Everquest2 beta ?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Herre Krist.
Igjen: Jeg går rett og slett ikke med på at det spillet der krever noe mer enn en 800MHz-CPU, med mindre det er programmert i Visual Basic eller noe. Hesligste retail-spillet på mange år, uten tvil.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@20.10.2004, 07.30
Herre Krist.
Igjen: Jeg går rett og slett ikke med på at det spillet der krever noe mer enn en 800MHz-CPU, med mindre det er programmert i Visual Basic eller noe. Hesligste retail-spillet på mange år, uten tvil.
119785​
Jeg synes du er litt for kjapp her altså. Har du sett på alle bildene? Noen er selvf litt dårligere en andre. Det varierer jo på hva disse folka som har tatt bildet sitter med av hardware.

Det er jo utrolige detaljer om du ser på bildene... Jeg har drivi å sett på en som driver å spiller det her og det ser helt utrolig bra ut. :ler:

Hehe. Du har et point på noen av di der. Men det er bilder om du ser i den siste url'n jeg la der hvor det er skygger og effekter som du savner.

Er som jeg skrev at det er forskjellig hva folk som har tatt bilde sitter med av hardware. Og ja spillet er rimelig hard på hardwaren.... Du skal sitte med topp utstyr om du skal kunne spille på max settings.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er nettopp det. Jeg har enda ikke sett noen screenshots som kan måle seg med f.eks. Doom 3 eller Half-Life 2, men systemkravene er omtrent det dobbelte av hva disse spillene krever.
Derfor hevder jeg at det er programmert av sjimpanser. :)

Opprinnelig skrevet av Kyuzo@20.10.2004, 21.57
Kan det brukes som unnskyldning at det er en stoooor online-verden?
121049​

Skulle akkurat til å nevne det selv ja.Til å være et MMORPG spill så ser det utrolig bra ut.

Kommer til å sette standaren innen MMORPG mener nå jeg.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er det vel strengt tatt World of Warcraft som har gjort, med Anarchy Online på en halvgod annenplass...
Designet i Everquest 2 er så generisk og kjedelig at... vel, at jeg aldri noensinne kommer til å betale et øre for å spille det. Det er til og med kjedeligere enn Dark Age of Camelot, noe jeg ikke trodde var mulig da jeg spilte det. Men men.
Så: Det at grafikken ikke akkurat er det helt store er ikke så veldig viktig når man tenker på at spillet ser ut som om en femtenåring som har forlest seg på Tolkien har designet det. World of Warcraft ser genuint inspirert og spennende ut, mens EQ2 bare ser trist ut.
Hvordan er forresten gameplayet i EQ2? Det har jeg enda ikke hørt noe om...

08/11 is confirmed :). Gleder meg !!

Yetipants ;) , jeg er så uening i nesten alt du skriver at jeg ikke orker Quote det,
bortsett fra denne !

Herre Krist.
Litt P-R-O-V-O-S-E-R-E-N-D-E uttalelse !. Spiller du beta selv ?. Hvordan kan man komme med en slik konklusjon fra 5 screenshots ?.

Generelle svar:

1)
Screenshotsene var ikke veldig bra, og definitivt ikke tatt med høye grafikksettings. Jeg har tatt en 100 bilder selv fra spillet, og jeg kjører rundt 40% grafikk. Og en del av de bildene er rimelig mye bedre enn disse.
Skygger finnes det plenty av, bare at vedkommende som tok screenshots hadde slått det av. Man har også en option som heter "flora", (kneler pcn min). Den legger til masse detaljer i landskapet (vises heller ikke på bildene).
Videre har man mulighet for full bumbpmapping, AA og LF. Og med høyere texture resolution ser det rett og slett lekkert ut.

