[Multi] Elden Ring

ganon

The Boshy
#1
98493ed2-96e4-4945-839c-5135954f8dce.jpg


Neida. Jeg har nettopp begynt på From sitt siste mesterverk sammen med endel av dere og det virker som ting fungerer er smule annerledes enn jeg er vant med fra Souls serien. Jeg startet som en Wretch (antar at det fortsatt er den beste klassen, no joke) og valgte en ekstra slurk fra flasken som åpningsgave da det er ganske bananas i forhold til noe drit man kaster ifra seg på første boss.
I det første utendørsområdet har jeg allerede fått til jolly co-op med en tre-fire stykker og fant den første merchanten ved en tilfeldighet.
Backstabs er fortsatt broken virker det som, men ingen prompt om at man er i rekkevidde likte jeg. Ble småkleint når jeg mokka til en vakt og gjorde ca null skade :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Har bare fått spilt noen minutter, men rakk å prøve meg på en ridende rytter til hest (det viser seg at brødkniv ikke er tilstrekkelig når du skal ta en kavalerist). Kjøpte også craftingsett fra julenissen, så det er en lovende start. Kjerringa reiser bort i kveld, så da spørs det om ikke det blir en liten økt da.
 

ganon

The Boshy
#3
OK, et lite protip før jeg drar på hytta; Furlcalling co-op finger dingsen koster 1000 spenn for fem stykker, noe jeg kjøpte for så å oppdage at man kan lage de med crafting kit og noen blomster. Ikke kast bort penga slik jeg gjorde!
 
#4
Mitt protip til alle som spiller på PC er at bruk en skjerm med VRR (g-sync eller freesync). Vil jo helst spille på TVen i stua med 4k og HDR og hele sulamitten, men det lugga rett og slett alt for mye uansett hva jeg forsøkte å gjøre med innstillingene. På PC-skjermen min (som har VRR) er det LANGT mer spillbart, men fortsatt langt fra perfekt :rolleyes:

Det virker å eie da, til tross for at det sårt trenger en patch eller ti.
 
#6
Har spilt i 16 timer og fikk nettopp min første achievement XD Spillet har super kvalitet på den, ihvertfall hvis man ser bort fra tekniske problemer. Ser at en del folk sliter med en boss på vei til slottet man er pekt i retning av helt fra starten av spillet ooog... der er et av problemene From-spill fort får pga. ryktene de har for å være masochist-simulatorer. Når nybegynnere møter en stor utfordring så tar de det for god fisk at det er meninga å stange hodet mot akkurat den veggen, som jo er ganske forståelig sånn egentlig. Til alle som skulle tenke slik da, så kan jeg si en ting: Jeg har som sagt spilt i 16 timer, og jeg har ikke snust i retningen av det slottet en gang.

Sånn ellers føles det som at det bare er et spørsmål om tid før det annonseres at From er kjøpt opp nå. Mine penger er på Sony, men kan også se for meg Microsoft, Bandai Namco eller Tencent :qq:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#7
Jeg har lagt ut tegnet mitt foran den bossen i en liten time i dag, og ikke på noe tidspunkt har jeg sett bossen gå under halve helsa.

Snellers har jeg blitt felle-teleportert, tatt en haug med kjempetroll og noen hestefolk, og utforsket en stor del utenfor startkartet. Fikk min tredje demonfell nå etter jeg oppdaget en mystisk innsjø med mystiske ruiner og en mystisk kano.

Litt senere fant jeg et veldig rødt område med gigakråker og fant fort ut at jeg kommer tilbake dit veldig mye senere.

Goty, caller det nå
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#8
Fjerde fell! Gikk inn alene først, ble drapsdrept temmelig raskt. La ut tegnet mitt og ble summoned, hosten ble drept på første slag mens jeg var på vei gjennom gulltåka. Andre summon, host og en til har allerede begynt på bossen når jeg spawner så jeg går gjennom tåka og... bossen er i et hjørne og gjør ingenting mens de to andre slår på noe usynlig. Jeg kan ikke slå på det usynlige, det usynlige kan ikke slå meg. Så jeg slenger ut en heal som treffer de andre to og slår litt på boss-kopien i hjørnet og plutselig står det DEMON FELLED. Rareste buggen hittil.

Så jeg bare summoner to stk og vi går inn og herjer bossen hardt, og jeg kjente igjen på hvor gøy det er med jolly cooperation i disse spillene. Har ikke kjent på det siden Dark Souls 1, så det var Goodman feels all over.

Fikk meg et våpen som krever 40STR så det havner i kista med det rare i.
 
