Fable 2

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hadde en fin bug etter at jeg prøvde skytebanen i Westcliff for første gang, hvor det sto "Target: 15 Points: 1" nederst i høyre hjørne av skjermen konstant. Ikke spesielt ille, men litt irriterende.
 
Spillet er langt ifra bugfritt. Du får ikke tatt ut våpenet i det hele tatt, eller får du bare ikke brukt det? Mange bugs har ordna seg med en restart av spillet/savegamet.
Får se om tiden har leget det når jeg kommer hjem fra jobb. Fikk ikke trukket frem våpen eller gjort noe interaktivt med innbyggerne med A knappen (det vil si kjøpe ting osv)...

Synes spillet er veldig bra, men vedvarer dette tviler jeg på at jeg gidder gå noe særlig videre, utrolig irriterende... (plukker jeg heller opp Fallout 3 litt tidligere enn planlagt...)
 

oma

Village Drunk
Jeg bytter dette inn igjen i dag, med det fantastiske kortet på game som gjør at det er 10 dagers åpent kjøp, og prøver å godsnakke meg til ett fallout om de har fått det :p
 

Lodin

Der Waaaah
Verdt et forsøk, men tipper de ser at det er en europeisk konto og det var bare i USA at noen esker mangla den lappen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn apropos, noen som veit hvor den CE-eksklusive donjon-en er? Sikkert ikke mulig å spille gjennom den før man er ferdig med hovedquesten, men likevel.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Den finner sikkert plass i questlista di etter hvert. Jeg holder på å bryte meg gjennom alle sidequests så jeg kan sikkert melde fra om den dukker opp.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fable 2 Bug Watch Update: I kveld slåss jeg meg gjennom den sumpen som omgir Bloodstone, etter å ha blitt teleportert dit fra Brightwood. Grunnen til at jeg måtte bli teleportert var fordi alle veiene dit var sperra. Hvem er den første jeg møter i Bloodstone? Jo, ektemannen min fra Oakfield. Bra jobba. For å ta hevn for de kjipe teleporteringstriksa hans, var jeg utro med to prostituerte samtidig og pådro meg ikke bare en, men to kjønnssjukdommer. Hurra!

Sånn ellers har jeg maksa alt av evner innenfor styrke, så da har jeg bare vilje og... ferdighet igjen.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Jeg klarte å gå fra sånn delvis snill til 100% slem og korrupt og tilbake til 100% snill i natt. Var artig å se karen min se ut som satan selv med en Dobermann lignende medhjelper, til å bli en reinkarnasjon av gud og få en hund som ligner på en golden retriever. :D

Hva skjer forresten med helten din når du får kjønnssykdommer?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke en dritt, etter hva jeg kunne se.

Sånn ellers mangler jeg åtte gargoyler for Achievement nå, og fem Will-oppgraderinger for å ha maksa alt av abilities. Skal til å ta siste rest av Hero of Skill nå, så jeg ligger vel bra an i løypa.

Noen som er i gang med dokke-Achievement forresten? Jeg har ei Lucien-dokke, og etter hva Internetsene sier så går det bare an å få tak i en unik dokke i hver økt i tillegg til heltedokka, så man må bytte med andre spillere for å få fullt sett. Noen som er med på det en kveld?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, høres bra ut.

Uansett så er dokkene man trenger Lucien, Theresa, Hammer, Garth, Reaver og Hero til slutt. Hvis noen ikke veit hvordan man får seg ei dokke, så er det bare å klare mellom 150 og 174 poeng på skytebanen i Westcliff (protip: Headshot = 3 poeng) for å få en av de fem første, og Hero-dokka får du når du har fullført dokketeateret på fable2.com og valgt den snille slutten.
 
Får se om tiden har leget det når jeg kommer hjem fra jobb. Fikk ikke trukket frem våpen eller gjort noe interaktivt med innbyggerne med A knappen (det vil si kjøpe ting osv)...

Synes spillet er veldig bra, men vedvarer dette tviler jeg på at jeg gidder gå noe særlig videre, utrolig irriterende... (plukker jeg heller opp Fallout 3 litt tidligere enn planlagt...)
Etter mye prøving er denne buggen fortsatt ikke ute av verden. Grunnen til at jeg dveler ved den er at progresjonen i historien har stoppet helt opp da det ikke går an å drive den videre så lenge jeg ikke får trukket våpen i Bloodstone. Her er det nemlig fullt kaos og stengt frem til
Bansheen blir drept
. Aner ikke hvordan jeg skal komme videre og hiver snart spillet i frustrasjon... Alt har jo låst seg fullstendig, får derimot trukket våpen i Bowerstone, så det gjelder ikke alle byer. Bare den ene jeg skal hente
tyven
i. Har forresten fått nok renown points, men døra er stengt frem til
bansheen er drept
 
Og der var jeg i mål. 1000/1000. Tok meg skarve tjueseks timer selv om jeg jukset meg til noen av de siste oppnåelsene der (The Dollcatcher og The Completionist) gjennom byttehandler og slikt. Har i hvert fall et fullt sett med nøkler og alle gargoylene ligger døde bak meg så hvis det er andre her på forumet som også lider av selektive tvangshandlinger, men ikke føler for å bruke masse tid på å løpe etter nøkler og jakte på veggpynt så er det bare å hive «Aleksandarr» over på vennelisten så skal jeg se til å få gitt dem som vil ha The Hoarder og The Gargoyle.

Uansett hadde jeg nesten ikke spilt siden tidlig sommer så dette var en skikkelig fornøyelig opplevelse, selv om spillets historiedel var skremmende teit (
Det er for eksempel ikke spesielt mye som måtte ha blitt gjort for å gjøre Lucien sin henretting mindre antiklimatisk og mer interessant, eventuelt episk. Hvorfor ikke iscenesette det på toppen av The Spire, med heseblesende tordenskyer og pumpende orkestermusikk, istedenfor å gjøre det i et bittelite, grått rom med en føkkings spåboks før han piratkødden gjør jobben for deg bare fordi du vil høre den onde slemmingens planer og hva nå enn?
), men så var nok ikke det heller poenget. Tok familieslutten jeg. Jeg tålte ikke et visst tap.

Og jeg har forresten Reaver-dukker hvis noen samler.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har runda spillet jeg også nå, og jeg må si at slutten fikk spillet til å rase nedover rangstigen her i gården. Ikke fordi slutten var så ræva (den var igrunn helt grei), men fordi designerne fant ut at de skulle bryte en av de fundamentale reglene de har lært deg gjennom de timene det har tatt å komme dit;
plutselig så tåler bikkja di bare ett jævla pistolskudd etter å ha vært udødelig i femti år?! Nigga puh-lease.

Samma det, jeg klarer meg uten å nerdrage på Lionhead-forumene. Jeg ble bare jævlig skuffa, fordi det der er et digert arr på et ellers riktig så koselig og fint spill. Uansett så har Fable fortsatt rekorden i å booste egoet ditt; jeg eier hele jævla landet og tituleres som dets hersker uansett hvor jeg går (
var konge før, men etter en aldri så liten skattejakt i kjelleren av slottet mitt ble jeg brått dronning
), jeg kan vinne enhver kamp ved å lade opp det episke magiangrepet jeg har i øverste slot og gi faen i at jeg blir skada fordi livet mitt lades opp igjen av seg selv, ooog ikke minst har jeg
tidenes beste armbrøst
fordi jeg fant alle gargoylene og en grom katana jeg fant i en skau ved et tårn. Og så har jeg rastafletter og flosshatt. Ooog så gleder jeg meg en del til å spille gjennom det på nytt, som ond denne gang.