Får endelig se Gamecuben igjen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Les førsteposten om igjen så skjønner du det forhåpentligvis. :p

Er litt overrasket over at ingen har nevnt Pikmin-serien ennå, som etter min mening er blant de beste spillene til GameCube. Levetiden til det første spillet er kanskje ikke spesielt lang, men oppfølgeren inneholder alt som gjorde forgjengeren bra uansett. Men over til spillet, som kanskje er den mest snedige måten å gjøre et sanntidsstrategispill på konsoll på noensinne. Som Captain Olimar kontrollerer man opptil ett hundre små gulrøtter på en gang, og man kan i teorien sette alle til å gjøre forskjellige oppgaver, som består av å ta seg av fiender, bygge murer og broer og samle inn næring slik at flere «enheter» kan vokse opp. Spillet er delt inn i dager som varer omtrent 15-20 minutter, og det gjelder altså å få gjort så mye som mulig i løpet av de minuttene, for alt av fiender er tilbake neste dag. Alt i alt er det et utrolig engasjerende og artig spill som definitivt fortjener en nærmere kikk. Synes jeg.

Det er allerede sagt, men jeg hiver inn en stemme til på Resident Evil 4. Jeg har aldri vært noen stor fan av Resident Evil serien, dette skylder jeg på den trange måten du styrer hovedpersonen på. Et survival horror spill skal jo være realistisk, jeg mener Resident Evil 4 (Med sin galante 3.persons vinkel) klarer dette bedre enn forgjengerne med hjørnekameraer og diverse vinkler hvor du ikke ser et pøkk av hva som er rett framfor deg. Stemningen med musikken og alt i Resident Evil 4 er bare nydelig.

Hiver inn en til stemme på Paper Mario jeg, det beste rollespillet jeg har spilt på lenge. Her stemmer også musikken og alt, good job Nintendo :tommelopp:

MonkeyBall 2 er også en vinner. Riktignok har jeg ikke prøvd det, men etter det folk sier er det lik ena, bare større. Jeg og kompisene min hadde det dritgøy med MonkeyBall. Kjøp det, NÅ! ;)

Du har ikke sett NOE av Gamecuben din før du har testet dette spillet. Det utnytter Gamecuben på en måte du aldri hadde trodd den klarte. Dette er det umltimate partyspelet!

Ingen har visst nevnt Super Mario Sunshine, som etter min mening er temmelig undervurdert. Jeg likte det i hvert fall svært godt. Det henger kanskje sammen med at jeg spilte det rett etter å ha spilt gjennom Eternal Darkness og Resident Evil 1 remaken, og det var mildt sagt en herlig forandring å gå over til Mario. Fargerik og koselig grafikk samt veldig responsiv kontroll var de mest tydelige kvalitetene som møtte meg i Sunshine. Jeg har sett mange kritisere spillets trope-setting og Marios vannkanon, men etter min mening er det disse tingene som skiller Sunshine fra Super Mario 64, ettersom disse spillene er veldig like på de fleste andre punkter. Jeg bør nok nevne at kameraet til tider kan være irriterende, og enkelte Shines kan være urettferdig vanskelige å få tak i, men ut over dette ser jeg ikke mye negativt i Sunshine. Hvis du er fan av plattforspill og Mario, og enda ikke har fått testet Sunshine, ville jeg gitt spillet en sjanse. Det koster nok ikke store summen lenger uansett. ;)

Variabel: Hvor lenge har du prøvd å bli kvitt det spillet nå? :rulleøyne: Hvordan klarte du forresten å kjøpe det i det hele tatt?

Opprinnelig skrevet av Variabel@07.10.2005, 02.59

Du har ikke sett NOE av Gamecuben din før du har testet dette spillet. Det utnytter Gamecuben på en måte du aldri hadde trodd den klarte. Dette er det umltimate partyspelet!
266761​
haha,good one der variabel. veldig enig,virkelig noe av det best man kan få til cuben. går sikkert for en femtilapp på brio.

Opprinnelig skrevet av Shigsy@07.10.2005, 03.18
Variabel: Hvor lenge har du prøvd å bli kvitt det spillet nå?  :rulleøyne:  Hvordan klarte du forresten å kjøpe det i det hele tatt?
266762​
Har nok ikke kjøpt det, nei. Fikk det med i en byttehandel for en stund siden. Etter det ble livet mitt et hakk dårligere. :(