#9
Tok Margit Andersen alene på første forsøk (er level 39 så ikke no big whoop asså). Så kræsja spillet og jeg brukte et par forsøk på å ta'n igjen. Bra boss. Det beste med Dark Souls 4 etter to dager med konstant spilling? Jeg har ikke grindet i det heletatt. Bare utforsket og vært sånn passe konservativ smart så jeg ikke mister for mange sjeler runes om jeg skulle daue.
Kødda det beste med Dark Souls 4 er selvfølgelig at ponnien har dobbelt-hopp
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#10
Møtte en NPC, som ba meg finne en annen NPC et annet sted. Jeg fant den andre npcen, og skulle tilbake med de gode nyhetene men da fant jeg bare et lik. Så I min suksess kan jeg ha feilet questlinen...
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#11
Fant meg en ny fell. Er det bare jeg som synes man får innmari få runer av å drepe bosser?
 
#13
Ikke kommet så himla langt, men det virker som at alt det mindre viktige har mer til felles med utfordringene i spill som Devil May Cry enn at de skal få deg opp i erfaringsnivå. Margit tror jeg ga noe sånn som 12.000 sjeler, mens den neste bossen i slottet ga meg rundt 20.000 (spiller alene, så kan hende det påvirker). Liker dette veldig godt, siden spillet legger opp til mye mer eksperimentering enn forgjengerne, og som regel får du spennende og varierte belønninger.

Spiller som kvinnelig samurai, men kommer nok til å ende opp med å svinge på et eller annet digert fordi det er det jeg liker best. Foreløpig greier jeg meg fint med Uchigatana, og har den på pluss åtte eller noe sånt. Det artigste så langt har vært å fyke rundt på hesten til områder jeg garantert ikke er i stand til å slåss meg gjennom og bare samle ting som ligger strødd rundt og se hva spillet har å tilby senere. Akkurat nå er jeg så vidt i gang med det andre hovedoppdraget, men får se om jeg ikke bare fortsetter å utforske en stund til.

Er veldig rart å spille dette fordi det er så latterlig stort... mye av det som skjer rundt deg er bare klynger med fiender som beskytter et eller annet middelmådig, men ganske ofte finner du kule ting som gjør at utforskingen ikke føles bortkastet. Så dukker det opp et eller annet merkelig du skjønner at skjuler en hemmelighet, og det skal jeg begynne å merke av på kartet.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#14
Drepte Margit med hjelp av to summons på femte forsøket. Er bare level 25 så jeg føler meg ikke direkte sterk på noe område. Også har jeg slitt med å finne noe særlig til utstyr. Snublet over en hellig ljå, så jeg skal booste opp faith for å bruke den.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#17
Jeg hr fått så mange key items atte hjelp! Det er veldig gøy å plukke opp ett ord fra en dialog eller itembeskrivelse og komme på at hei dette har jeg jo hørt noen nevne...

Kort fortalt har jeg åpnet for levling av ashes, så ulvene mine er hakket hvassere nå. Jeg har ikke helt skjønt når jeg kan bruke de og ikke, for jeg fikk ikke lov til å bruke de hos Margit, men dere prater jo om maneter (som jeg også har).

Edit: portsymbolet på venstre side, got it
RDT_20220228_1117455937061861596314595.jpg
 
Sist redigert:

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#18
Fikk spillet i dag og har spilt i fire timer. Er det meninga at man skal daue hele tida?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#19
Ja. Man må regelrett gitte gudd i dette, det har alltid dreid seg om å lære av sine feil. Leveling kan offsette mangel på skills til en viss grad.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#20
Det er bra. Jeg liker at spill er utfordrende så lenge det ikke føles urettferdig, og nå som jeg har spilt en del mer er det tydelig at jeg sugde ganske hardt den første dagen. Merker også at en del fiender ble enklere etter at jeg fikk hest. Spesielt de ridderne som sitter på hest selv. Jeg spilte åtte timer på dag to, så det er vel også ganske tydelig at jeg liker dette spillet. Kan ikke huske sist jeg ble så oppslukt av et nytt spill. Satt oppe og spilte lengre enn jeg burde i går, så nå er jeg sånn jetlag-trøtt. Nå våkna jeg etter seks timer, som er lite for min del, og klarte ikke sove mer fordi jeg bare hadde lyst til å spille mer.

Selv om jeg har spilt i 12 timer virker det som jeg fortsatt bare er helt i starten av spillet. Jeg har for det meste bare utforsket kartet og gjort et par dungeons og en quest hvor jeg tømte slottet til en dude for fiender. Alt jeg har fått av historie så langt er at jeg har møtt en mystisk dame et par ganger ved places of grace. Har også møtt noen bosser hvor episk musikk startet å spille, noe jeg tok som et tegn på at jeg burde nope til helvete vekk derfra. Har ikke sett noe til denne Margit da.

Så, siden jeg spilte fire timer den første dagen og åtte timer den andre, bør jeg vel spile tolv timer i dag? :cool: