Eternal Sonata (Xbox360)

Novastrum

Feminist-elitist
#1
Eternal Sonata
Fikk øye på dette spillet i dag, fant ikke noen annen tråd, så jeg tenkte jeg skulle informere andre om det. Umulig å se om spillet blir bra, men det grafiske er unektelig pent gjort. Er det en etterfølger av Tales of Symphonia eller noe?







Ser ut som spillet skal komme i siste kvartal.
 
#2
Xbox 360? Utifra de bildene kunne spillet like så godt vært til Playstation 2..
 

Novastrum

Feminist-elitist
#3
SharingaN SharingaN SharingaN!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#4
Ikke la deg lure av cell-shadinga, artistisk sans er det viktigste elementet for å få et spill til å bli feiende flott. Det eneste som skuffer meg er at de gang på gang undervurderer bruken av skygger (som man aller best ser på bildet av de to drageaktige greiene, det fins jo nærmest ikke skygger under de), og det gir bildene et litt for flatt utseende.

Jeg tror jeg skal sjekke ut noen videoer for å se hvordan det ser ut i bevegelse. Viewtiful Joe var et spill som så platt og sært ut ifra screenshots, men det viste seg å være en heftig opplevelse å spille, både grafisk og gameplaymessig.
 
#5
SITAT(SharingaN^ @ 04.08.07, 16.26) 76144
Xbox 360? Utifra de bildene kunne spillet like så godt vært til Playstation 2..
[/b]
Var du full når du postet det der?
 
#6
I am underage!
Jeg liker cell-shading, gjør fantasy spill så mye mer levende. Men jeg syntes ikke grafikken var noe særlig bedre enn cell-shadet spill til PS2?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#7
SITAT(Buggz @ 04.08.07, 14.33) 76146
Ikke la deg lure av cell-shadinga, artistisk sans er det viktigste elementet for å få et spill til å bli feiende flott. Det eneste som skuffer meg er at de gang på gang undervurderer bruken av skygger (som man aller best ser på bildet av de to drageaktige greiene, det fins jo nærmest ikke skygger under de), og det gir bildene et litt for flatt utseende.

[/b]
Vet ikke om den var rettet til meg, men dette spillet er vel ett av de som faktisk tjener rått på Cel-Shading. Som du ser av resten av bildene så er det mer enn nok av variasjon i designet til at det ser spennende ut. "Den artistiske sansen" ser i mine øyne ikke dårlig ut.

"SharingaN"; Dark Chronicles er vel sånn ca. det Cel-shadingspillet som utnytter PS2 best. Sammenlign oppløsning og teksturer med dette spillet. Før du fortsetter å skriver piss som bare egner seg som flame-bait.
 
#8
Jeg vil anbefale dere å mekke en japansk XBOX Live-konto og teste ut demoen, den har vært på det japanske Marketplace en god stund nå.
 
#9
Mange gode RPG-spill på vei nå. Dette og Blue Dragon til X-Box 360 og Tales Of Symphonia 2 til Wii holder veldig lenge, skulle jeg tro. Og alle tre ser veldig lovende ut.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Selv syntes jeg Blue Dragon var omtrent like vitalt som et fossil, gitt. "Fort, mekk en 3D-mod til Final Fantasy 1, så er vi i mål!"

Men ja, dette ser bra ut, akkurat som Blå Drage. Hadde vært fint om de kom med en spillmotor som ikke er tjue år gammel, dog.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#11
SITAT(Novastrum @ 04.08.07, 19.56) 76171
Vet ikke om den var rettet til meg, men dette spillet er vel ett av de som faktisk tjener rått på Cel-Shading. Som du ser av resten av bildene så er det mer enn nok av variasjon i designet til at det ser spennende ut. "Den artistiske sansen" ser i mine øyne ikke dårlig ut.
[/b]
Nei, det var rettet til SharingaN^s utspill mot grafikken. Jeg synes den ser nydelig ut, bortsett fra at skyggene utgjør 2% fargeforskjell på selve figurene. Tales of Symphonia hadde mye det samme problemet (selv om de hadde en del flere sleivspark i det ellers nydelige spillet), det ser pent ut men uten de kontrastene skygger gir, som gir det hele en mye bedre dybde, så blir det så flatt og etter hvert kjedelig.

Som jeg nevnte, jeg elsket Viewtiful Joe.
 

Sancti

Terrorkatt
#13
Ser dette er utviklet av Tri-Crescendo, som står bak det noget ujevne Baten Kaitos ... Har noen her spilt det? Det er et forholdsvis attraktivt spill (pen, om enn veldig glorete, art direction og anstendig animasjon over pre-rendrede bakgrunner ser greit ut selv om spillet tydeligvis ikke har årtusenets høyeste budsjett) og det har et ballefett spillsystem (kampsystemet er i prinsippet et kortspill, og det funker mye bedre enn man kan tenke seg, uten at jeg orker å forklare alle videreverdighetene her. Det er alt, alt for mye dybde til at jeg klarer å forklare det på mindre enn tusen ord), men Baten Kaitos, damer og herrer, har den mest ræva fortellingen jeg har sett i et rollespill noensinne. Noengang. Ever. Verst. Fullstendig avsindig elendig. Dårlig skrevet, krøkkete fortalt, negert lagt opp med et par av spillhistoriens verste plot twists.

Så ... om Trusty Bell følger samme malen, ville jeg vært litt skeptisk om jeg først og fremst spilte JRPG-er for de gode fortellingene (hvem faen gjør det uansett?). Men Baten Kaitos lover godt for mekanikken. Om Eternal Sonata er halvparten så gjennomført mekanisk som Baten Kaitos, er det likevel verdt å myse på.