FF-ordlisten

Farplane, the
The Farplane er et oppholdssted for de døde i Spira. Pyreflies er langt ifra et sjeldent syn i disse traktene, siden disse svevende, fargerike lysene opphever forbindelsen til en avdød kropp, og er hva vi kaller i dagliglivet en sjel. Dette skjer imidlertid bare hvis en åndemaner ledsager dem. Åndsledsaging var svært allminnelig under Sins tusen år lange regjeringstid, og ble utført fordi de "usendte" føler seg ofte bitre og misunner de levende. Da Yu Yevons monster endelig ble bekjempet, skjedde det derimot en drastisk endring. Åndemanerne ga opp ettersom de ble mindre og mindre ettertraktet. Så hvilke metoder bruker de nå for å ledsage forvirrede pyreflies? Vi har ennå ikke blitt forklart dette, dessverre.

I senere tider har forskere i Spira funnet ut at det ikke bare er "usendte" som kan våkne til live igjen og skape uhyggelig kaos. En mann ved navn Shuyin, som opprinnelig døde for litt over tusen år siden, dukket opp igjen og ville få en slutt på det evige rotet i Spira. Ettersom han ble sist sett på the Farplane, tyder det på at han faktisk ble sendt rett etter han døde. Men likevel klarte han å tukle seg tilbake til en levende tilstand. Yuna påstår dette var fordi han ufrivillig forlot noe uoppgjort.

Annet enn dette har det også skjedd veldig mange uoppklarte mysterier som har sine røtter i the Farplane, og Spira ergrer seg fortsatt over mangel på opplysninger. Men én ting vet vi: Stedet har noe åndelig over seg ...
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Holy Mitre

Hodeplagg-armor i FFIX. Man kan kjøpe disse mot slutten av spillet, og jeg tror man finner noen på Terra.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
Icicle area

Et visst område på verdenskartet i FFVII. Et fint sted å fange Chocoboer. :)
 

Novastrum

Feminist-elitist
f**te... kupo var tatt.
Kiros Seagull - Kameraten til Laguna og Ward i Final Fantasy VIII.

Det skrives forresten:
Kaizer/s Knuckle/s ikke Kaiser Knuckle

Kupo - et ord Moogles bruker. Betyr vel alt fra "venn" til "kult". :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sært. I Final Fantasy Tactics Advance heter det da vitterlig Kaiser Knuckle.
Jaja, de har vel endret skrivemåten.
 
Virker som om ingen i det hele tatt husker hensikten med emnet. Nemlig å la ordlisten på forsiden bli stor og god. Jeg har med hensikt ikke oppdatert den siden ... faktisk siden 8. April, og ennå har ingen mast om å få den oppdatert...

Good work, folkens! Dette emnet har blitt dritkjedelig. Det er bare noen få her som forstår nok til å skrive utfyllende om ordet de velger. Selvsagt kan ikke alt skrives utfyllende, men det meste her er helt for jævlig uinteressant.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Døh. Det er en Final Fantasy-ordliste. "Uinteressant" sier egentlig seg selv, spør du meg. ;)
 

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Sisamez@10.06.2004, 09.18
Nei, det var faktisk litt artig i starten. Da mener jeg på den måten den fungerte på forrige forum. Nå har nesten alt blitt spam...
Shall i pull the plug?
Jeg veit det er hardt, men det er kanskje best slik...
 
Opprinnelig skrevet av Sisamez@10.06.2004, 11.07
Det er bare noen få her som forstår nok til å skrive utfyllende om ordet de velger.
:kul:

Vel, jeg gjør det i hvert fall ikke for skinkas skyld. Nå trodde jeg faktisk at folk kanskje kom til å bli litt mer inspirert etter at jeg skrev om the Farplane, men den gang ei. For øvrig er dette fortsatt et morsomt emne, så hvorfor ikke slette de mindre utfyllende (ja, det er mange), og starte på nytt med litt mer konkrete og strengere regler?
 
C

cloud_fan

Gjest
Sorry hvis jeg gorde noe galt! :svette: :flau: :grine:
Når jeg får tid kan jeg gjøre dem større!
 
Sisamez kan du ikke lage en ordliste vol.2 der innlegga blir slettta ettervert som du opptaterer ordlista? Da blir det ikke så mye rot å sånt dritt. :tommelopp: