Egen IRC-server?

Synes du #Spillegal bør flyttes til en egen IRC-server?

  • Ja, det hadde vært tøft.

    Stemmer: 0 0,0%
  • Samme for meg, jeg kommer uansett!

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nei, jeg trives best på EFnet.

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#21
Synes ikke SG skal ha noe egen server. Jeg har samla mine kanaler på EFnet og Quakenet, og gidder ikke være på noen fler. Synd at ikke alt kunne være i ett.

=D (Sorry, måtte bare bruke den smileyen. Den er så kul!) =D
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#22
Opprinnelig skrevet av eXploSer@20.09.2004, 15.30
Jeg stemte "Samme for meg, jeg kommer uansett" rett og slett fordi at det er det samme for meg, jeg kommer uansett.
105238​
Du er jo genial, mann. "Vi ha'kke telt fordi vi... ha'kke telt."

Jeg stemte også nei, siden jeg ikke er noen fan av å ha flere mIRC-vinduer åpne samtidig.
 
#24
Tror det ville blitt litt "stil" å ha egent nettverk. Da kunne jeg jo fått Jinzo som navn, og ikke Jinzo`... (siden en på EFnet bruker Jinzo...)

Stemte for, btw ;)
 
#26
Henger bare på efnet. Ser ingen grunn til at kanalen skal bli forflyttet. Har ingen desperate behover for at det skal bli "irc.spillegal" eller noe slikt.
 
#27
Dette er ikke et positivt tilltak mot late gamere... Dessverre, nei.
 
#28
Tenk på stakkars Skoen da!

Det ble nok en nei her.
 
#29
<NiloPilo> exploser og baronen, jeg elsker dere begge, men, baronen sin er større eXploser. du kan ikke gjøre noe med det..
<Baronen-> XD
<Nabbe> Bebbe: Du burde passe deg for Buku, han er litt homofob
<Nabbe> NiloPilo: Vet du... det tviler jeg ikke på.
<Baronen-> Nabbe: :| Jeg tok Buku på rumpa...
<NiloPilo> XD...
<Baronen-> Samme med ILiuz og Shadar, egentlig.
<Baronen-> :/
<eXploSer> .......
<NiloPilo> ohh, gutta, hvis du skal ta på rompe...ahhh jente romper...kunne lekt med dem i 50 år...
<Epzilon> Baronen- og eXploSer er gay
<eXploSer> nilo, jeg hører på MJ, min er glatt større enn baronen sin.. (ikke det at mj har noe med størrelsen på tissen min å gjøre da)
<NiloPilo> de er hemmelige homse venner sammen med meg..
<CubePro> NiloPilo: trodde du likte gutte rumper jeg
<Baronen-> Epzilon er slem. :(
<Lurtz_> *Nick Cave -Nature boy*
* Ga11agher has left #Spillegal
<NiloPilo> CubePro, liker din da..
<Epzilon> Lurtz_ er med på baronen!
<Epzilon> lol
<Nabbe> eXploSer: Du er en kortvokst bergenser... vi tror deg ikke
<Nabbe> men Baronen
<Epzilon> *burnout 3!
<Nabbe> grrr
<Baronen-> men Nabbe
<Nabbe> over 190 cm høy
<Baronen-> Bæææ.
<eXploSer> jeg er 170 for faen
<CubePro> NiloPilo: Det er jo ikke rart da, den er jo så fin.. :p
<Lurtz_> hæ?
<eXploSer> jeg er stoooooooooor
<Nabbe> *fantasere litt*
<NiloPilo> XD...

Seriøst, jeg tror vi på SG-irc har et veldig spesielt forhold, jeg tror ikke mange andre forumer eller kanaler har det. Vi er spesielle alle sammen, vi er kanskje også homser alle sammen, men vi er glade i hverandre ^_^ JEG ELSKER DERE ALLE, sa til meg selv at jeg ikke skulle gjøre detta..men.....:grine:
 
#30
Jeg har sett det samme problemet med SuprNova og den radiostasjonen jeg er med på der. Etter en konflikt med en av IRCopene på det nettverket SuprNova holdt til, ble det til at sjefene for radiostasjonen laget sitt eget nettverk. Så jeg stemmer nei. Jeg ser ikke vitsen med et eget nettverk for #spillegal. Kanalen er ikke stor at det er nødvendig å ha et helt EGET nettverk. EFnet er et flott sted og det er der de fleste brukerne er på. Selvsagt kunne vi like gjerne hatt en hovedkanal på Quakenet, fordi det er gamere der. Eller vi kunne flyttet til IRChat, fordi der har du muligheten til å sikre nicket ditt. #spillegal har vært på EFnet siden 2002, kanskje før det også. Og som noen tidligere sa, så forstår jeg ikke hvorfor vi skal skaffe oss et eget nettverk med mindre vi: 1. er kommet i klammeri med IRCopene som styrer på EFnet eller 2. har en skikkelig trang for å kontrollere og styre #spillegal, ikke bare kanalmessig men nettverksmessig. En fin vhost kan folk skaffe selv, det er ikke noe problem.

Må også legge til at jeg allerede er på 4 ulike nettverk, EFnet, Quakenet, SuprNova sitt og radioen sitt. Så om ikke #spillegal klarer seg med enten EFnet eller Quakenet som hovedbase, så tror jeg mange vil bli frustrert. Er flott med en søsterkanal på andre nettverk. Jeg bare synes at hovedkanalen skal ligge på EFnet, siden det er det nettverket de som ikke kan så godt IRC går inn på først.
 
#31
Følge EFnet sine regler? Hvilke regler? De er forskjellig fra server til server, sist gang jeg sjekket har ikke homelien akkurat noen vaskelige regler. På EFnet er jeg rimig sikker på at man kan lage store deler av reglene selv.

Et eget IRCnett (eller server) gir bare mening hvis man har en STOR brukermasse eller trenger mer kontroll over brukerene (det er klart enklere for en IRCop å ordne opp i Abuse enn for en kannal-OP). Såvidt jeg vet er ikke #spillegal sterkt plaget av problemer opene ikke kan fikse og det er heller ikke så stort. Dessuten har det gang på gang vist seg at brukere sakte men sikkert forsvinner på en egen irc-server hvis brukermassen ikke er stor nok.

Så lenge ikke spillegal drar med seg en masse andre norske spill-baserte kannaler og danner et eget irc-nett kan jeg ikke tenke meg at det går bra.

Så nei.

- p33r
Bitter IRCop etter 5 år med eget nettverk.

ps. hi Yetipants
 
#32
Nå finnes det jo et eget nettverk for spillsider, tror jeg, som heter GamersNet eller noe. Så det er jo egentlig ikke vits å lage et eget nettverk. Noe som også blir gjenspeilt i avstemninga ovenfor.