EDGE 10 year anniversary edition

random rekkefølge:

Rogue
Ultima Underwolrd: The Stygian abyss
Chrono Trigger
Baldurs Gate 2: Shadows of Amn
Neverwinter Nights
Dungeon Master
Seceret of Mana
Planescape Tornment
Phantasy Star Online
Pokemon Ruby/Sapphire

hva synes vi om denne listen, ikke et eneste FF spill ?

Pøh, ikke et eneste av dem er i nærheten av de som burde vert på topp 10.
Eneste er kansje chrono trigger (som jeg snart skal endelig få spillt). Dette var en tøyse liste.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Jeg synes lista var veldig bra jeg, EDGE kan virkelig sakene sine.
Overraskende, men ikke minst velfortjent, at Pokémon faktisk kom seg opp blant de 10 beste.
Og det eneste jeg kanskje savnet er flere Ultima spill (<3 Lord British)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg registrerer at Edge har utsøkt smak i RPGs, som i det meste annet.
Og det skrives "Rogue", ikke "Rouge". Litt forskjell på en simpel tyv og sminkepudder. :p

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jepp, fin liste. Glad de ikke er styrt av "Square-fantaster" som enkelt andre later til å være.
Personlig ville jeg kaaanskje byttet ut "Secret of Mana" med "Panzer Dragoon Saga". Jeg vet ikke helt, men jeg har liksom aldri vært overbegeistret for Mana, og når det gjelder japanske RPG er i mine øyne PDS helt der opp med "Chrono Trigger".

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Et kjapt spørsmål til de som eventuelt måtte føle at Square er underrepresentert på lista... hvor mange av de spillene som havnet på lista har dere faktisk spilt?

Jeg har spillt over halvparten av de spillene, og alle jeg har spillt har vært meget gode. Spesielt likte jeg Baldurs Gate:SA og Phantasy star (har ikke spill online). Jeg mener at de fleste av de spillene fortjener å være på den listen, men selv ville jeg ha presset FFVII opp til første plassen. Listen var genial, men når ikke ff var der ble jeg litt skuffet. Men nå er jo Final Fantasy mine favoritt spill, og da støtter jeg jo såklart square. Alle støtter jo det de liker best. Jeg gjør i hvert fall det....med glede.

Og siden FF-spill har fått mange gode anmeldelser i blader og på nettsider, synes jeg bare det var litt rart å ikke se FF på den listen. Men ellers var det en god liste over RPG spill som er mer eller mindre gode titler.

Lista var bra den, Chrono Trigger og Secret of Mana helt klart to av mine beste spillopplevelser noensinne. Men hvor er FFVII???!

Greit nok at Square ikke overumplet den lista, men jeg skjønner søder ikke hvorfor FFVII ikke er med på den listen. Greit nok at jeg er en FFVII fanboy, men slike lister basert på dommerene(eller folkets?) meninger er det greit for meg.

Chrono trigger fortjente i hvertfall en plass blant de 10.

For meg virker det som folk begynner å misslike square BARE fordi at de er blitt ekstreme på markedet, det blir for teit, alle vet at square kan sine greier.

Men uansett så er grunnen til at jeg ikke litke den listen ikke bare at square titler mangle, seff skulle FFVII vert der, men savner mange andre.
F.eks, Grandia, xenogear, skies of arcadia.

Blir så dumt når folk begynner å gi bæsj til square bare fordi at de virkelig KAN lage gode RPG, slik at de andre selskapene virker tiss i forhold.
Greit nok, de siste spillene deres har ikke vert all verdens, men de har mange flere en 2 titler som burde vert der.

La meg bare spørre, hvor mange kan ærlig si at de liker pokefuck bedre enn FFVII, ikke mange. (utenom små barn som tilsvarer en god del.)

Har kun spilt 2 av de spillene på den listen; Phantasy Star Online (PSOI&II, offline riktignok) og Pokémon Ruby/Sapphire, så jeg kan vel ikke akkurat uttale meg. Men jeg er glad for å se et Pokémon-spill på lista. Burde kanskje valgt Red/Blue/Yellow i stede, siden det var de spillene som startet det originale og helt geniale konseptet. Men Pokémon Ruby/Sapphire er en god forbedring.

edge har smak ja. fint at de klarte å slenge planescape : torment inni mixen også, siden det liksom er det beste dataspillet noensinne (IMHO, duh).

pokemon er greit, selv om jeg ikke liker tv-serien, kortene eller, vel, det meste som har med det navnet å gjøre, må jeg innrømme at gameboy spillene er noe av det morsomste jeg har spillt.

grei liste egentlig, jeg ville selvsagt forandret den hvis den var min, men jeg kan ikke si at jeg har noe imot noen av spillene. unntatt secret of mana. klarte aldri å fullføre det jævla drittspillet. :pirat:

