Nei, det har du rett i, for Max Payne 2 er et bedre spill.
Riktor: Jeg tror til og med at EA vil falle før eller siden. De er ekstremt konservative, noe som er farlig i en så "rask" bransje som spillbransjen, og de har ingen kredibilitet blant hardcoren. hardcoren er riktignok liten, men det er de som skaper spill i utgangspunktet. Se på Blizzard, for instance, det er jo det beste eksempelet på at en kjernegruppe holder seg til og bærer frem en utvikler/utgiver. For de aller fleste er Blizzard synonymt med kvalitet. Det er veldig, veldig lenge siden jeg snakket med noen som mente at EA er det samme. Selv casual gamers vet hva EA er, og at de står for veldig derivative, krampetrendy saker. Riktignok er kanskje mine casual venner en del annerledes fra mange andre, men jeg tror likevel at alle med en viss nese for kvalitet ser at EA ikke har så mye å fare med. De har Burnout 3. Og det er vel faktisk det.
Men som jeg sa: det har vært selskaper som har hatt vel så kraftig balletak på en industri, også spillindustrien, før som EA har nå, og de har falt. Før eller siden vil EA gjøre en stor feilvurdering som koster dem mye, og vips er de tilbake på de andres nivå igjen. EA har riktignok fordel av å være veldig økonomisk anlagte: overarbeidete ansatte, lave utviklingskostnader, lav turnover ... denslags. De gir kanskje bedre lønninger enn mange andre i spillindustrien, men på den annen side så produserer de faktisk spill på rullebånd. Det er som sjelløse såpeoperaer det produseres én episode av hver dag. Det er som en skofabrikk i Indonesia.