En idè om stengte topics

#21
«For så vidt» og «for øvrig» er tillatt å skrive, det skal jeg ikke nekte for. Men flyten blir mye bedre hvis man trekker dem sammen. (Dette er én av mange grunner til at jeg ikke bruker autokorrektur i Word.) Det gjelder å finne en fin linje å legge seg på, og den har jeg funnet. Jeg skriver for eksempel ikke «tilogmed»...

Opprinnelig skrevet av Fenrir@lengre opp i emnet
Det skrives ikke «forøvrig», men «for øvrig»—altså med et mellomrom.
Lang tankestrek skal ikke brukes på norsk - man skal bruke bindestrek med mellomrom på begge sider. Jeg ville dessuten droppet «et» i slutten av den setningen din. Jeg ville gitt den setningen en svak treer. Så ikke kom hit med den jævla Word-rettskrivningen din!
 
#22
Haha, du skjønner kanskje nå hvor irriterende det er å bli rettet på? Men å korrigere andres skrivefeil er vel en kjip atferd som du - i likhet med meg - er blitt vant til.

Se, korte tankestreker. Vel, egentlig er det en bindestrek, men jeg har virkelig ingen anelse om hvordan man lager en kort tankestrek i dette forumet.
 
#23
Opprinnelig skrevet av Fenrir@15.05.2004, 18.51
(...) er vel en kjip atferd som du - i likhet med meg - er blitt vant til.
Der skal man ikke bruke passiv! Fy! :D

Nei, nå skal jeg slutte. Jeg har for lengst sluttet å rette på folk jeg kjenner, bortsett fra når jeg vil plage dem (Martin). Men nå har jeg lenge gått rundt og irritert meg på at folk bruker ` i stedet for ´, så her klarte jeg bare ikke å la være. :flau:

Dette var et drittemne, forresten.
 
#24
Hehe, jeg har lenge irritert meg over det samme, så jeg kjenner følelsen godt. Men jeg har aldri påstått at jeg er særlig kyndig i språkveien. Jeg fornekter ikke at andre er bedre enn meg til å skrive, og siden jeg òg har mine skrivefeil, blir det ikke helt rett å korrigere andres. Eksempelvis vet jeg ikke helt når jeg skal bruke grav aksent og cirkumfleks. Det er jo godt mulig at de eminente språkkyndige vrir seg i fortvilelse og frustrasjon hver gang de ser slike ubetydelige språkfeil. Jeg misunner dem ikke. ;)
 
#25
En hall of shame er alltid bra underholdning! ;)
 
#26
Noen steng dette emne, det er mitt ønske.

Skjønnner ikke at dere gidder å fortsete å krangle om norsk, skulle skjønnt det om det var noen som skrev sms språk eller skrev på en dialekt.


Trykk for spoiler
<div id="1313612420222425_open" style="display:none;">Dette emne suger
 
#27
Opprinnelig skrevet av Naskul@innlegget over
Dette emne suger
Dette emnet suger. :D

(Så hva er da galt med å ødelegge det med en norskdebatt? Kunnskap er da alltid kjekt å ha!)
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
#29
Sånn forresten. Er det noen som har kopiert "JAVLA FITTE TRØLS!!"-emnene? De kunne vært interessant lesning og kunne stått til advarsel for alle nykommere.
 
#31
Synes det høres ut som en god idè og lage en seksjon med bare stengte emner, da vet vi i allefall hvor dumme noen emner kan være!
 
#32
Jeg skriver kun for å sjekke om jeg er dyktig i norsk. Jeg har kun 4, men jeg prøver å forbedre meg hver dag. Forhåpentligvis vil jeg bli like flink som dere på spillegal. Jeg har også stor tiss og tar 150 i benk, men det er vel ikke helt "on topic".
Klarte jeg å skrive en setning uten feil? :usikker:

Trykk for spoiler
<div id="65318_open" style="display:none;">Gøy å spamme :D
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#33
Å spamme er kanskje gøy, men har du tenkt nøye over konsekvensene? Hva om du en dag sitter hjemme og spammer til noen hotte bilder av en eller annen celebrity-slut, og døren din sparkes inn av FBI? Hva om de kaster deg i fengsel, der du blir prison-bitch for en feit sværing ved navn BUBBA? Hva om hver kveld i det fengselet betyr lang og smertefull anal voldtekt? Remember kids, when you spam on Spillegal, you're supporting the Al Quaida!

P.S: IKKE KLIKK PÅ SPOILER-TAGGEN!

Trykk for spoiler
<div id="2101314151619202122_open" style="display:none;">Du eier ikke selvkontroll...
 
#34
Mandark... hva som står under spoileren da? Om jeg skulle gjette måtte det være no om selvkontroll... stemmer? :p
 
#35
Konge Mandark, ler så jeg griner her!
 
#36
AAhahahaHAH helt enig Affable Ostrich... Mandark, du er konge...
Lolz0r raper #1!
 
#37
Opprinnelig skrevet av Dai'shan@16.05.2004, 18.44
AAhahahaHAH helt enig Affable Ostrich... Mandark, du er konge...
Lolz0r raper #1!
Ja, Mandark er mitt store idol også!
 
#38
Opprinnelig skrevet av Mandark@16.05.2004, 06.34
Å spamme er kanskje gøy, men har du tenkt nøye over konsekvensene? Hva om du en dag sitter hjemme og spammer til noen hotte bilder av en eller annen celebrity-slut, og døren din sparkes inn av FBI? Hva om de kaster deg i fengsel, der du blir prison-bitch for en feit sværing ved navn BUBBA? Hva om hver kveld i det fengselet betyr lang og smertefull anal voldtekt? Remember kids, when you spam on Spillegal, you're supporting the Al Quaida!

P.S: IKKE KLIKK PÅ SPOILER-TAGGEN!

Trykk for spoiler
<div id="2101314151619202122_open" style="display:none;">Du eier ikke selvkontroll...
[/quote]
Jævlig bra Mandark.
XD