FFIX L1C [PSX]

Men spiller man mot kun bosser, er de aldri mer enn to stykker. Og det er, som jeg husker i øyeblikket, bare Black Waltz #1 og Sealion og Zorn og Thorn som er to stykker. Dette medfører at man stort sett kan live opp igjen de som dør, og om alle dør på ett angrep, kan man ha Auto Life. Quina kan også kaste Auto Life på alle. Det er også mulig å beskytte seg mot all type magi ved å equippe riktig. Man kan til og med få HP av angrepene til fienden ved å equippe riktig.

Selvsagt spiller også flaks litt inn. ;)

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Har gjort det der med ATE (ikke ATB :p) før, slik at det bare ble stjålet 500, men har aldri snakket med Gilgamesh rett etterpå.

Uansett, Black Waltz #1, Hilgigars og Meltigemini er vel sagt at skal være de vanskeligste bossene.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Kampene i Pandemonieum er hodepinegivende på grunn av det andre beistet du slåss mot. Står i Level 1 Ozma guiden, som jeg regner med at du har lest, siden hodepine blir nevnt akkurat der. Har også snakket med folk som sier det er jævlig å forlate Alexandria etter den tredje kampen mot Beatrix.

Ikke lest noen guide. Jeg har lest et emne om en fyr som tok lv1-challenge på FFWA lenge før NOEN på GFAQs tok det. Han er genial! :D Han klarte ikke Ozma, dog, fordi han ikke trente opp evnene nok.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Mente du sa du hadde drevet og lest gjennom den Level 1 Ozma guiden. Samme det, jeg har ihvertfall startet nå, men jeg har ikke kommet særlig langt. Skal komme med en skikkelig oppdatering etter et par bosser.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Hvis jeg ikke får 2 Plant Spiders snart gir jeg faen meg opp. Hvor lang tid tok det før dere fikk det? At jeg er sur fra før gjør ikke saken noe bedre. Er meget lei av å slåss mot Plant Brain nå.

Edit: det var på tide.

Hehe, trodde du var kongen av tålmodighet jeg, GarlandG. :p Jeg brukte faktisk 1 time og 10 minutter sammenhengende spilling, før jeg fikk det. Vet ikke helt hvor mange forsøk det var, men det var en del. Ja, ja, bra du i hvert fall fikk det tilslutt, da. :)

Angående min spilling, kommer jeg nok ikke til å fortsette før søndag, grunnet en del ting som må gjøres. :(

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Tålmodigheten min har blitt grenseløst redusert etter mitt beste Speed Run i FFVII, pluss den utfordringen jeg driver med nå. Men heldigvis er jeg i Ice Cavern nå.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Har kommet til et sted Sisamez liker veldig godt nå. Gjett hvor. Uansett, har ikke vært noe problemer hittentil, bortsett fra at jeg måtte restarte to ganger i Ice Cavern fordi jeg hadde glemt at jeg kunne bruke Cure. Har blitt påvirket av FFVII, hvor jeg ikke kan det. Black Waltz #1 var overdrevent lett, og tipsene dine virket ganske greit.

Jeg vil faktisk si at du burde entre denne kampen med tom trance-bar. Da vil du få trance omtrent akkurat når du skal. Hadde noen av dere på Beast Killer i denne kampen? Jeg hadde ikke det. Sealion er vel definert som et beast, så det var vel derfor du, Sisamez, gjorde 124 i skade. Jeg gjorde kun 90.

Vel, gidder ikke å spille mer før jeg legger meg nå, så da entrer jeg Dali senere i dag. Skal ihvertfall gjøre meg ferdig i Lindblum i dag, så jeg kan begynne med Chocobo Varm og Kald.

Jeg tror ikke jeg hadde Beast Killer på. Det jeg tror er greien, er at jeg helt til Gizamaluke's Grotto slåss med Zidane og Steiner i Front Row. Selv om det egentlig er lurest å ha dem i Back Row.

Ja, det er nok lurest å ha så tom Trance Bar som mulig før du entrer kampen. Selv hadde jeg halvfull (Yay, er optimistisk.) og klarte kampen på første Trance. Det var selvfølgelig fordi jeg var så heldig å få Mythril Dagger på aller første forsøk.

Jeg spilte litt videre i går kveld. Nå er jeg på vei fra "Supersoftrobberiet" til å hente Supersoft hos Tot. Jeg fikk Blood Sword, og én Stellazzio til med 5000 gil som premie. Kan godt liste opp alle jeg har funnet til nå.

