Elitetorrents lagt ned av FBI

#22
Opprinnelig skrevet av Clay@27.05.2005, 10.23
Om eg ikkje tek heilt feil, så er det inga lov i Noreg som seier at det ikkje er lov å få tak i ei piratkopiering _gratis_, men derimot om du _betalar_ for piratkopieringa så er det ulovleg? :confused:
226470​
det er lov å laste ned, men ikke laste opp. Med bittorent (med mindre du jukser og ikke deler) laster du opp samtidig som du laster ned...
 
#24
ehh, jeg kan jo spørre om det regner jeg med.. Er Thepiratebay.com/org lagt ned også? for jeg kommer ikke inn på den lenger.. jeje
 
#25
Stemmer det:
Opprinnelig skrevet av piratebay
Today the swedish anti-piracy organisations raided The Pirate Bay and confiscated the computers running the tracker. This probably means the end of The Pirate Bay and we, the crew, apologize for all loss of income caused by our activity over the years.
Men på en annen side vet jeg ikke helt hva jeg skal tro, for piratebay har alltid vært veldig oppegående hva de svenske lovene angår. Så det må ha skjedd en lovendring der, siden antipiratbyrån alltid har vært ute etter å ta piratebay, men har aldri kunne gått og konfiskert alle PC-ene før nå, så kanskje det har vært en ny EU-lov i Sverige som startet fra den 1. juni?
 
#26
Opprinnelig skrevet av Egle+01.06.2005, 16.49-->
<!--QuoteBegin-piratebay
Today the swedish anti-piracy organisations raided The Pirate Bay and confiscated the computers running the tracker. This probably means the end of The Pirate Bay and we, the crew, apologize for all loss of income caused by our activity over the years.
228608​
[/b]
Hahaha! De som alltid har vært så sikre i sin sak om at de ikke gjorde noe ulovlig, og har sendt barnslige svar til alle trusler. Den siste til han Web Sheriff karen.. kan tenke meg han koser seg nå. :ler:

Sånn kan det gå.
 
#30
Tja, skal ikke være så sikker på at The Pirate Bay er helt knust ennå ... Får denne meldingen når man går inn på siden:

Opprinnelig skrevet av ThePirateBay
Nu kanske du undrar varför vi gjorde så här?
Vi ville bara göra er uppmärksamma på att The Pirate Bay snart kommer i en ny version.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
#32
Likte Piratebay jeg. Trengte ikke være medlem for å få laste ned. Men men. På tide at FBI også gjør noe nyttig. og fatksik prøve å stansa krimanlitet som drap og slik. Man burde tru at lovene for pirat kopiering skulle bli litt mildere, når broren til bush, vetar at man har lov til å skyte folk når man føler seg truet. Trur ikke akkurat det stopper drapene i Florida.
 
#33
For de som ikke har skjønt det, eller er usikre, så er dette bekreftet av flere operatører på #thepiratebay.org på EFnet. Siden er nede pga oppgradering til v2.0, og det at den er nede er bare et enkelt pr-stunt..

Som de fleste har fått med seg, så har det faktisk virket. ;)
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#36
The Pirate Bay er den eneste bittorrentsida jeg bruker. Hadde vært et ganske stort tap for meg om den gikk bort.
 
#37
Opprinnelig skrevet av Lanfear@05.06.2005, 18.01
The Pirate Bay er den eneste bittorrentsida jeg bruker. Hadde vært et ganske stort tap for meg om den gikk bort.
230100​
Hvis man leter litt så finner man garantert bedre tilbud enn thepiratebay
 
#38
Link

Opprinnelig skrevet av ITavisen
Krigen mot svenske fildelere har nå tatt en ny og dramatisk vending. Det beryktede Antipiratbyrån har nå anmeldt 200 til politiet.

Samtidig organisasjonen sendt ut til sammen 400 000 brev der de truer fildelere med juridiske skritt.

Over 1000 av de som har mottatt brevene har svart med å anmelde Antipiratbyrån for å ha skaffet seg informasjon om deres IP-adresser på ulovlig vis. Fildelerne har fått støtte av det svenske datatilsynet, som sier at slik innsamling av IP-adresser er i strid med personvernet.