Enda billigere XBox

#1
Under en pressekonferanse i Leipzig Games Convention, kunngjorde Microsoft i dag at prisen på Xbox settes ytterligere ned i Europa. Det for å gjøre konsollen tilgjengelig for enda flere spillentusiaster denne julen. Fra og med 27. august vil veiledende pris i Norge være 1.395 kroner.

Eduardo Rosini, regional vice president for Xbox EMEA, sier at prisreduksjonen er et ledd i ønsket om å gjøre Xbox tilgjengelig for enda flere denne julen.

– Uten å overdrive tør jeg påstå at vi denne høsten og vinteren lanserer noen fantastiske spill. Blant annet innovative Fable og debuten til Electronic Arts på Xbox Live. For å ikke snakke om Halo 2, som kanskje er det beste spillet av absolutt alle denne julen. Og det uavhengig av plattform. Xbox har den beste spillportofolien denne julen. Og med en lav pris på selve konsollen er dette en gavepakke for spillentusiaster i hele Europa, sier han.

Xbox fortsetter å vokse. Det er solgt 15,5 millioner konsoller siden lansering, mens målet er å selge 20 millioner enheter i løpet av juni i 2005. Xbox Live har over 1 millioner medlemmer, noe som er forventet å overstige 1,5 millioner i løpet av juni i 2005. Noe som representerer en vekst på 50 prosent.

Xbox lanserer en rekke spennende titler både før og etter jul. For eksempel Halo 2, Forza Motorsports og Fable. I tillegg kommer spill som Star Wars: Knights of the Old Republic 2 fra Activision, Outrun 2 fra Sega, Tom Clancys Splinter Cell: Chaos Theory fra Ubisoft og Doom 3 fra Activision. Og selvsagt premieren til FIFA 2005 fra Electronic Arts på Xbox Live.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Hmmm. Mener å huske at jeg gav rundt 1500 spenn for krysskassa mi for halvannet år siden... hundre kroner billigere på atten måneder? Du store.
 

Kilik

Lokal moderator
#3
Elkjøp har jo lenge solgt den for 1895,- MED 2 spill (Topspin og Project Gotham Racing 2). En bedre pris spør du meg med tanke på at begge spillene er kvalitetsspill.
 

Kilik

Lokal moderator
#4
fra VG-Rune:
Fra 19. august vil Playstation 2 bli 25 prosent billigere i Norge, og går med det fra en pris på rundt 2.000 kroner til en pris på ca. 1.400-1.500 kroner.

Xbox vil på sin side koste 1.395 kroner fra 27. august, også det en nedgang på omtrent 600 kroner fra dagens prisnivå.

Nintendos Gamecube er derimot fremdeles den rimeligste konsollen, med en anbefalt utsalgspris på omtrent 1000 kroner.
Hm, så Xbox har faktisk hatt veil.pris på rundt 2000 kr. til nå? Det må vel bety at Elkjøp og andre har solgt den for langt under normal avanse. I verste fall tap...

Kan tenke meg at de billigste tilbudene i Norge vil ligge på rundt 1000-lappen for en PS2 og en Xbox utover høsten. Spent på om Nintendo setter ned prisen ytterligere.
 
#6
Har ganske lenge tenkt å skaffe meg en X-Box, og nå ser det ut som om det er på tide, men jeg tror jeg venter til nærmere jul, sånn November-Desember.
 
#9
Opprinnelig skrevet av Excelsion@18.08.2004, 20.41
http://gamer.no/art.php?artikkelid=9441

Seks prosent av disse har også skaffet seg Xbox Live.

6%?!??!?!?! Hvorfor i granskauen er det så viktig at konsollen er Online når bare 6% bruker det! Søren ikke rart Nintendo ikke satser..


Sorry hvis det er off-topic.
89644​
må huske at alle ikke har bredbånd da, og husk også at 6% = litt over millionen.
 

epp

firm and correct
#10
Sikkert greit for de som ikke har maskinen fra før.. Men vi får nå se hvor lenge det varer før neste generasjon er ute.
 
#11
Syns nå ikke det så så bra ut. Metroid 2 ser bedre ut en Halo etter min mening, og ingen av de øvrige spillene appelerer noe serlig til meg.
 
#12
Jeg synes at metroid prime:echoes ser ut som en billig rip-off i Majoras mask klassen. Metroid prime 1.5 ville antakeligvis vært et bedre navn IMHO. Men på dette området har jeg ingenting imot å bli overrasket :D
 

SHDR

Gullmedlem
#13
Det er godt du følger godt med og retter ditt nennsomme øye mot videospillbransjens mange cash-ins og rip-offs. Vet du hva konseptet til Echoes er? Jeg foreslår at du enten forklarer meg det, eller stikker avsted og leser opp på det. Det er nemlig ganske forskjellig fra Metroid Prime, og slett ingen "billig rip-off", som du kaller Majora's Mask, et spill som på de aller fleste måter er mer interessant enn, om ikke like umiddelbart fengende, som Ocarina of Time.
 

Kilik

Lokal moderator
#14
Opprinnelig skrevet av Kilik@18.08.2004, 20.27
Kan tenke meg at de billigste tilbudene i Norge vil ligge på rundt 1000-lappen for en PS2 og en Xbox utover høsten. Spent på om Nintendo setter ned prisen ytterligere.
89590​
Elkjøp selger nå Xbox for 1195 kr. uten spill.
 
#15
Vel er Majoras Mask mye dypere enn forgjengeren, og rimelig unikt. Likevel klarte jeg ikke helt å kose meg fullt så mye med det som med Ocraina of Time.
 
#16
Opprinnelig skrevet av Kilik@26.08.2004, 11.13
Elkjøp selger nå Xbox for 1195 kr. uten spill.
93360​
Noe som er et dårligere tilbud enn før, da man fikk med to spill til 1700kr. Expert hadde også et tilbud som var en Xbox med tre spill (Halo, Midtown Madness 3 og ehh... Grabbed by the Ghoulies) og en ekstra Controller S til 2000 før.
 
#17
Morbo: jeg kan ikke se sammenhengen med det du skrev og det du siterte fra Shadar, men du har rett i at prisnedsettingen ikke er så drastisk, men man kan ihvertfall få velge spillene selv, og det er jo positivt.