E3 Spesial

Kilik

Lokal moderator
#22
I følge Eurogamer ser det ut til at Nintendo dropper å vise fram Revolution på E3. Er uansett spent på hva Nintendo har å si om framtiden. Det er uten tvil den konsollprodusenten det er mest usikkerhet rundt nå.

Det ser ut til at denne konsollgenerasjonen synger på siste verset. Utenom Zelda (og Mario 128?) og Final Fantasy XII, er det ikke noe spesielt jeg ser fram til på dagens konsoller. Derfor blir det heller mer spennende å se hva de ulike selskapene har å tilby til neste generasjon. Hvis analysefolka har rett i at Xbox2/360/whatever kommer allerede til høsten, bør de være godt på vei med next-gen titler allerede. Rare er ikke hva de en gang var, men Perfect Dark Zero høres unektelig fristende ut. Jeg er virkelig spent på hva mer MS har å by på til høsten. Den kommende line-up'en til Xbox er i ikke mye å skryte av, så det virker som det meste av ressursene er satt inn på next-gen.

På PC-fronten gleder jeg meg til forkortelses-FPS'ene S.T.A.L.K.E.R., F.E.A.R. og ikke minst The Movies og Elder Scrolls: Oblivion. Jeg ser også spesielt fram til hva handheld-maskinene har å by på i år. Nintendogs, nytt Mario-spill, Mario Kart, Metroid Prime Hunters og Animal Crossing til DS og sikkert noen overraskeler fra Nintendo. Ikke like mye interessant annonsert til PSP ennå, men det kommende GTA-spillet er jeg ekstremt spent på. Både DS og PSP er ekstremt stort potensiale, som jeg håper å se fullt utnyttet på E3 i år...

Og tør jeg nevne Shenmue III og Duke Nukem Forever? Nei, det blir bare latterlig nå...
 
#23
Av de på listen over, så er det disse jeg ser fram til å se noe (mer) fra:

Killer 7 (Cube, PS2)
Nanostray (DS)
Perfect Dark Zero (Next-Gen)
Shogun Warrior: Real-Time Conflict (DS)
Soul Calibur III (PS2)
Advance Wars DS (DS)
Animal Crossing DS (DS)
Dance Dance Revolution with Mario (Cube)
Geist (Cube)
Mario Kart DS (DS)
Metroid Prime Hunters (DS)
Nintendogs (DS)
Odama (Cube)
Super Mario Bros. (DS)
The Legend of Zelda (Cube)
Shadow the Hedgehog (Cube, PS2, Xbox)

Håper på en del overraskelser, og håper virkelig Nintendo viser fram Revolution ... Noe stort bør de i hvert fall få vist fram!
 
#24
Computer and videogames skriver at Nintendo vil bruke årets E3 til å demonstrere online tjenesten som de utvikler i samarbeid med Gamespy. Høres forsåvidt greit ut det, men håper ikke de viser dette til fordel for Revolution.

Hvis Nintendo velger å ikke vise frem Revolution i det hele tatt, får jeg sjokk. Det kan umulig være et smart trekk? La konkurrentene generere masse hype rundt sine neste konsoller, mens Revolution blir fultstendig glemt. Det kan også være et tegn på at Revolution har et godt stykke igjen i utvikling, noe som kan bety at Nintendo blir siste mann ut også denne gangen.

Jeg er også ganske spent på å høre om Xbox2 blir bakoverkompatibel. Hvis ikke blir jeg nok nødt til å kjøpe meg en Xbox så fort jeg får jobb
 
#25
-Tim Burton's The Nightmare Before Christmas: Oogie's Revenge
-Killer 7
-Without Warning
-Dreamfall: The Longest Journey
-Castlevania DS
-Perfect Dark Zero
-Soul Calibur III
-Auto Assault
-Advance Wars DS
-Metroid Prime Hunters
-Odama
-Super Mario Bros
-The Legend of Zelda
-F.E.A.R.

Det var vel spillene jeg ser mest fram til å se noe mer av. Ikke at jeg tror alle av dem vil bli spesielt gode, men det er da disse jeg ser på som interesante. Ellers så håper jeg det blir lass på lass med overaskelser og nye annonseringer. Hadde vært skikkelig fint å få sett Mario 128, og kanskje det kommende Zelda-spillet på DS. Jeg krever å få vite når Psychonauts slippes i disse trakter og jeg krysser fingrene for at MGS3: Substance blir annonsert til Xbox (tviler sterkt, dåg). Det blir selvsagt morsomt å se hva de neste konsollene har å by på, selv om jeg ikke vil kjøpe noen ny med det første. Hvertfall ikke i år. Toppen av kaka ville jo selvsagt vært Shenmue III, men det vet vi jo at neppe vil skje.

