Er kroppen din klar til Nintendo skal på klokka 18?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det jeg vil vite er om dette funger på samme måte som remote play på PS3/PSP. Remote play er ræva, så for at dette skal funke må det være så og si null 'lægg'.
Samme prinsipp, ja; konsollen rendrer video fra spillet og streamer det til kontrolleren. Har tiltro til at Nintendo også har vurdert den problemstillingen der. Remote Play sugde først og fremst fordi PSP-skjermen er så knøttendes liten i forhold til PS3-framebufferet (husker da jeg skulle spille PixelJunk Eden og fant ut at det var omtrent umulig fordi siktelinja i spillet var for liten til at den ble tegnet opp i det hele tatt i den komprimerte videostrømmen), skjermen i kontrolleren til Wii U er på 7" og jeg har tiltro til at det kan fungere bra.

Sånn ellers blir det spennende å se hvilken tablet-med-spillknapper folk velger: Wii U eller PSVita. Har litt trua på Nintendo, merker jeg.

Men altså: Super Mario til 3DS. Det blir så bra atte hjælp. Dere så tanooki-drakta?

Det var ikke bildekvaliteten jeg bekymrer meg mest over, men input lag. Spill som krever rask respons, som slossing, bilspill, etc, er ubrukelig på Remote Play. Super Mario Bros med input lag er ikke fristende, og da legger jeg heller vekk saken etterpå.

På en annen side, så har Nintendo alltid vært veldig barnevennlige, men jeg ser ikke helt hvordan et slikt stort verktøy med så stor skjerm skal være spesielt barnevennlig. Altså, den er sikkert brukervennlig og slik, men jeg ville ikke akkurat gitt Ipad'en min (om jeg hadde hatt en slik) til guttungen på fem uten at jeg hadde fulgt med med haukeøyne.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Som sagt: Det er dette konsollen er laget for å gjøre. PSP-remote play var noe dill Sony slang inn på et par maskiner som ikke var beregnet på det fordi det hørtes tøft ut, og så var det totalt tre spill som støtta det siden det sugde. Tror ikke det blir noen stor greie.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Du kan remote playe alle PS1-spill såvidt jeg vet, men pga laggen anbefales det ikke å gjøre med annet enn strategispill og JRPG-er.

Lodin

Der Waaaah
Nintendo har en tendens til å betateste ideer ganske tidlig for så å rafinere dem senre. Måten denne kontrollen samarbeider med konsollen minner om det å bruke GBAer med GCen. Kroppene våre og teknologien var ikke klar da, men er det muligens nå.
Forøvrig er ikke iPADDEr lagd av Nintendium og derfor gir man ikke dem til unger. :p

Alle tar det for gitt at denne konsollen skal være 1080p fordi Reggie sier det er en 1080p-konsoll, men jeg tror han mener at den støtter 1080p, mens de fleste spill vil være maksimalt 720p.

Giant Bomb om WiiU skrev:
In a very Apple-like fashion, it just works. Period. No pause, no jittering—the screen just moves places, as though that was a great thing games have been doing forever.

The difference in screen fidelity is apparent when you look closely, but at a glance, and for the imaginable situations where you’re playing it for short moments of time, it’s looking more than serviceable. The screen quality seems much better than what we’ve come to expect from the DStouch screen but not quite approaching PS Vita.

The controller is light, nimble and toy-like, without feeling cheap and plasticly like most Wii accessories. You’re reminded why buttons remain a great way to interface with games, despite the motion revolution started by Nintendo just a few years ago. And while touch-only games remain incredibly interesting, this has a chance to do both.
WiiU er veldig appellerende for min del, men jeg ble hype tvert jeg så Zelda i HD. De trenger absolutt å vise flere spill, men hvis de klarer å fikse en fet launch line-up så er jeg der day 1. Blir spennende å se hvor MS og Sony legger terskelen grafikkmessig med sine neste maskiner og om Nintendo får til å kommunisere hva tankegangen deres er bak maskinen. Virker som at selv folk her som så konferansen ikke helt skjønte greia med den. Største skuffelsen var at den ikke kunne opp-skalere gamle Wii-spill, så jeg kan glede meg til å kjøpe Zelda HD-collection når den tid kommer ;_;

Lodin

Der Waaaah
Digga meg at alle McHatersene som Sortulv satt å :qq:a om at de trailerne definitivt så dårligere ute enn 360 og PS3 variantene. =D
Forøvrig overasker det meg ikke. Selv Nintendo er sansynligvis ikke klar over de endelige speqsene til maskina på dette tidspunktet så hvordan skal tredjepartyene vite det? Samme når de annonserte Wiien. Alt de viste fram på den E3en var wiimoten, maskina dukka opp året etter.

Vel, det blir ihvertfall enklere å trykke inn de kembolange vennekodene nå som det er en diger touchskjerm å forholde seg til.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lurer på om undertittelen på det Animal Crossing-spillet blir Day One Purchase. Kunne like gjerne vært det for min del, jeg har en diger mjuk flekk et sted (milten, mest sannsynlig) med samme form som Animal Crossing-logoen. Også godt å se at det er en del nytt dill i denne utgaven, det var på tide. Og nei, byen i Wii-utgaven teller ikke for den var for det meste døll og bare flere varianter av ting i de andre spillene.

Ja, og han papir-Marioen der ser kulere ut enn han som var på Wii. Heldigvis.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Endelig en oppfølger til Kirby på SNES!

Eneste problemet er at det sikkert kommer til å ha tvungen waggle.

Ganske interessant bortsett fra at Gilded Sword bare er et sverd du lager av en klump gull. Åja, og at det var Kokiri Sword men skal de virkelig surre så mye i historien.

Lodin

Der Waaaah
Litt konkret info om maskina. IBM mekker prossesor mens AMD står for det grafiske.

I andre nyheter driver rævhøl som 4chan og reddit å butthurter siden maskina mest sansynligvis kun støtter en kontroll. Dette fordi det vil være vel krevende å streame video og sånn til fler skjermer samtidig. Problemet er at når man spiller Madden så må man evt. sende kontrollen rundt når man skal velge plays og sånn. Det er det eneste virkelige problemet de har kommet på. :p

D

Doctor Downs

Gjest
Vent... 1 kontroll? Jeg som gleda meg sånn til å spille multiplayer i nytt Mario 2D hvor folk som gikk utafor skjermen ble streama til kontrollene sine. Jaja. Blir vel å bruke classic controllers til Smash Bros. uansett. Eller er det noe prat om gamecube-porter? Hvordan blir det forresten med GC-spillkompatibilitet?