2)
Du kan jo ikke sammenligne DOOM3 eller what not med et mmorpg !!. Det er jo totalt usammenlignbart. Prøv å forestill deg hvordan Doom3 ville gått på maskinen din om du skulle se 20 high poly count karakterer samtidig på skjermen, og med milevis av landskap i bagrunnen med diverse detaljer. Det ville hakket som en traktor med håndbrekket på.
Du sier at systemkravene er det dobbelte. Minstekravene er faktisk omtrent det samme for DOOM3 og EQ2.

3)
WOW ser veldig lekkert ut på sin måte. Blizzard har valgt en artistisk, mer tegneaktig approach, mens Eq2 spiller mer på realisme. At det ser kjedelig og monotont ut er kun et inntrykk du har fått fra screenshots. Prøv å løp rundt i verdenen og utforsk selv, og du vil innse at det er utrolig variert og veldig lekkert utformet.

4)
Ingen spillpcer man får kjøpt idag kan kjøre eq2 med max grafikk. Selv ikke fx-53 m 2GB ram og pci 16X gforce 6800U.
Dette fordi spillmotoren er bygd for å kunne leve et stykke inn i fremtiden. DVS. at folk som kjøper 4ghz + ut i neste år, vil få bedre grafikk enn man kan få i dag.

SOE imponerer faktisk (i motsetning til SWG). De svarer nesten på alle threads som inneholder forslag fra spillere, samt at alle bugs blir skviset som om det var et fabrikkløpebånd.

Noen news:
>>><<<

SOE har lansert en community portal nå. For everquest2. Den er helt ufattelig bra !!. Man kan se alle personene inne i spillet, med 100% detaljer. DVS. man kan slå opp hvilken som helst person, og se alle items, rewards og statistikker til den personen. F.ex. antall kills, deaths.
Man får også masse "achievements" i form av at spillet registrer hvem som oppdager en item først i verdenen. Den personen får da dette i sin statistikk, og kreditt for å ha oppdaget det. Videre har de en "Create guild page" som swooosh, setter opp en guild side med alt av guild funksjonalitet man trenger, inkl. forum.

Videre så er det masse features SOE har on hold, og som ikke lanseres før spillet går Live. Dvs. ting som ingen beta testere har sett engang. Dette er jo positivt, men kan ødelegge en del om ikke SOE har interntestet det godt nok !.

Dette er ting som: Feats, traits, enemy masteries og nye spells/skills. For å fremme individualitet og gameplay variasjon.

Hvor bra tror dere Everquest II kommer til å gå på dette?:
Pentium 4, 2.60 GHz
1024 DDR RAM
128 Mb DDR ATI Radeon 9800 Pro
Ganske bra. Bedre specs enn jeg har per dags dato, og jeg kjører det helt greit.
Så er bare å løpe og kjøpe :)

Det blir bare bedre å bedre det her. Ikke mange dagene til vi har det nå. Jeg snakket med Spiderman idag da jeg bestilte derifra og dem skal prøve å gjøre slik at vi har spillet den 8 når det kommer. Så se ikke bortifra at spillet begynner å dette i postkassene snart nå folkens!

Det her blir K O N G E ! !

Jeg syns verdenen i EQ2 er for tom, WoW ser mye finere ut å har mye greiere systemkrav.

"Spillet kommer nok til å kreve mye, det ble skrevet at dem har laget spillet slik at pr i dag så kan du IKKE kjøre spillet på maks. Dette pga at om ca 1år når maskinene er blitt mye kraftigere så ser spillet kanon bra ut og spillet ser ikke gammelt å tregt ut."

AMD Athlon FX 55, Corsair TwinX 1024 3200XL Pro, Radeon X800 XT PE eller GeForce 6800 Ultra. En slik PC vil nok kunne dra det spillet uansett hva de gjør med det..

Det blir bare bedre å bedre det her. Ikke mange dagene til vi har det nå. Jeg snakket med Spiderman idag da jeg bestilte derifra og dem skal prøve å gjøre slik at vi har spillet den 8 når det kommer. Så se ikke bortifra at spillet begynner å dette i postkassene snart nå folkens!
Godt å høre ! Tenkte at de kanskje sendte det den 8., og at vi fikk det den 10.