1. Aries - I vindmøllen i Dali.
2. Cancer - I Burmecia. Første screen etter de entret byen.
3. Gemini - Kast i 10gil i ønskebrønnen i Treno helt til du får den.
4. Taurus - Bak Item-butikken i Treno.
5. Scorpio - I Quan's Dwelling, der man senere også finner Occhiupus (Elns.).

Jeg har også hentet Elixiren i Dali.

Forresten føler jeg at jeg er i et dilemma nå. Så Egle, har du levlet opp Marcus? Jeg vet ikke om jeg har helt lyst til det, ser du... :usikker:

Opprinnelig skrevet av Sisamez@19.08.2004, 08.26
Forresten føler jeg at jeg er i et dilemma nå. Så Egle, har du levlet opp Marcus? Jeg vet ikke om jeg har helt lyst til det, ser du...  :usikker:
89775​
Jeg kommer i hvert fall ikke til å levle opp Marcus. Selv om han kun er en bi-karakter, synes jeg allikevel det blir litt juks, fordi vitsen med et "low level game" er jo å ha lavest mulig exp/level på alle. Men det kan jo selvfølgelig diskuteres om Marcus virkelig teller som en karakter og dermed om han er med på "low level gam'et".

Jeg vet... Men så er det så kjipt å løpe over lange strekninger uten Flee. :p

Den lvl1-questen jeg har lest om konsentrerte seg kun om de 8 hovedkarakterene. Tror ikke jeg gidder å levle Marcus... Men Beatrix må nok levles senere.

Jaja, spilt enda litt videre. Har lagret utenfor Cleyra. Fikk stjålet alt fra Ralvuimago, (Om dette var riktige slangen) som var meget enkel motstand. Ikke stort mer å oppdatere om, egentlig.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Nettopp ankommet Lindblum. Gått ganske greit hittentil. Liten boss-oppdatering:

Black Waltz 2: 3 forsøk. Ble knerta av Fira to ganger, og klarte ikke å gjenopplive folka. Første gangen ga jeg opp selv, og andre gangen ventet jeg for å se hva som skjedde, og da ble Garnet slått i søvne og tatt med tilbake til slottet. Fikk stjålet begge tingene den gangen jeg klarte det.

Black Waltz 3: Tok han på første forsøk, og jeg fikk stjålet Linen Cuirass og en ting til. Ikke noe stort problem, bortsett fra at jeg kastet bort en Phoenix Pinion på å gjenopplive Zidane på slutten. Jeg hadde glemt at man ikke får AP i denne kampen.

Tar en liten pause nå og spiller litt FFVII.

Jeg har akkurat ankommet Lindblum, sleit litt mot Black Waltz #1 og Sealion, men #2 og #3 gikk glatt. Jeg spiller veldig lite, har bare spilt 4 timer denne uken, skolen og venner tar opp mesteparten av tiden min.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Har spilt gjennom festivalen to ganger. Første gangen prøvde jeg å ta Zaghnol, men fant ut at jeg ikke hadde noen Phoenix Downs. Game Over. Andre gangen glemte jeg å stjele Needle Fork av han. Dette er to dager siden, og jeg har ikke spilt siden det. Skal gjøre meg ferdig med FFVII først, for jeg hater å drive med to spill samtidig slik som dette.

I dag har jeg spilt videre. Alt gikk ganske så greit. Jeg hadde ingen problemer med kampene mot Alexandria Soldiers/Black Mages, så kom jeg til Alexandria, slo Thorn/Zorn og fant ut at jeg ikke hadde flere phoenix down igjen, og dermed hadde jeg ikke en sjanse til å klare de resterende kampene der. Dermed måtte jeg loade en gammel save rett før Antlion i Cleyra. En ting som er meget lurt å ha med seg videre, er auto-life til Quina. Dette får du av å spise Carrion Worm i Cleyra's Trunk. Har nå nettopp banket Antlion (igjen) med å bruke auto-life-limit glove kombinasjonen for når Quina dør, og har auto-life på seg, vil hun få 1HP siden Limit Glove virker, som kjent, kun med 1HP. Fikk også med meg en Gold Helm i den kampen. Jeg har også hamstret potions og phoenix downs for alle pengene - vil i hvert fall ikke begå samme feil en gang til, så nå står jeg klar i Cleyra inn til å sloss mot inntrengerne.