOM IKKE HAR LAGET SELVE SPILLET HAR LAGET? DU FÅR IKKE LOV Å SPILLE NÅR DE SEKVENSENE ER PÅ SKJERMEN! DU FÅR LOV TIL Å SE DEM DA og hvis vi er litt kule lar vi deg til nød skippe dem.
jepp
 
#29
Men det at noe er dritt er jo ikke akkurat noe nytt. Dårlige/kjedelige spill har alltid eksistert, men AAA-spillene er jo de du hører om fordi noen tydeligvis har uendelig tro på de og sponser de med et lite lands BNP. Jeg har storkost meg med "Uncharted"-spillene som inneholder sekvens etter sekvens med overdådig scripta action og grafikk selv om selve gamplayet ikke bringer med seg noe revolusjonerende overhode. "Horizon zero dawn" var jo også et "SE HER PEW PEW BARE Å DÆVEN SJEKK FJELLET DA FAEN DINOSAUR MED LASERGEVÆR MADDERFAKKER! RÆTTÆTÆÆTÆÆTÆÆÆ! RÅBBÅTT!" Men tro det eller ei, jeg storkoste meg og gameplayet var faktisk veldig godt til å være en hybrid mellom uncharted og far cry. Ser uendelig frem til "Read Dead Redemption 2" og gleder meg til å spille igjennom nye "God of War".
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#30
Så fint! Jeg blir likevel ikke overraska hvis jeg finner ut at flere enn demake, Agra og meg er blitt lei av den ekstremt formelpregede greia AAA-studioene har gående. Å gjenoppleve bittesmå variasjoner innenfor en av, øh, fire-fem fastlagte maler med en påkostet men drit uinspirert og slepphendt konstruert historie er ikke grunnen til at jeg spiller, iallfall.
 
#31
Jess, men nå var det på en måte et svar til utsagnet om at hvorfor eksisterer E3 fortsatt, når AAA-spill er dritt, når det tross alt er dette folk vil ha. Regner med noen har kontroll på markedet når det spyles fantasilliarder med dollarinos ned i blockbuster-trakta.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#32
Da har du mer tillit til spillfirmaene enn meg, iallfall. :p

Hvor mye lenger kommer den modellen til å eksistere? Jeg tror, og håper, det ikke er så mye lenger.
 
#33
Altså er det ikke det som er problemet da? At de med masse penger ikke tørr satse på de nyskapende ideene så lenge de samme gamle oppskriftene "fungerer".
 

Lodin

Der Waaaah
#34
Mario Odyssey kommer vistnok 17 november mens Xenoblade 2 er skøvet tilbake fra oktober til februar.

Men men, snart skal Nintendo nok en gang på og redde E3.
 

Lodin

Der Waaaah
#38
Så ja, Nintendo lider av stikk motsatt problem som Sony, MS og alle andre. De har altfor mange spill så de får ikke engang med alt på presentasjonen sin. :v

Metroid så forøvrig ut som en remake av 2, noe undertittelen også kanskje tyder på.

Her er forresten Mario for dere som ikke har sett den. Mista telling på hvor mange ganger jeg ble målløs. Kan det være tidenes beste 3D Mario?
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#39
Veldig godt fornøyd med det jeg har sett av spillene som er av interesse: Wolfenstein, Dishonored DLC, Shadow of Mordor, Tacoma og Spiderman. Spesielt Wolfenstein ser ut til å være helt av kroken. Håper de hever seg etter Old Blood, som ærlig talt var litt skuffende etter triumfen The New Order.

Jeg har ikke fått sett hele Sony-presseren, men er litt små-intrigued av det Detroit AI-spillet, men frykter det blir lite spill og mye visuell dilling. Jeg kunne også tenkt meg å se hva Campaign-delen av Battlefront 2 faktisk er: Om det føles som en fullverdig historie, eller om det bare er oppstykkede flerspiller-scenarioer med boter. Litt bekymringsverdig at de fortsatt bare viser cutscenes.

Metro ser bra ut rent teknisk, men jeg har fortsatt store problemer med det jalla slaver-produksjonsdesignet. Ser billig ut, og designet gir meg ingenting.

Som en notorisk solospiller, så liker jeg heller ikke den fortsatte utviklingen med flere Destiny-type spill. Jeg har hverken tid eller interesse til å investere tiden som trengs.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#40
Jeg synes nye Mario ser ut som noe fra et mareritt. Mangler bare et prog rock-soundtrack.


Nintendo cease & desist-et Another Metroid 2 Remake for litt siden, nå vet vi hvorfor.