FF-trivia

*ding ding*

Riktig :)

Det er helt i begynnelsen, når Squall er på sykestua. Hovedpersonen har nettopp kjempet i en treningskamp mot Seifer, men kampen ble tilsynelatende mer alvorlig da Seifer forvoldet et digert kutt i ansiktet hans. Etter å ha vært i kampens hete, mottar Squall både kjeft og behandling. Mens han ligger på sykesengen, dukker Ellone opp. Hvorfor hun er der, vet jeg ikke.

Opprinnelig skrevet av soppe@27.06.2004, 23.26
Første gangen VI ser ellone er jo på bibloteket å da husker Squall at han så henne i sykestua!
I FFVIII møter man henne på sykestua helt i begynnelsen -- akkurat som Fenrir skrev.

Redigert: «Vi» ikke «FFVI» ...

jeg mente jo å gi trykk på vi ikke 6?..

Hvilken rolle spiller det? - Sisa...

Han trodde jeg mente FF VI? iallefall gjorde han seg vanskelig.. :confused:

Nei, første gang vi ser Ellone er i Garden, som Fenrir beskrev. Det er mulig, og det er lett, å få øye på Ellone akkurat der og da.

Fenrir's tur!

#24: Hvordan kan Ultimecia dra fordel av å sammenpresse tiden?

Opprinnelig skrevet av soppe@28.06.2004, 11.20
jeg mente jo å gi trykk på vi ikke 6?..
Bruk kursiv eller fet skrift dersom du skal legge trykk på ett eller flere ord.

Oi, jeg hadde helt glemt av triviaen.

#24: Gi meg tre fornavn fra Final Fantasy VIII som starter på bokstavene C, S og U.

EagleJin

Bear Necessity
Squall, Ultimecia, Cid

Hmm... Om jeg har skjønt det rett skal det være mer i disse baner:

S: Squall, Selphie, Shaun (Kanskje?)
U: Ultimecia, Une (maybe?), Unne (p'aps?)
C: Cid, Cinos (Eller var det FF6 elns?), Carl (Hehh?)

EagleJin

Bear Necessity
Sisa redigerer: Spørsmål #25
FF8:
Hvilket "triks" kan man bruke for å slippe å løpe den lange veien ned til Ultima Weapon, om man skulle dø mot beistet?

Man setter på [Move/Find]-ability man kan lære av Siren. Når man da har kommet ned til Ultima kan man se en savepoint som man kan lagre ved.

EagleJin

Bear Necessity
All yours, Hawk! Fire loose!

Hvordan får man tak i kortet til Irvine, og hva må man gjøre for ikke å ha få tilbake det du ga opp?

Kanksje det ja..
Et nytt spm:

Hvordan får man spilt mot CC-group?

Øh.. Spiller mye kort? Det er ihvertfall det jeg har gjort hele tiden. Etter man har spilt masse kort, og skaffet seg mange kort (viktig!), så må man snakke med Jack, første og letteste fyren å bekjempe i CC gruppa. Han finner man i Garden Hall Entrance eller noe, med den maskina man viser Selphie i begynnelsen, om man sier til henne at man har tid til å "hjelpe" henne.