EVE Online

#21
Fikk starta meg en char. Tror jeg valgte den mest krigerske rasen, gjorde litt dårlige valg av attributes eller noe, aner ikke hvilken av de som er pro osv. Tenkte jeg skulle kjøre litt mercenary\pirat-greie og skyte ting (hello rogue i wow fra ca. alltid siden). Kaster meg på trainingsaken, søt liten ai-stemme, men så skal jeg warpe til et eller annet sted men siden jeg var for nærme stasjonen elns så kaster det skipet mitt inn i en loop av å kjøre rundt og rundt og rundt og jeg sitter der i en halvannen time og er frustrert. Leser litt og finner ut at man ikke kan være nære stasjoner før man warper, fortsetter på tutorialen og skal visst drepe noen pirat-treningsgreier for en nøkkel eller noe for å komme videre til noe annen trening? Gir ingen mening, enten er disse fiendene jeg skal stjele nøkler fra ekstremt campa i starten og det er umulig å finne en uten å sitte der i timesvis ellers så finnes de bare ikke og dette er enda en diffus quest jeg ikke skjønner litt av en gang.

Kort sagt? Det er en MMO. :elsk:


Dog jævlig stilig face generator, og jeg elsker å fly. Mulig jeg skraper sammen noen penger for å spille det litt i en måneds tid etter litt mer tid med det.


Heter Kniv ingame. Anntar det er bare en server? Var bare en jeg kunne velge iallfall. Spiller sikkert noen timer i kveld\natt om noen vil komme og kaste fornærmelser og "haha nabben" på meg. :D
 

Jante

privileged CIS shitlord
#22
Stemmer at det kun er en global server. Nylig har de vel lansert en server for Asia/Kina også.

Hvis jeg husker riktig var tutorial en jævlig kjedelig affære, men lærer en del av spillet ved å fullføre den. Finner du ikke fiendene? Du er i en Deadspace Training Complex, right? Bare husk at disse kan bestå av flere "rom" og du må derfor warpe videre gjennom en portal når du har eid alle i det første rommet.
 
#23
Hadde jeg kunnet spille det på Mac, hadde jeg begynt, om ikke annet bare pga. denne tråden. At man kan skape store politiske intriger i EVE har en veldig stor appell. Det er også behagelig å vite at alt man gjør har konsekvenser, noe som fører til at man stort sett er litt mer passiv med PVP. "Åh, du forsøkte å ganke en du trodde var noob med ditt nye, svindyre romskip og tapte fordi resten av hans corporation kom ham til unsetning, og således mistet hele skipet og alt du har jobbet for? Så synd."

(jeg vet at det funker med Crossover, men det hjelper meg lite når jeg har PPC og ikke Intel)

Ellers har Band of Brothers og ANC en krig på gang, som har holdt på ganske lenge.

Gud, jeg skapelsker det spillet. :(
 

Jante

privileged CIS shitlord
#25
It's all war and politics. ^_^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Steike, den tråden der var morsom lesning, selv for en som ikke har snøring på hvordan EVE fungerer. Kult at han virkelig lot dem blø; etter hva jeg leste tok han alt de eide og hadde, eller? :D
 

Jante

privileged CIS shitlord
#27
Alt som var verdt noe, ja. Beste av alt, man kan ikke rapportere dette til GM's siden det er en del av spillet. :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Å fy faen. Hmm... hva ville WoW-spillere gjort i en sådan stund? Skrevet "imba!" noen hundre ganger? :p
 
#29
Da har jeg begynt å spille EVE på en Trial Account, er fast bestemt på å få testet PvP content og se om dette er noe for meg.
Noen som spiller her?
 

Jante

privileged CIS shitlord
#30
I EVE kan alt gå an. Band of Brothers sprengte akkurat ASCN sin Titan. :trollmann:

Sånn ellers har jeg ikke hatt tid eller guts nok til å prøve meg på hardcore PvP-ing enda. Tenkte jeg skulle høre med noen venner som også har spillt like lenge som meg om vi skulle teame opp og jakte på noen pirat-jævler. :pirat:
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#31
En fyr jeg kjenner som er GM sa det var fordi han disconnecta. Herregud, så gull. Selv om jeg irriterer meg over å vite at BoB i skrivende stund sitter og polérer de allerede enorme e-penisene sine.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#32
Mye rykter som er ute og går. Noen sier han disconnecta med aggression timer, andre sier han fikk CTD og satt i log-in queue. Faktum er at han mistet Steve.

Og ja, BoB bruker dette for alt det er verdt. Kan bli interessant å se om noen klarer å utfordre dem nå.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#34
Skukke forundre meg om det ble litt "across the street" på han ASCN-fyren den kvelden. :D
 

Jante

privileged CIS shitlord
#35
Enda en historie som kan interessere. I EVE-kretser blir den bare kalt The Heist.