Far Cry 2 (pc-360-ps3)

Novastrum

Feminist-elitist
OT of doom, men Nova: Hva betalte du for den, hvordan er svartnivået og hvordan er fargene? Støtter den sRGB? Jeg er litt avhengig av korrekt fargegjengivelse i henhold til sRGB siden jeg driver så mye med grafikk, men jeg vil også ha DIGER SKJERM.

Any suggestions?
Da kan du ikke kjøpe en TN-basert skjerm som Novastrum sin isåfall, jeg bruker denne med S-PVA-panel og den har utrolig bra fargegjengivelse, godt sortnivå og støtter sRGB: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346438

Bare for å komme litt inn på topic igjen:
Leser utrolig mye negative erfaringer om FC2 på diverse forum, men karakterene det får er absolutt dugbare jevnt over... Vet ikke helt hvem jeg skal stole på, er de dårlige erfaringene bare et resultat av skyhøye forventninger?

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Far Cry 2 er tøft, men det er alikevel et par ting som irriterer.

* Sideoppdrag ala tårn og våpenjævel er repetive og kjedelige. Det finnes ikke variasjon.

* Det er laaaaangt å kjøre mellom hver del av oppdraga. Ofte er oppdragsgiver plassert f.eks lengst mulig vest, mens målet er så langt øst at det ikke lenger finnes på kartet. Det er kjedelig å kjøre og alltid kommer det en kødd i bil etterfulgt av 20 andre og en liten gjeng med nisser som begynner skyte på deg, og ødelegger bilen din.

* AI-en er dum.

* Spillet er ikke stablit for en femmer. Som regel, når man gjør noe kjedelig, som f.eks å kjøre fra øst til vest. Plutselig kræsjer spillet og jeg havner tilbake på skrivebordet. Dette resulterer i at jeg må kjøre hele jævla strekninga en gang til, og dette fordi jeg ikke tenkte på å quicksave. Hvorfor? Jo fordi jeg bare har kjørt og kjørt, og det har ikke vært noe tegn til action. Så hvorfor skal jeg quicksave da!??

men ellers er spillet bra.

Skal også nevna at jeg kjører spillet på Ultra High (usikker på om AA er maks) med en oppløsning på 1680 * 1050, uten noe form for lag eller slowdowns.

Jeg kjører med følgende hardware:

3Ghz Core 2 Duo
4GB Ram
ATI Radeon HD 4870 1GB
Vista 64bit

Den er fet. Skal ta en pause fra Fable 2 nå for å lage et map. Noen som vil være med å spille litt i morgen? :p Tenkte vi kunne sette opp en liste, så får folk som har laget maps muligheten til å spille dem med andre fra SG.

Novastrum

Feminist-elitist
Wow... dette er ikke Far Cry i alle fall, nesten mer som en sandbox-versjon av Call of Juarez.

Ikke for det, spillet er stilig på mange måter, og ser veldig bra ut. Ikke Crysis-nivå, men fortsatt pent. Ligger på 50-60FPS i 1900x1200 med alt på Ultra High - og det er imponerende i seg selv. Kjøringa er alt for lang ofte. Våpen er generiske, og ikke bloodspatter, eller skuddhull i corpusene (!). Fortsatt mange kvaliteter, vet bare ikke om det er nok til å holde meg interessert helt igjennom.

Er det bare jeg som har problemer med siktinga i spillet? Testa ut datapeseutgaven, og det er første gang på lenge at jeg har hatt problemer med å treffe noen med mus og tastatur.

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Med mindre jeg går i siktemdous (høyre musetast) så er det litt pikk å sikte, ja. Men det er kanskje fordi det mangler crosshair?

I 360 versjonen kan crosshair aktiveres ihvertfall, sannsynligvis gjelder dette for PC utgaven også.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Jau, var på som standard for meg. Kjører det på en Q6600 overklokk light(3GHz/1333MHz FSB ), 4GB minne og et Radeon HD4870 1GB med alt på høyeste innstillinger, 1920x1200 og det går glatt som en knirkefisk uansett hva som skjer.

SHDR

Gullmedlem
Hm. Jeg har slit. Får bare kjørt spillet med ok framerate i windowed mode. Om jeg går full screen, snakker vi 1FPS, når jeg starter spillet i DX9 modus funker spillet mer eller mindre kosher så lenge jeg ikke går full screen, i DX10 modus hakker introfilmene og menyen i windowed mode, vises ikke i full screen, mens selve spillet igjen går relativt knirkefritt.

Ikke kjempeimponerende ytelse, vi snakker 30-40FPS i 1600x1200 med alt på Very High med en GeForce 9800 med 1024MB RAM, sammen med en E6600 og 2GB RAM. Det er greit nok til å være windowed, men jeg har ikke lyst til å spille Far Cry 2 slik. Hjelp? Er dette et kjent problem? Er det bare jeg som er uheldig? Kjører Vista, obviously, og det er forholdsvis nyinstallert og ikke minst lovlig.

