FF-ordlisten

Jeg er ganske sikker på at både Adamant(oise) og Climhazzard var tatt, Sisamez har sikkert styring (så du det, stor bokstav).

Dragon Killer - En ability i IX, som er akkurat lik de andre "Killer"-abilities, bare på Dragons (slik navnet antyder)
 
Evrae Altana (Final Fantasy X)
Dette monsteret vil Tidus, Wakka og Rikku støte på i Via Purifico i Bevelle, og oppfører seg på noenlunde samme måte som Evrae, beskytteren av Bevelle. Evrae Altana er et avdødt monster, slik at alle helbredende midler -- både gjenstander og magiske trylleformler -- skader det (en strategi som også er nøkkelen til seier i dette tilfellet). Man kan enten beseire beistet, eller flykte fra det ved å åpne porten bak gruppen.
 
Climazzard er ihvertfall tatt. Det vet jeg godt fordi det var jeg som skrev den.

Charisma er en skill i XI som er veldig viktig blant Bards og Beastmasters.

Hume er den rasen med best charisma (tror jeg)
 
Ble litt usikker her, men fortsetter på F etter Fenrirs E... :huh:

Flame Flan

Fiende i FFX som du finner i Calm Lands. Den er ekstremt myk, og å bruke fysiske angrep er derfor meget lite effektivt. Den er et flamme-element, og bruker firaga mot deg. Den er da selvfølgelig veldig sårbar mot Is magier, men absorberer HP hvis du bruker Ild magier mot den.

Illustrasjon
 
G old Element

Fiende i FFX. Du finner den i Thunder Plains. Fysiske angrep skader lite. Den absorberer HP fra Thunder magier, men tar stor skade av Water magier.
 
Highwind MK1: skipet som du får helt i slutten på spillet. tilhørte

Shinra før... er en stund siden jeg har spillt det så jeg husker ikke hvordan du får det.
 

EagleJin

Bear Necessity
Inn, gjenganger -
Her er stedet for å ta en hvil, og få full

helse, eventuelt MP, og fysisk og psykisk status går tilbake til normal. Må som ofest betale

for å få hvile, men det koster ikke all verdens.
 
Johnny C. Bad

Låt ifra FFVI OST og Piano Collections
 

EagleJin

Bear Necessity
Kick, FFV -
Skill som læres av jobben "Ninja". Angriper alle fiendene på en side av party.
 
Lich - FFIX

En liten rakker man slåss mot med Zidane og Quina når alle fire templene skal aktiveres. Kan karakteriseres som litt vrien ved første gjennomspilling. Finnes også i Memoria.
 
Moomba

Et kjempesøtt, nesten løveliknende dyr i Final Fantasy VIII. Disse übersøte skapningene lever i Shumi Village der de blant annet beskytter byens Elder. Hvis jeg ikke husker feil kjenner moombaer igjen personer etter lukten av deres blod. Enkelte av Lulus (FFX) dukkevåpen er modellert som moombaer.
 
Nidhogg - Fiende i FFX; oppi fjellene (husker ikke stedsnavnet)

Uansett, Nidhogg er en drage i FFX, og kommer opprinnelig fra Norrøn mytologi, der den ble satt til verdenstreet Yggdrasil sin motstand. Kontinuerlig gnagde og bet den i treets røtter, og ved Ragnarok seirer Nidhogg, og Yggdrasil og verden dør.
 
Quake 2 - Many Final Fantasies
En magi som angriper med hjelp av elementet jord (dette hørres så teit ut på norsk :S ) Er ikke så mye mer å skrive om dette... hmm...
 
Dette finfine emnet må ikke dø ut!

Ricardmage
En fiende du møter i Walz Tower, som ser ut som en mann i blå kappe med en rar tryllestav.