Det blir vel i år som i fjor, at jeg ikke får fjernet øya fra skjermen uansett hva skolen skulle by på av lekser. Live reportasjer og konferanser skal det denne gangen skapes et tidskjema over, så jeg ikke går glipp av noe som helst. Mulig jeg oppgraderer til GS Complete om jeg må.

Og når det gjelder Spillegal, så regner jeg med at dekningen blir like god i år som i fjor. Jeg skal i hvertfall gjøre min del. Forige gang trengte jeg knapt andre sider enn SG, da alt ble så mye mer oversiktelig her. Gleder meg skikkelig, skikkelig mye. Håper alt blir like bra i år.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#26
I og med at spillinteressen min har dalt katastrofalt den siste tiden, er det ikke mange av titlene jeg ser frem til, men det er noen få. Ikke en gang MGS3 eller GT4 klarer å holde interessen oppe, så det ser skummelt ut for fremtiden.

The Movies (PC, PS2, Xbox)
Killer 7 (Cube, PS2)
Black & White 2 (PC)
Dreamfall: The Longest Journey (PC)
S.T.A.L.K.E.R. (PC)
F.E.A.R. (PC)



Dette var utrolig lite. Hadde interessen vært like stor som i fjor, så hadde jeg nok sett frem til halve listen. Men men, sånn kan det gå. Av de spillene jeg listet opp er det nok ikke et eneste et jeg kommer til å gå til innkjøp av desverre.
 
#27
Det eneste jeg bryr meg om dette året er om Yu Suzuki kommer og i det minste sier noen ord om fortsettelsen av Shenmue.
 
#29
Dette her er skuffende. :(

Ingen Nintendo Revolution på årets E3

Nintendo' s Satoru Iwata har bestemt å trekke tilbake visningen av den nye neste genereasjons konsollen Nintendo Revolution på årets E3-messe i Los Angeles. I stedet vil besøkende få se rullerende demoer på spilltitler som er under utvikling, pluss at man vil få et bedre bilde på Nintendo's online del. Man vil også få se nye Pokemon-spill pluss en spillbar versjon av det neste Zelda-spillet.

Selv om at maskinen ikke vil bli fremvist, vil vi kunne få noen smakebiter på hvordan den blir og om den klarer å hamle opp mot Xbox 2 og Playstation 3. Gamereactor vil i hvert fall ha et bra mannskap på årets E3 og vi vil på beste måte gi deg de aller siste nyhetene straks de dukker opp.


Både PlayStation 3 og Xbox 360 skal vises fram med få timers mellomrom den 16. mai, og det var ventet at Nintendo skulle vise fram deres nyeste maskin dagen etter, på selveste 17. mai.

I stedet tyder ting nå på at Nintendo heller vil bruke pressekonferansen til å presentere deres online-satsing til Nintendo DS, samt forhåpentligvis lufte litt mer info om det kommende Zelda-spillet (som skal vises fram i spillbar form på messen).

Hvorfor dropper Nintendo denne muligheten til å briske seg? En mulig forklaring er at de er redd for at kjempene Sony og Microsoft vil få all oppmerksomheten, men det viktigste er nok Nintendo-sjef Satoru Iwatas bekymringer om at konkurrentene vil stjele idéer fra den revolusjonerende spillmaskinen.


Dagbladet

Gamereactor
 
#30
Opprinnelig skrevet av Lodin+18.04.2005, 21.19-->
<!--QuoteBegin-Kozeloz
@18.04.2005, 18.41
Dungeons & Dragons Online ... hva er dette for noe?
208344​
En dårlig Everquest klone satt i AD&D Forgotten Realms universet. :(
208388​
[/b]
Som for meg betyr akkurat det samme som et 24-spill, bare at det er drow-fetisjen min som erstatter Bauer-hysteriet? Oh ... pent. :D
 
#31
Opprinnelig skrevet av Sheffield@18.04.2005, 12.11
I og med at spillinteressen min har dalt katastrofalt den siste tiden, (...) så det ser skummelt ut for fremtiden.

Har du begynnt å satse på Sving for fult eller? Husker du i det hele tatt at vi gikk på det samme Svingkurset?

Uansett, i motsetning til Sheffield så kommer jeg nok til å plukke opp en del spill - de fleste på impulskjøp, og resten fordi Mario eller Zelda er innblandet i tittelen.
 
