FF-trivia

# 30

Hvor mange GF-er har man mulighet til å skaffe seg i spillet, og hvor/hvordan får man alle disse? Forklar litt, slik at det er mulig å forstå hva man skal gjøre for å skaffe seg en av GF-ene. Og til slutt; hvor kan man eventuelt skaffe seg en av GF-ene om man går glipp av en av dem?

Krevende spørsmål, men samtidig fult mulig å svare på.

EagleJin

Bear Necessity
Shiva, Quezacotl (?): Kan enten finnes ved å bruke helpdesken ved bakerste pult i klasserommet der eksamensbrifingen tok sted, eller man får dem av Quistis ved Gardens utgang.

Ifrit: Slå han i kamp i Fire Cavern

Siren: Draw fra bossen (etter Biggs og Wedge) i Dollet Com. Tower.

Brothers: Slå dem i Tomb of the forgotten (??). Først en kamp mot en av dem, og enda en kamp mot begge.

Diablo: Bruk Magical Lamp som du får av Cid like før oppdarget i Timber (Forest Owls ++), og slå Diablo.

Carbuncle: Bruk Draw på en av Firfislene i Deling City mot slutten av CD1 (Assasinate the Sorceress-delen).

Leviathan: Draw fra Master Norg, bosskamp, Balamb Gardens kjeller, CD2.

Pandemonia: Draw fra Fujin i Balamb (byen) på CD2.

Cerberus: slå den ved hovedutgangen/inngangen til Galbadia Garden etter at Balamb og Galbadia Garden har kollidert med hverandre.

Alexander: Draw fra Edea, slutten av CD2, samme sted som Cerberus (Galbadia Garden).

Bahamut: Bruk Ragnarok for å fly til Research Facility lang mot sør-vest (liten bygning utpå havet). Gå inn og du vil se et tre/en plante-lignende "pillar" i midten som blinker blå. Nærm deg pillaren når den ikke er blå, ellers må du slåss. Svar på to spørsmål, og drep en Ruby Dragon etter hvert av spørsmålene. Etter et tredje spørsmål (svar det usynlige som står under valg to) møter du til slutt Bahamut. Slå han, og han er dni til å bruke.

Cactuar: Finn en liten ørkenøy i sør-øst, og løp på den grønne kaktusen som dukker opp nå og da. Slå Cactuar King og Cactuar er din.

Doomtrain: Finn Solomon Ring, 6 Steel Pipes, 6 Marlboro Tentacles og 6 Remedy+ og bruk Solomon Ring.

Tonberry King: Slå 20 Tonberries i bygget midt i ørkenen, og til slutt vil Tonberr King dukke opp i kampen. Slå han.

(Odin: samme sted som Tonberry, men nå skal du gå til toppen av stedet, og løse hente et rødt "øye" fra en statue, og gå ned en etasje. Gå til stigen, hopp over hopp over til dragestatuen, sett inn øyet, gå inn døra, slåss.)

Eden: Gå inn i Research Fascility en stund etter å ha slått Bahamut, og det vil være et hull i gulvet. Gå ned, undersøk panelet, og du vil få forklart hva du skal gjøre. Til slutt kommer du til en laaaaaaaaaaaaaang trappegang. Gå ned, og på bunnen møter du Ultima Weapon. Gå i kamp, draw Eden, slå Ultima.

(Gilgamesh: Finn alle GF-ene, gå til slutten av CD3 Lunatic Pandora og slåss mot Seifer. Drøy kampen litt og Gilgamesh vil komme fram og fullføre Seifer, uavhengig av hvor mye du har skadet han, så her kan du like godt draw Aura om du ikke har det fra før.)

16 du kan bruke fritt
18 inkludert Odin og Gilgamesh

Om man skulle misse noen GF-er har man sjansen til å få dem i Ultimecias Castle på CD4, ved å bruke draw mot Ultimecias undersåtter.

Meget bra! Jeg godkjenner det svaret der. =D

Så.. Hva nå? Det var det 30' spørsmålet. Nå må vi begynne på ny runde. Crizpy?

C

Crizpy

Gjest
Ja, det er ny runde og opptelling.

Nå synes jeg sisamez kan ta seg av det.
Jeg fåreslår en FFIX trivia

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
La oss ta en FFIX Trivia. Jeg skal utkonkurrere Sisamez.

Det kunne vel vært mulig med en generell retro-trivia senere? Siden såpass få har spilt alle de eldre spillene kan vi ta FF-FFVI i ett?

Men jeg er enig i at FFIX bør komme først. Som Fenrir sier er det dog et problem, Sisamez er alltid på Tibia, aldri på fora eller MSN lenger.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Hva fanden er Tibia?

Jaja, kjør igang en FFIX-trivia, dere.

Tibia er et gratis MMORPG. Sisamez har knapt vært på MSN i det siste grunnet det, langt mindre på fora. Skal snakke med ham senere, ser ikke ut til at han vil gi det opp. Han har sagt at han har gått litt smålei av SG også, så vi får se.

Jeg lar Fenrir kjøre igang med det første spørsmålet.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Mog.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Er vel sånn at jeg skal lage nytt spørsmål nå, eller er det andre regler på dette? Har ikke fulgt med eller lest den første sida. Orker ikke.

Og da er løpet i gang, dere! Dette kan virkelig bli et nervepirrende kappløp! Foreløpig er det GarlandG som er i bestittelse av stafettpinnen!

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#2 - Hva heter bossen i Oeilvert?

Og så er det du, da - den eneste som utelukkende kan ta mine harmløse morsomheter ytterst seriøst. :)

Du bør passe deg; for her regjerer to individer som er lekesheriffer, negerhøvdinger og ordførere på én gang!