SHDR

Gullmedlem
Hah. Fikset det, NO THANKS TO YOU GUYS!

Viste seg at man måtte disable Tablet-PC-funksjonaliteten til Fista for at spillet skulle kjøre skikkelig. Bestemte meg for at det var viktigere for meg at foliage og sånt var smooth enn at jeg spiller det i native res, så jeg kjører 1280x1024 med 4x FSAA og mesteparten av effektene skrudd på max. Musa lagger, slik som folk syter over på hele internett, men jeg regner med at det kommer en patch snart i alle tilfeller. Virker ikke som jeg er den eneste med trøbbel ...

Lodin

Der Waaaah
Skru av FSAA og se om det hjelper. Skal vistnok så være en måte å tvinge skjermkortet til å FSAAe utenom spillet, men da må du innom andre forum.

Fiendene treffer¨deg på 60 meters avstand med pistol og hagle, jeg treffer ikke på tjue meters avstand. Siktet går for treigt, det går ikke ann å stille X- og Y-axis skikkelig inn engang. Mannen kan løpe ti meter før han peser. Healthbar? Trodde det var old news jeg, regeneration over tid som er in. Kan de ikke lære? Repetive og kjedelige oppdrag. Ei fitte som alltid vet best når det gjelder alt. Superraske terrengbiler som tar meg igjen selv etter en kilometers ledelse. Fuckin shit.

Men koselig map-editor. Synd multiplayeren er like kjekk som å spise kubæsj da, man får aldri spilt og kost seg i mapsa sine. Annet enn med seg selv i selve editoren

Han har blitt en slags MiniMartin. Prøver så febrilsk hardt, og greier - ganske søtt egentlig. Vil være kul han også. Ikke rart egentlig. Naboen min kjenner nemlig en kar som har en voffebisk som sier Revan er en nerd; og det hadde ikke overrasket meg om det var sant atte sånn altså, men jeg har egentlig ikke så veldig mye i mot at han famler slikt - det er litt morsomt, litt som å se på en hund løpe etter sin egen hale. Han må jo få litt oppmerksomhet han også, han som ellers aldri får det. Men et sånt vennlig tips: Det gjelder å finne sin egen nisje, Revangutt. Hjelper ikke å bare være miniversjonen av andre folk. :(

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Fiendene treffer¨deg på 60 meters avstand med pistol og hagle, jeg treffer ikke på tjue meters avstand. Siktet går for treigt, det går ikke ann å stille X- og Y-axis skikkelig inn engang. Mannen kan løpe ti meter før han peser. Healthbar? Trodde det var old news jeg, regeneration over tid som er in. Kan de ikke lære? Repetive og kjedelige oppdrag. Ei fitte som alltid vet best når det gjelder alt. Superraske terrengbiler som tar meg igjen selv etter en kilometers ledelse. Fuckin shit.

Men koselig map-editor. Synd multiplayeren er like kjekk som å spise kubæsj da, man får aldri spilt og kost seg i mapsa sine. Annet enn med seg selv i selve editoren
Regenerering over tid er det verste som har skjedd FPS-spill. Reduserer hvert jævla spill til å campe bak noe stort, titte opp og skyte, ta 5 hagleskudd i trynet, gå ned igjen og regenerere liv som om ingenting har skjedd. Det tar bort all spenning og alle feil spilleren gjør strykes bare ut. Spillet blir dovent og kjedelig når man må enten ha 4.0 i promille eller være mentalt tilbakestående for å dø i spillet.

Når det er sagt, så er FC2 septikk, men først og fremst pågrunn av spillets Assassins creed syndrom. Det finnes 3 forskjellige oppdrag, som så er copy/pasted 100 ganger. Kontrollen funker bra siden jeg spiller på PC, å spille FPS på konsoll er frivillig tortur.

Han har blitt en slags MiniMartin. Prøver så febrilsk hardt, og greier - ganske søtt egentlig. Vil være kul han også. Ikke rart egentlig. Naboen min kjenner nemlig en kar som har en voffebisk som sier Revan er en nerd; og det hadde ikke overrasket meg om det var sant atte sånn altså, men jeg har egentlig ikke så veldig mye i mot at han famler slikt - det er litt morsomt, litt som å se på en hund løpe etter sin egen hale. Han må jo få litt oppmerksomhet han også, han som ellers aldri får det. Men et sånt vennlig tips: Det gjelder å finne sin egen nisje, Revangutt. Hjelper ikke å bare være miniversjonen av andre folk. :(
Det var et forsøk på å være morsom.

Far Cry 2 er kanskje underholdende på PC hvor en kan sikte og treffe fiendene, men det fungerer ikke på konsoll. Våpnene har ingen feeling, sikting er vanskelig. Tviler ikke på at det fungerer litt bedre på PC.

Call of Duty 4, Halo 3 og Gears of War fungerte alle flott på konsoll.