Fersk japansk next-gen undersøkelse

#1
Ja, Famitsu har nylig utført en undersøkelse som viser hva japsene vil kjøpe og ikke vil kjøpe i neste generasjon. Det kommer også ganske godt frem hva som er årsakene til kjøp/ikke kjøp ved de forskjellige konsollene.

Her har dere resultatene:

Opprinnelig skrevet av next-gen.biz
Nintendo Revolution

Are you interested in acquiring the Revolution?

- Yes I will: 36%
- Absolutely not: 10.4%
- Not for the moment: 40.6%
- I don’t care: 13%

Reasons to buy Revolution

- 80%: I like its download plans
- 42%: I like the Nintendo Wi-Fi feature
- 41.7%: I like the controller’s features
- 40.9%: I like its features
- 37.1%: I like the controller’s design
- 33.2%: I like its design
- 20.6%: etc

Reasons to NOT buy Revolution

- 53.4%: from the beginning I did not want to buy one
- 32.4%: no games have been shown yet
- 24%: I don’t like the controller’s design
- 22.5%: I don’t care about its features
- 16.2%: I don’t see what it is going to bring
- 14.2%: the price is unknown yet
- 12.7%: I don’t like its design
- 12.3%: I don’t like the controller’s features
- 11.8%: the date of the launch is still unknown
- 9.3%: I don’t care about its download service
- 5.4%: I don’t care about its Nintendo Wi-Fi service
- 17.2%: etc

'Wait and see'

- 72%: I don’t fully understand its features
- 60.6%: I would like to know its price first.
- 49.3%: I would like to know its price first
- 34.3%: I don’t fully understand its download service
- 22.7%: I will try the controller to make my mind
- 21.9%: I don’t fully understand its Nintendo Wi-Fi service
- 21.8%: I don’t think the console’s final design has been revealed yet
- 17.3%: I would like the know when the console will be launched

Opinions on Controller

- 45.6%: it looks very amazing
- 29.7%: it looks very uneasy to use
- 25.1%: I like its design
- 24.2%: I prefer standard controllers
- 19.1%: I like its color variations
- 16.5%: it looks very easy to use
- 16.4%: I don’t fully understand it yet
- 12.7%: I hate its design
- 9.3%: I don’t care about it
- 3.5%: I don’t like its color variations
Kilde: http://www.next-gen.biz/index.php?option=c...=1&limitstart=0


Jeg har igrunnen ikke så mye å si om undersøkelsen. Den var egentlig som forventet, bortsett fra at 360 kanskje gjorde det enda litt bedre enn jeg hadde forventet. Jeg synes også det er litt rart at japsene har satt Revolutions online-muligheter helt på toppen av lista over Revolutions kjøpsargumenter, når online havner langt nede på listen over kjøpsargumenter for Xbox 360. Og online-muligheter blir ikke en gang nevnt for PS3. :blunk:
 

Kilik

Lokal moderator
#2
Det er vel nedlastning av NES, SNES og N64-spill samt tanken på online-versjon av Super Smash Bros. (desidert mest solgte GC-spilll i Japan) som gjør at Nintendo topper online-lista.

Ellers er Xbox 360 overraskende høyt på lista. Hvis dette blir tilfelle for det faktiske salget, bør MS være storfornøyde med tanke på hvilken fiasko Xbox har vært i Japan.
 
#3
Opprinnelig skrevet av Kilik@15.10.2005, 03.32
Det er vel nedlastning av NES, SNES og N64-spill samt tanken på online-versjon av Super Smash Bros. (desidert mest solgte GC-spilll i Japan) som gjør at Nintendo topper online-lista.
Ja, men med tanke på at Microsoft legger såpass mye fokus på sin Live-tjeneste, synes jeg det er merkelig at ikke flere bryr seg om online på Xbox 360. Det at Nintendos online-tjeneste vekker interessen hos japanerne viser i hvert fall at de ikke gir helt faen i online, noe jeg har hatt inntrykk av temmelig lenge.
 
#5
Jeg synes det er rart at Xbox ikke er bedre likt altså. Den har jo så mye bra gåans for seg. Men en ting jeg stussa litt på...til PS3 så var en av argumenta for dette 61%: I like the line-up .

Er vel spilla dem tenker på der slik? Isåfall er det kommet noen liste over hva som kommer egentlig?

Og når det kommer til Xbox Live tjenesten, så er det vel ikke en egen tjeneste for japsene? Di fleste suger vel rimelig i engelsk så det er kanskje en grund til at Xbox360 med Xbox Live tjenesten ikke er serlig stor hit hos dem?
 
#6
Jeg syns ikke det er rart at japanerne ikke liker X-Box så godt. Du må huske på at de har en helt annen kultur i Japan, de er kanskje ikke så veldig begeistret for den amerikanske kulturen ...? Selv syns jeg japanske spill pleier å være bedre enn amerikanske.
 

SHDR

Gullmedlem
#7
Xboxen er stor, stygg, amerikansk, har store, vanskelige kontroller og et stort sett amerikansk spillutvalg. De japanske spillene som har blitt gitt ut på Xbox har ikke vært store serier, som er de japanerne bryr seg mest om.

Japanerne liker ikke vestlige spill spesielt godt, og hverken Halo, Halo 2 eller Grand Theft Auto-spillene har solgt mye der. Da er det jo ikke så veldig overraskende at Xbox, som knapt har eksklusive japanske titler og ellers samme spillutvalg som PS2, ikke slår an.