Emulator HAXLOL 4 PSP

SHDR

Gullmedlem
#1
Jeg har endelig gått igang med å bruke PSP-en min igjen, etter at den hadde blitt brukt som brevvekt i roughly seks måneder. Jeg fikk det for meg at det var på tide å sjekke hva den vesle saken var god for, og den eneste måten å gjøre det på var selvsagt med en firmware-downgrader og litt god, gammaldags homebrew.

Foreløpig er jeg mildest talt veldig skuffet. De emulatorene jeg har klarer ikke å kjøre Super Mario World i anstendig framerate, og langt mindre godbiter som Super Metroid, som jeg faktisk så veldig frem til å få spilt. Jeg har ikke engang giddet å teste GBA-emuen, siden jeg velger å anta at den svelger enda mer hestelem enn SNES-emuen.

Men ... så går det opp for meg! Kanskje det bare er jeg som er n00b! Jeg driver og leter etter emuer og slikt via PSPupdates.com, som jeg får følelsen av at er så mainstream at hackerne bevisst unngår den. Så, kan noen med litt mer google-skills og litt skikkelig tålmodighet peke meg i retning av en samling anstendige SNES eller/og GBA-emuer til PSP som faktisk klarer å emulere de gamle godbitene i en viss hastighet? Husk, folkens, emulatorer er ikke ulovlig, og siden jeg eier en PSP har jeg teknisk sett lov til å tørke meg i ræva med den uten at Sony skal ha noe å si om saken.

Jeg spiller selvsagt bare spill jeg eier selv. Backups, må vite. Har jo ikke med meg SNES-en og GBA-en og alle spillene til Singapore. Nosirree! Jepp.
 
#2
Jeg tror pspavisen.com legger ut de seneste versjonene av alle emulatorer på siden sin. Ellers kan du sikkert prøve ps2nfo.com, der skal du også finne det du er på let etter.
 
#3
Nå er det en stund siden jeg har hatt PSP, men jeg mener å huske at emulatorene jeg hadde var svært så vennlige. Sjekk ut pspavisen som DiRTY D sa. Der har de en pakke med en rekke emulatorer til f.eks. MegaDrive, Commodore, NES, SNES osv. Skaff deg en god media-avspiller og, så har du straks en koselig maskin. Selv om jeg brukte den aller mest til sudoku. :p
 
#5
Folk skryter av SNES-emulatoren SNES9XTYL, som visstnok skal være den aller beste der ute. De sier at den kjører nesten samtlige spill perfekt, uten merkbar drop i frameraten. For noe piss, sier jeg.

Hvorfor skal det ikke være mulig å portere en SNES emulator og få spillene til å kjøre slik de SKAL kjøre, når noen andre faktisk har portert en NeoGeoCD emulator man kan spille Metal Slug arcade-perfect på? Si meg det.
 
#6
Altså, det tar lang tid å utvikle en emulator som kjører roms 100%. PSP har ikke vært ute så lenge. Det kommer nok, er nok rimelig forskjellig å lage en NeoGeoCS emulator fra en SNES emulator.

Må nok bare smøre deg med tålmodighet
 
#7
Altså, det tar lang tid å utvikle en emulator som kjører roms 100%. PSP har ikke vært ute så lenge. Det kommer nok, er nok rimelig forskjellig å lage en NeoGeoCS emulator fra en SNES emulator.

Må nok bare smøre deg med tålmodighet
[/b]
Nå er det NeoGeo CD jeg snakker om - et system som er mange ganger kraftigere enn en SNES. Uansett er poenget mitt det at folk sier man emulerer SNES perfekt på PSP - noe som overhodet ikke stemmer nå i dag.
 
#9
Som allerede er nevnt :)

Jeg tror pspavisen.com legger ut de seneste versjonene av alle emulatorer på siden sin. Ellers kan du sikkert prøve ps2nfo.com, der skal du også finne det du er på let etter.
[/b]
 
#10
Har tenkt til å gå til innkjøp av en PSP før sommeren. Hvilke firmware vill denne komme og blir det ett helvetete og kjøre hjemmebrent og emulatorer?
 

SHDR

Gullmedlem
#11
Sannsynligvis 2.60, så da trenger du å kjøpe deg GTA: Liberty City Stories for å få kjørt homebrew, siden det er en exploit i savegamene til denne røveren som lar deg installere en loader. Dette er visst et sikkerhetshull det *ikke* går an å lukke for Sony.

Påfallende, forresten, at det er så mye exploits og hor og styr med Rockstars spill. Gjør de det med vilje?