FF: CC (GC) - eller andre alternativer?

#1
Noen her som har prøvd FF: CC, og kan fortelle litt om spillet, om det virkelig er verdt å kjøpe osv. Har tenkt på det, men nå vet jeg rett og slett ikke lenger, vil høre hva sg-folket mener..

Fikk jo som kjent dårlig karakter av ign, og frode haugen fyren i sone2, ga det terningkast 4. Singelpayerdelen ble visstnok for kjedelig.. og til multiplayer må man ha GBA (utroolig kjipt).

Men har egentlig litt lyst på det, og om det ikke er noe å satse på, har dere noen andre anbefalinger på gode spill som er ute nå til gamecube? Eller i alle fall kommer ut om ikke lenge, skal ha meg et nytt spill. Bare ikke helt sikker på hva ennå, derfor jeg spør, på grunn av min usikkerhet.
 
#2
Har selv hatt spillet i japansk NTSC en periode, men har av naturlige grunner ikke spilt dette så utrolig mye. Jeg har derimot fått spilt 15-20 timer på amerikansk NTSC. Alle disse timene var multiplayer, akkurat som spillet egentlig er ment for å spilles. Spillet er utrooolig koselig, og er kjempegøy å spille. Historien er ikke den aller best, langt derifra, men dette gjør egentlig veldig lite da man setter seg ned og spiller.

Spillet er utvilsomt mye bedre i flerspillermodus enn hva det er hvis man spiller alene. Jeg har ikke fått spilt mer enn 20-30 minutter singleplayer, men det skal ikke mye til for å se at det er mye morsommere multiplayer. Ja, man må ha GBA for å spille multiplayer, men det fungerer ytterst genialt!

Andre gode tips til spilkjøp kan vel være Harvest Moon: Friends of Mineral Town som kommer snart og MGS: Twin Snakes.
 
#3
Du ha Zelda: Wind Waker, Metroid Prime og MGS: Twin Snakes.
 
#4
Men det er jo ikke mange som har både GBA-GC kabel og en gba, må man ikke ha minst to av hver?
Koster vel et par hundre kroner for en kabel også. Dette kan bli litt dyrt hvis en skal spille 4 player.

Men, jeg har uansett lyst til å prøve det i multiplayer. :D
 
#5
Det går an å kjøpe en pakke med både FF: CC og GC<->GBA kabel hvis jeg ikke tar feil. Denne vil vel ligge på rundt 650-700 kroner regner jeg med. Jeg har ikke sjekket priser, men jeg regner med at prisen for en slik kabel ligger like over hundrelappen på sider som play.com, det er vel ikke så ille? Mange som har GC har nok GBA allerede, og de har sikkert venner som også har dette. Det største problemet er egentlig kablene, men som sagt er ikke de ekstremt dyre.
 
#6
Har spilt opp til year 3, og til nå liker jeg spillet, selvom det kunne vært mer story og det ble litt repetivt.
 
#7
jeg er egentlig mest ivrig på et skikkelig rpg da men..

Skal ikke ha metal gear tror jeg, harvest moon, uhm.. Kanskje. Men FF: CC, jeg får se. Om singelplayer-delen virkelig er såå kjedelig, så droppes det nok. Siden jeg ikke kjenner mange med gba og sånt.

Får heller finne tak i noe annet..

Edit: jeg har metroid prime og Zelda TWW.
 
#8
Harvest Moon: Friends of Mineral Town anbefales virkelig. Har du kjennskap til de tidligere spillene i serien? Selv om konseptet kan virke utrolig merkelig og sært er spillene utrolig morsomme! Når du snakker om RPG bør du vurdere Skies of Arcadia: Legends og PSO III som kommer snart. Sistnevnte blir jo selvsagt mye bedre hvis du spilelr online, men etter hva jeg har hørt skal singleplayerdelen også være forbedret.
 
#9
Opprinnelig skrevet av Rube@21.03.2004, 12.42
Harvest Moon: Friends of Mineral Town anbefales virkelig. Har du kjennskap til de tidligere spillene i serien? Selv om konseptet kan virke utrolig merkelig og sært er spillene utrolig morsomme! Når du snakker om RPG bør du vurdere Skies of Arcadia: Legends og PSO III som kommer snart. Sistnevnte blir jo selvsagt mye bedre hvis du spilelr online, men etter hva jeg har hørt skal singleplayerdelen også være forbedret.
nei, har ikke kjennskap til tidligere spill i serien.. Men skies of arcadia, vet ikke jeg.

Er bare usikker nå, får se hva jeg anskaffer meg :p MÅ ikke være rpg heller da, men det hadde da vært kult.. PSO, det er vel ennå litt til det kommer ut :sukk:

Online spilling, det har jeg tenkt på, faktisk.
 
