Enda en gratis Japansk SHMUP

Lodin

Der Waaaah
Det har dukka opp flere gode freeware spill fra Japan i det siste, her er enda et ved navn E2. Målet er å sprenge bokser som kommer svevende inn på skjermen. For høye scores og ekstra liv må eksplosjonene stringes sammen.
Eller som skaperen av spillet sier:
'Blow up self' and 'Chain'(Continuous explodions)
Blow up self to make a bomb blast.The bomb blast destroy enemies.
Each destroyed enemy make a bomb blast,cause 'Chain' reaction of destruction.
It's called 'Chain'.)
Fet musikk og uforståelig Engrish er en bonus som gjør spillet ekstra fett.

http://nagoya.cool.ne.jp/o_mega/product/e2.html

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Hahaha, fett! Kommer til å få tvangstanker av dette spillet.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Neivel, kanskje mer bomb em up da?
Det står SHUMP i tittelen...
*endre slik at Lodins ære ikke blir tilsmusset*

Jeg har spilt dette nærmest konstant en hel uke nå. Helt fantastisk.
Max chain: 75 (heavy mode)
High Score: 2050840 (heavy mode)
replay, om noen skulle ønske det...

Som Lodin nevnte er dette et av flere gode japanske gratis SHMUPS. For de interesserte kan TUMIKI Fighters, rRootage og Warning Forever nevnes.

Nei, nå er det på tide å "Destory Them All"

Redigert: Max chain høynet til 90.

deilig.. last også ned spillet "tumiki fighters".. husker ikke helt siden til det.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg linket jo til det i mitt første inlegg...

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Tok en liten runde light mode. Begynte med ca. 1,3 mill, for deretter å høyne til 1,579,230 - 15 - 59
(selvfølgelig måtte den syke pulsøkningen intreffe nå også)

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
grynte? Hyle? Nei.
Slå meg selv så hardt at det er merke i flere dager? Ja.

(tidligere lot jeg slik agresjon gå utover inventaret, men etter at jeg slo et merke i veggen på hybelen fant jeg ut at det var best å roe ned)

Opprinnelig skrevet av kakarlsen@19.05.2004, 16.25
men etter at jeg slo et merke i veggen på hybelen fant jeg ut at det var best å roe ned)
:D

jeg har funnet ut at jeg har for mye knusbart til å slå vilt rundt meg, så det går til syvende og sist ut over ovnen jeg somregel sitter rett på siden av. Og da går det også til åttende og sist utover knokene mine.. :confused:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Greit, for faen. Riktignok er det ikke gratis, men dersom du liker shmups plikter du å spane inn GridRunner++ nuh.
Det er laget av Jeff Minter, styres kun med musa, inneholder tonnevis av sauer og er den drøyeste brainfucken du får for seksti spenn. Skipet ditt fiser rundt i en slags tredimensjonal Matrix-knockoff og skyter hele tiden. Fiender freser rundt og legger igjen bomber. Av og til kommer det dødsstråler over skjermen. Du plukker opp sauer for å få SheepieZapper som knuser alt den berører. Høres enkelt ut, eller hva? Si det om igjen når slangejævlene på level seks penetrerer analåpningen din med båtshake.

Klicken Sie auf dem Link zu Llamasofts sider for å spane inn demo og kjøpe stasen. Jeg mener, hvis du liker demoen kommer du til å elske hele. Og det koster seksti spenn*. SEKSTI SPENN. Kom ikke her og fortell meg at ikke du har brukt ti ganger så mye på spill som sugde.

*I skrivende stund, iallefall.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Vel, noe som i hvertfall er gratis, er det nærmest fantastiske The Embodiment of Scarlet Devil, og den minst like gode oppfølgeren Perfect Cherry Blossom. Begge er (spessielt på de høyere vanskelighetsgradene) ekstremt maniske. Man har standard shot, som varierer alt etter som hvilken av kartakteren man velger, samt at de har to forskjellige modi individuelt. I tillegg kan man fokusere skuddene, noe som gir økt kraft, men lavere fart. (ja, akkurat som i DoDonPachi)
Legg til god (midi) musikk, og vi har en vinner.

Når det gjelder GridRunner++: Jeg viiiiiiil ikke bruke mus.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av kakarlsen+16.06.2004, 17.12-->
Vel, noe som i hvertfall er gratis, er det nærmest fantastiske The Embodiment of Scarlet Devil, og den minst like gode oppfølgeren Perfect Cherry Blossom. Begge er (spessielt på de høyere vanskelighetsgradene) ekstremt maniske. Man har standard shot, som varierer alt etter som hvilken av kartakteren man velger, samt at de har to forskjellige modi individuelt. I tillegg kan man fokusere skuddene, noe som gir økt kraft, men lavere fart. (ja, akkurat som i DoDonPachi)
Legg til god (midi) musikk, og vi har en vinner. [/b]
Det første funka ikke, og det andre var bare... øh... helt vanlig.
<!--QuoteBegin-kakarlsen

Når det gjelder GridRunner++: Jeg viiiiiiil ikke bruke mus.
Your loss. :)

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Opprinnelig skrevet av Shadar+16.06.2004, 17.51-->
Relatert shizz:

BallisticZen.org er dedikert til japanske SHMUPs. Veldig mye bra i arkivene der. Ikke alle spill som finnes, og ikke så veldig voldsomt store greier, men alt jeg har lastet ned derfra har vært knallfett. Håper denne trenden sprer seg ...[/b]
Sitere seg selv, samt tipse Shadar om synstest...

<!--QuoteBegin-kakarlsen
@05.05.2004, 22.51

Ballistic Zen er forøvrig en relativt nystartet og ikke minst engelskspråklig side med en del SHMUPS tilgjengelig.
Sånn enda mer relatert; Shoot the core har haugevis med linker til pc-shmups, men ikke på langt nær en like god database som BallisticZen.

Hmm, regner med at linken til TEoSD var den samme japanske versjonen som jeg var borti først. Jeg regnet med at gamehippo skulle ha den med engelske filnavn, men tydeligvis ikke. Vel, du kan enten endre Unicodeinstillingene i windows til japansk, eller skaffe den engelske versjonen hos bla. megagames.com (gidder ikke å finne eksakt link).

Vanlig? Ja, jo. Det oser jo ikke akkurat av nytenkning, men jeg - og jeg er ikke alene - synes det er meget gjennomført, og at bossene er svært underholdende.