FFIX L1C [PSX]

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#62
Flott. Begynner å spille igjen i morgen, jeg. Har hatt en liten pause fra spill etter at jeg ble ferdig med FFVII. Skulle egentlig begynne igjen i dag, men er ikke i humør. Vent en oppdatering på søndag.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#63
Har rett og slett ikke vært i humør i helga, men nå har jeg startet igjen og er ute av Lindblum. Stjal Mythril Gloves og Needle Fork av Zaghnol. Freya vant festivalen, så jeg fikk en Coral Ring. Vet ikke hvor mye nytte jeg har av den, men jeg husker at den drainer Thunder.

Da blir det Chocobo Hot & Cold i morgen ihvertfall.
 
#64
Opprinnelig skrevet av GarlandG@29.08.2004, 23.58
Freya vant festivalen, så jeg fikk en Coral Ring. Vet ikke hvor mye nytte jeg har av den, men jeg husker at den drainer Thunder.
Hvordan klarte du det? Enten var du ekstremt heldig og fikk mythril fork med en gang eller så har du en god taktikk som jeg ikke vet om. Om jeg ikke husker feil, så har du vel bare 4 minutter på deg.

Jeg har ikke spilt så altfor mye i det siste, men har spilt litt. Jeg gjorde alle kampene i Cleyra, så jeg står nå klar til å knerke Beatrix igjen.
 
#65
Huff.. Det går dårlig med meg på den "challengen". Det er no fuck med disc 2 så jeg får ikke brukt items og alle fmv's klikker(selvom det funker å trykke eject knappen) Litt vansklig og klare bosser når jeg ikke får brukt items..
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#66
Opprinnelig skrevet av Egle+30.08.2004, 15.45-->
<!--QuoteBegin-GarlandG
@29.08.2004, 23.58
Freya vant festivalen, så jeg fikk en Coral Ring. Vet ikke hvor mye nytte jeg har av den, men jeg husker at den drainer Thunder.
Hvordan klarte du det? Enten var du ekstremt heldig og fikk mythril fork med en gang eller så har du en god taktikk som jeg ikke vet om. Om jeg ikke husker feil, så har du vel bare 4 minutter på deg.
95451​
[/b]
Stjal Mythril Gloves på første forsøk og Mythril Fork på andre. Enkelt og greit. Da var det 3:30 igjen, så jeg måtte bare overleve ut kampen. Ikke noe stort problem, selv om Zidane ble knerta på slutten av kampen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#67
Et lite spørsmål... hva er vitsen med å gå gjennom spillet med så lav level som mulig? Trodde det var nettopp noe av poenget med et rollespill; å forme figurene slik man ville ha dem.
Så hva er poenget? Er det ikke noe kult å spille det på vanlig måte?
Isåfall vil jeg gjerne at dere sier ifra, ettersom jeg begynte på det i går kveld.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#68
Poenget er nettopp den utfordringen man får ved å spille gjennom spillet på lavest mulig level. Som regel er spillet ganske enkelt når man går gjennom det på vanlig måte, og man slipper å tenke så mye når man slåss mot bosser.

Mange mener utfordringer bare er en unnskyldning for å spille spillet igjen, men jeg mener det er å utnytte spillbarheten til det ytterste. Det blir omtrent som om du kunne velge vanskelighetsgrad i starten av spillet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#69
Så... å ta vekk noe av essensen i spillet er å "utnytte spillbarheten"?
Okay. :p
 
#70
Opprinnelig skrevet av Yetipants@30.08.2004, 19.01
Et lite spørsmål... hva er vitsen med å gå gjennom spillet med så lav level som mulig? Trodde det var nettopp noe av poenget med et rollespill; å forme figurene slik man ville ha dem.
Så hva er poenget? Er det ikke noe kult å spille det på vanlig måte?
Isåfall vil jeg gjerne at dere sier ifra, ettersom jeg begynte på det i går kveld.
95562​
Hva mener du med "hva er poenget"? Er det noe "poeng" i å spille spillet på vanlig måte da?