#32
Er det noen som vet nøyaktig når Sony, Nintendo og Microsoft holder konferansene sine? Og vet noen hvor de holdes? Vi har et prosjekt i reiseliv på skolen akkurat nå, og en kamerat av meg setter sammen en reise til E3 (for bransjefolk). Det hadde derfor vært greit om noen vet dette og kan svare på det. :svette:
 
#33
Max Payne 3 på E3??

Computer Games Magazine melder at skjermkortprodusenten ATI har satt av to kinoteatre på sin E3-stand til å vise frem ikke navngitte spill fra Take Two og Remedy - akkurat som Valve Software valgte å gjøre det med Half-Life 2 for to år siden. Hvilke spill det er snakk om blir bare spekulasjoner, men jeg har en sterk mistanke om at Remedy-spillet vil være Max Payne 3, mens Take Two-spillet vil være det litt utsatte Duke Nukem Forever. Det har vært helt stille rundt Duke Nukem Forever siden de siste skjermbildene ble vist frem i 1999, men utviklerne 3D Realms har hele tiden insistert på at det vil komme før eller senere. Mine penger står på at det kommer på dette E3 (men det har jeg også sagt de siste to årene, så hvem vet...).


VG


Vis det viser seg det, så gleder jeg meg til MP3. :)
 
#34
MADDEN NFL NEXT-GEN COMMERCIAL
DEBUTS ON ESPN -- ONE TIME ONLY!

Along with finally providing an answer to the question of which player will be picked first in the 2005 NFL Draft, the first hour of ESPN's Draft coverage on Saturday, April 23, will also give the world its first look at the next generation of videogames -- Madden NFL football will make its next generation debut in a TV ad airing within the first hour of the broadcast, which begins at 12:00pm ET / 9am PT.

Next Generation of Madden NFL


Helt sykt!!! :sikle:
 
#35
Opprinnelig skrevet av The sorte ice@21.04.2005, 13.52
MADDEN NFL NEXT-GEN COMMERCIAL
DEBUTS ON ESPN -- ONE TIME ONLY!

Along with finally providing an answer to the question of which player will be picked first in the 2005 NFL Draft, the first hour of ESPN's Draft coverage on Saturday, April 23, will also give the world its first look at the next generation of videogames -- Madden NFL football will make its next generation debut in a TV ad airing within the first hour of the broadcast, which begins at 12:00pm ET / 9am PT.

Next Generation of Madden NFL


Helt sykt!!! :sikle:
209483​
Hva er så "sykt" med enda et EA sportsspill? Dette ser like morsomt ut som 6 dager gammelt brød.
 
#36
Opprinnelig skrevet av GombaC+21.04.2005, 14.34-->
<!--QuoteBegin-The sorte ice
@21.04.2005, 13.52
MADDEN NFL NEXT-GEN COMMERCIAL
DEBUTS ON ESPN -- ONE TIME ONLY!

Along with finally providing an answer to the question of which player will be picked first in the 2005 NFL Draft, the first hour of ESPN's Draft coverage on Saturday, April 23, will also give the world its first look at the next generation of videogames -- Madden NFL football will make its next generation debut in a TV ad airing within the first hour of the broadcast, which begins at 12:00pm ET / 9am PT.

Next Generation of Madden NFL


Helt sykt!!! :sikle:
209483​
Hva er så "sykt" med enda et EA sportsspill? Dette ser like morsomt ut som 6 dager gammelt brød.
209497​
[/b]

Tenkte på grafikken til spille.
 
#37
Opprinnelig skrevet av Shigsy@20.04.2005, 13.25
Er det noen som vet nøyaktig når Sony, Nintendo og Microsoft holder konferansene sine? Og vet noen hvor de holdes? Vi har et prosjekt i reiseliv på skolen akkurat nå, og en kamerat av meg setter sammen en reise til E3 (for bransjefolk). Det hadde derfor vært greit om noen vet dette og kan svare på det.  :svette:
209032​
alle tider er lokal tid

sony usa - mandag 16. mai, kl. 1500. i culver city.
microsoft - mandag 16. mai, kl. 1930. i shrine auditorium, sentralt i LA
nintendo - tirsdag 17. mai, kl 0900. stedet er uvisst, nintendo har som regel pressekonferansene sine på kodak theatre i hollywood
sony europe - tirsdag 17. mai, kl 1200. sted uvisst.

er det en reell reise dere setter sammen? for hvem? husk at disse konferansene har meget begrenset plass, det er bare temmelig utvalgte norske bransjefolk som får være med.
 
#39
de fra norge som skal være med på de konferansene er allerede påmeldt så vidt jeg vet, påmeldingene tas via de norske represantene for sony/ninty/MS

men du, hvis du lurer på noe mer bare sleng over en PM, jeg har nå ganske mange E3er bak meg :)