Egen IRC-server?

Synes du #Spillegal bør flyttes til en egen IRC-server?

  • Ja, det hadde vært tøft.

    Stemmer: 0 0,0%
  • Samme for meg, jeg kommer uansett!

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nei, jeg trives best på EFnet.

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Hei, alle sammen.

Jeg har snakket litt med ILiuz i det siste, ang. #Spillegal og en egen IRC-server.

For tiden har jeg en IRC-server linket til Forumchat (IRC-Nettverk), og fikk en (muligens) god idé. Kanskje det kunne vært noe for Spillegal å hatt en egen IRC-server (irc.spillegal.no)?

Det å ha en egen IRC-server er jo ganske stas, men selvfølgelig vil det bringe både ulemper og fordeler for Spillegal-crewet og dere som brukere.

Vi kan først se litt på fordelene:
- Det er lett å lage vhoster (Kan lages på 10 sec)
- Forumchat er et lite nettverk, dvs. mindre spamming, virus og lignende.
- Vi har et bra kanalservice på nettverket. Man registrerer kanalen og får en bot som ikke kan deopes på kanalen. Med denne boten kan folk som er adda ope seg selv, kicke andre og lignende.
- Spillegal vil ha kontroll over serveren, slik at vi til en hver tid vet hva som skjer hvis noe er galt og lignende.
- Vi kan kanskje støtte Spillegal-crewet med en bot eller to (eller evt. bnc?)

Det finnes sikkert flere fordeler, men kan ikke gå inn på alt. :tommelopp:

Men når vi nevner fordelene, så må vi vel nevne noen ulemper også:
- Dette er et lite nettverk, er du ute etter damer er du nok på feil sted. :usikker:
- Nettverket er nok ikke like stabilt som EFnet.

Finnes sikkert flere ulemper også, men hovedulempa blir vel at det ikke blir like stabilt som EFnet, selvom vi til en hver tid vil prøve å gjøre vårt beste for å holde alt igang.

Så, etter å ha lest dette sitter du sikkert med en mening om Spillegal bør få opp en egen IRC-server, eller ikke.
Om du ikke sitter med en slik mening, så er det nok noe uklart som du lurer på, og da er det bare å spørre. :)
 
C

Crizpy

Gjest
#2
Hvorfor ikke la det være som det er?
Funker fint på EFNet, og da kan du være på andre kanaler på samma serveren, istedet for å være på fler servere samtidig.. blir bare rot med det nye systemet.

"WHY FIX SOMETHING THAT AIN'T BROKEN?"
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Jeg er litt sånn "if it ain't broke"-mann, så jeg stemte nei.
 
#5
Jeg er allerede på en drøss kanaler på efnet, så å kjøre enda en irssi-screen bare for å være på en kanal der er litt tungvint syntes jeg...
 
#6
Opprinnelig skrevet av Crizpy@20.09.2004, 15.26
Hvorfor ikke la det være som det er?
Funker fint på EFNet, og da kan du være på andre kanaler på samma serveren, istedet for å være på fler servere samtidig.. blir bare rot med det nye systemet.

"WHY FIX SOMETHING THAT AINT BROKEN?"
105230​
Tja sant det.
Men på et eget IRC Netverk/server så blir man litt "friere". Vi kan da følge Spillegal's regler, ikke EFnets.
Alt vi da bruker er drevet av spillegal, og ikke efnets og lignende.
 
#7
Jeg stemte "Samme for meg, jeg kommer uansett" rett og slett fordi at det er det samme for meg, jeg kommer uansett.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Scarface@20.09.2004, 15.26
Jepp, da kan de som har litt langt navn få ha lengre navn. Pluss at det hadde vært kult. :D

(jeg stemte ja)
105231​
Pr. dags dato står det på max 20 bokstaver i nicket. Dette kan selvfølgelig settes opp/ned. Fordelen med dette er at man f.eks. kan få klan-navnet eller lignende i nicknamet. :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Pussig, jeg synes det er plagsomt å lese nick som "[CoCk-n0ck3r]HallIkmCPimpz0rBosZ" og desslike. :p
 
#12
Opprinnelig skrevet av Yetipants@20.09.2004, 15.33
Pussig, jeg synes det er plagsomt å lese nick som "[CoCk-n0ck3r]HallIkmCPimpz0rBosZ" og desslike. :p
105245​
Sant nok det, går ann å beherske det litt da.. :p
 
#13
Joda.. skoen ordner med kick på nick mer enn 10 tegn.. bare å spørre.. <_<
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#14
Fanta_Boy_Fikk_endelig_nettet_opp_igjen_jeg_er_barskere_enn_dere_haha_dere_suger.

Ja, jeg synes vi kan spare oss for et eget nettverk.
 
#15
EFnets regler innegår i kanalreglene også, så det argumentet faller bort. Reglene går under "sunn fornuft". Dessuten blir nyrekruttering litt vanskeligere med et nettverk som ikke finnes i serverlista. Det er ikke alle som kjenner IRC-klienten sin like godt.
Forøvrig synes jeg EFnet funker helt fint, slik som det er nå.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#17
Opprinnelig skrevet av Crizpy@20.09.2004, 16.26
Hvorfor ikke la det være som det er?
Funker fint på EFNet, og da kan du være på andre kanaler på samma serveren, istedet for å være på fler servere samtidig.. blir bare rot med det nye systemet.

"WHY FIX SOMETHING THAT AIN'T BROKEN?"
105230​
 
#18
Opprinnelig skrevet av HaZ@20.09.2004, 15.47
Jeg er egentlig for eget nettverk, selv om jeg stemte at jeg foretrakk EFNET. Jeg vil ha nick på EN bokstav! XD =D
105254​

Slite vote'n står nå, så ser det dårlig ut :p
 
C

Crizpy

Gjest
#19
Opprinnelig skrevet av Mandark+20.09.2004, 15.48-->
<!--QuoteBegin-Crizpy
@20.09.2004, 16.26
Hvorfor ikke la det være som det er?
Funker fint på EFNet, og da kan du være på andre kanaler på samma serveren, istedet for å være på fler servere samtidig.. blir bare rot med det nye systemet.

"WHY FIX SOMETHING THAT AIN'T BROKEN?"
105230​

105255​
[/b]


hihi
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#20
^____________________________________^

KEKEKEKEKEKEKEKEKEKEKE! ZERGRUSH!!!111

Dere skjønner poenget... Eller ikke. Uansett, jeg hadde ikke noe annet å tilføye enn å bare leke nikkedukke til det Crizpy sa.