#10
PSO III har vel kommet ut i USA nå? Regner med at det kommer til Europa innen et par-tre (kanskje fire) måneder, men er langtifra sikker. Hvorfor tviler du på Skies of Arcadia: Legends? Har sjelden hørt et vondt ord om dette spillet, det er blitt rost opp i skyene overalt. Dette er definitivt et av spillene som står høyest på min innkjøpsliste nå, det virker rett og slett genialt.
 
#11
Jeg tenkte også på å kjøpe FF:CC, men jeg droppet det, det virket for dårlig og kjedelig, har heller ingen venner med GBA.

Angående PSO ep. III, det kommer vel om et par måneder til Europa. Er ute i USA nå.
Jeg ville nok ikke sagt at det var et klassisk "drep fiender, level-up, få bedre saker" RPG, det er mer et kort-basert strategi-spill, med RPG og historie lagt inn.

Skies of Arcadia er vel og bra, men en ting liker jeg ikke: Det er TREIGT!
Jeg har ikke giddet å spille gjennom det fordi ALT går for sakte! Cut-scenene tar for lang tid, man løper treigt, pauser i dialogene, når du bruker magi MÅ du absolutt se hele animasjonen, kampene tar unødvendig lang tid...Det jeg mener med dette er er masse små, irriterende pauser mellom masse ting i spillet.
Mehh...sikkert bare meg :blink:
 
#12
Er i Year 4 naa.
Synes kanskje spillet kan blir litt kjedelig
i lengden. Spesielt naar man spiller i single player.
Man b;r ha venner og en del GBA for aa virkelig faa alt ut av dette spillet.
 
#13
Skal innrømme at historien i ffcc ikke er den aller beste, men jeg liker den.. er på år 15 nå, driver å maxer ut alle charene mine.. Jeg har ingen problemer med singleplayer, men det skal sies at jeg ikke spiller det i like lange perioder i strekk som i multiplayer.. har spilt med 1, 2 og 3 andre og personlig foretrekker jeg å spille med en til.. Det er fett nok å spille 3 også, men 4 blir fort uoversiktlig og til tider litt kaotisk... Pluss at det blir noen helt sinnsyke konkuranser om å ta alle itemene..

til deg som ikke har giddi å spilt SOAL helt ut, så vil jeg anbefale deg å gjøre det ! det er fett spill, og slutten er helt klart verdt det..

tror pso ep3 kommer ut i juni i europa.. det har som tidligere nevnt vært ute i usa en stund..
 
#14
Kjenner 1 stk. menneske med gba. Har en bror med gba og,
da blir det vel 2 stk. Men, tror ikke jeg gidder kjøpe meg FF: CC,
ser heller veldig frem til Tales of Symphonia.

Phantasia var helt herlig. Det spillet har jeg derimot stor tro på,
men kan vel ta litt tid før det kommer hit, hvis det kommer hit.
Tenkte på Xenoserien og Suikoden nå.
 
#16
Jeg har Final Fantasy: Crystal Chronicles, og i likhet med mange andre var jeg spent på hvordan spillet skulle bli. Forhåpningene var skyhøye for min del. Men det viste seg å være liten grunn til. Har spilt det i litt over 10 timer nå, og jeg tror ikke jeg orker å tvinge meg gjennom mer. Håper liksom på det lille løftet i spillet, men det er dessverre ikke å finne. Man ville kanskje tro at multiplayer delen gir spillet et løft, men heller ikke det hjelper. Spillet er rett og slett ikke bra nok. Hva har skjedd med RPG følelsen og hva har skjedd med eventyr følelsen? Den finner ikke jeg ... Personlig syntes jeg dette er en "spinn-off" Square-Enix kunne vært foruten, og jeg anbefaler dem som er i tvil å la være å kjøpe det. Er du ute etter Final Fantasy stemning, er ikke dette spillet. Jeg syntes scoren Gamespot er i det snilleste laget. Ville kanskje gitt spillet en score på 7,5 ... Men det er sikkert noen som faller for FF: CC, men som sagt, er du i tvil. La vær å kjøp det. Det er en hel haug andre eventyr\RPG`s der ute som er av mye mer verdi.
 
B

basement

Gjest
#17
hvilken konsoll er dette til (ja, selvfølgelig vet jeg svaret). ikke så godt å vite uten de respektive konsoll-delene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Jeg har FF:CC, spilte det en del timer denne uka sammen med dama, og... vel: Har du det som trengs for å få på litt multiplayer er dette rett og slett bare å kjøpe. Steike festlig - det at man må samarbeide for å klare seg gjennom hvert brett tilfører utrolig mye til spillopplevelsen.
 
#20
Jeg droppa det også... Tenkte på å kjøpe det ,men kjøpte heller twin snakes. Noe jeg ikke angrer på. Kjøp heller twin snakes og vær fornøyd =)