Secret Of Mana & Chrono Trigger fortjener helt klart plass blant de 10 beste etter min mening. Men min liste ville nok sett annerledes ut ja. Er ikke sikker på om secret of mana hadde vært med engang, men uansett hadde den vært temmelig nære isåfall... ^_^

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Disturbed@22.06.2004, 01.43
For meg virker det som folk begynner å misslike square BARE fordi at de er blitt ekstreme på markedet, det blir for teit, alle vet at square kan sine greier.
[...]
Blir så dumt når folk begynner å gi bæsj til square bare fordi at de virkelig KAN lage gode RPG, slik at de andre selskapene virker tiss i forhold.
Klapp igjen. Jeg har ikke noe spesielt hat- eller kjærlighetsforhold til Square, jeg bare irriterer meg over alle fanboyene som synes FFVII er det beste siden ferdigskåret brød. Final Fantasy-spillene jeg har spilt har fått meg til å tenke "Kult nok" på sitt beste (enkelte filmsekvenser fra FFIX), og "SATAN I HELVETE DIN JÆVEL, JEG SKAL KALDKVELE DEG MED KONTROLLERLEDNINGEN!!!!" på sitt verste (da han jævla irriterende sniper-rompisen jeg ikke husker hva heter nekter å skyte på magikerdama med digre brød i FFVIII). Når det er sagt digget jeg FFI som liten, da serien var rimelig fresh. Når jeg plunker FFX i PS2-en min og ser nøyaktig det samme spillet med bedre grafikk og en annen historie virker det ikke fullt så fresht lenger, men det er kanskje bare meg.

Tsk tsk, møkka liste, det eneste spillet som fortjener ros der er NeverWinter Nights, det er jo ingen gode rpg'er der.

Ikke svar på det her!

FFVII ER jo det beste siden ferdigskåret brød, bare fordi alle sier det, betyr ikke det at det ikke er det beste.
+ jeg sa jo og at det nye de har komt med ikke er så bra, men det de presterte å utføre på PSX er jo historisk.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så var det dette med å klare å innse at ikke alle mener det samme som en selv, da.

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av Darkstorm@22.06.2004, 13.52
Tsk tsk, møkka liste, det eneste spillet som fortjener ros der er NeverWinter Nights, det er jo ingen gode rpg'er der.

Ikke svar på det her!
Neverwinter Nights er ikke et rollespill, din brødfrukt. Det er en isometrisk slaktesimulator med kjedelig historie og begredelige dialoger. Knights of the Old Republic, derimot, og Planescape: Torment, samt Morrowind, er skikkelige rollespill.

Har du spilt P&P-rollespill noengang? Ikke det? Wooh! Da tror jeg ikke du vet hva som er rollespill heller ;) Dersom du ikke vil ha svar på postene dine, skriver du heller ingenting.

FFVII ER jo det beste siden ferdigskåret brød, bare fordi alle sier det, betyr ikke det at det ikke er det beste.
+ jeg sa jo og at det nye de har komt med ikke er så bra, men det de presterte å utføre på PSX er jo historisk.
Final Fantasy VI er faktisk mer medrivende og med en mer interessant historie. Det er bare at Final Fantasy VII var det første spillet i serien du spilte, så det virker som noe helt spesielt fordi det var ditt første JRPG. Jepp, Final Fantasy VII er bra, jeg spilte det for en måneds tid siden, og det var engasjerende, med morsomt plott og horribelt campy dialog som stadig var naivt sjarmerende. Veldig god stemning i spillet. Det er dog ikke Squares beste spill, og det er ikke det beste Final Fantasy-spillet. Siden ingen av Final Fantasy-spillene egentlig er gode nok til å være på lista hører dermed FFVII ikke med. Enkelt og greit.

Det varmer meg å se at Stygian Abyss er på lista. *DET* er historisk. Virkelig historisk.

Smak er i en gang vits og diskutere. Uansett, jeg har spillt alle spillene i serien og selvom FFVII var det første FF spillet jeg spillet, syns jeg at FFIX og FFVI holder nesten lik linje med FVII. Det er ett eller annet som gjør slik at FFVII er litt over alle de andre.

Yetipants: Kanskje det er en grunn til at alle elsker FFVII. Det har ikke noe med at det var det første RPG spillet de spillte, men de liker rett og slett spillet i helhet. Du er ikke bare jeg og fire-fem andre på forumet som elsker FFVII. Hele verden elsker dette spillet. Og ja, det virker ut som at Edge har lukket ut FF spillene fra den møkka listen bare på grunn av at de mener at FF-serien er for komersielt for å kunne være med. FFVII burde definitvit ha vært med på den listen.