Du skjønner vel at vi som prøver oss på denne utfordringen har spilt spillet på vanlig måte før? Det er vel egentlig mer poengløst å bare spille det på vanlig måte en gang til, er det ikke? :confused:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#71
Opprinnelig skrevet av BZer0@30.08.2004, 20.47
Er det noe "poeng" i å spille spillet på vanlig måte da?
Øh... for å ha det gøy...? Derfor jeg spurte, egentlig - skjønner ikke helt hvordan det kan være gøy å spille hvis man tar vekk noe så essensielt som å levle folk.
 
#72
Det er utfordringen og vanskelighetsgraden som gjør det gøy. Vanlig levling er jo bare forhåndsbestemt, så man utvikler ikke karakterne selv, og dermed blir det heller ikke noe særlig essensielt. Men derimot oppgraderer man abilty-ene og våpen/armor etc, så det blir dermed mer essensielt enn levlingen. Og det er nettopp det som blir det viktig med et "low level game".
 
#73
Ser gøy ut å prøve dette... Men dæven så vanskelig! Kanskje jeg skal prøve meg. Etter hva jeg forstår er FF IX det eneste spillet i serien det er mulig å komme seg igjennom på lvl. 1. Kan hende jeg tar feil, i og med at jeg aldri har spilt de tre første i serien. Allikevel tviler jeg på at dette er mulig, siden jeg har sett abilities/equipment og vanskelighetsgrad i FF IV-VI... Det kan ikke la seg gjøre.
Uansett, dette kommer til å bli vanskelig! Dere som har kommet godt i gang, har dere hivd stikka inn i veggen ennå?

Yetipants: Slike utfordringer er bare for virkelig HARDCORE Final Fantasy-tilhengere. Vanlige spillere kommer ikke til å spille lenge før de går lei, knekker CD-en og sender en brevbombe til Square.
 
#74
Opprinnelig skrevet av Reaper@31.08.2004, 20.00
Ser gøy ut å prøve dette... Men dæven så vanskelig! Kanskje jeg skal prøve meg. Etter hva jeg forstår er FF IX det eneste spillet i serien det er mulig å komme seg igjennom på lvl. 1. Kan hende jeg tar feil, i og med at jeg aldri har spilt de tre første i serien. Allikevel tviler jeg på at dette er mulig, siden jeg har sett abilities/equipment og vanskelighetsgrad i FF IV-VI... Det kan ikke la seg gjøre.
Det skal hvis gå an i FFVIII også, men der begynner du på level 7(?), men du levler altså ikke en eneste gang. I tillegg er FFVIII et mye lettere spill å runde på lav level siden fiendene/bossene levler opp samtidig som deg. Ultimecia har blant annet under 10 000 HP.
 
#75
Opprinnelig skrevet av Egle+31.08.2004, 19.20-->
<!--QuoteBegin-Reaper
@31.08.2004, 20.00
Ser gøy ut å prøve dette... Men dæven så vanskelig! Kanskje jeg skal prøve meg. Etter hva jeg forstår er FF IX det eneste spillet i serien det er mulig å komme seg igjennom på lvl. 1. Kan hende jeg tar feil, i og med at jeg aldri har spilt de tre første i serien. Allikevel tviler jeg på at dette er mulig, siden jeg har sett abilities/equipment og vanskelighetsgrad i FF IV-VI... Det kan ikke la seg gjøre.
Det skal hvis gå an i FFVIII også, men der begynner du på level 7(?), men du levler altså ikke en eneste gang. I tillegg er FFVIII et mye lettere spill å runde på lav level siden fiendene/bossene levler opp samtidig som deg. Ultimecia har blant annet under 10 000 HP.
96154​
[/b]
I FF VIII går det ikke an å lage en lvl.1 game, men det er fullt mulig å lage en Low Level Game. Dette blir i tillegg latterlig enkelt, om du utnytter GF-enes abilites på riktig måte. Det du gjør er å spille kort som en gærning, og bruke Quezacotl's Card Mod for å forvandle alle kortene til nyttige items. Disse bruker du til å oppgradere våpnene og lage kraftig magi, som f.eks. Tornado og Quake. Disse magiene gir enorm boost på mange stats, deriblandt HP og strength. Om du setter Quake på Hp, Tornado på strength, lærer deg Str+20 og 40%, og sist, men ikke minst, bruker kommandoen Darkside, (Diablos, og senere Bahamut) er du nærmest uovervinnelig.
 
#76
Jepp, i tillegg får du AP av å bruke card abilty-en og ikke exp, om jeg ikke husker feil, så dermed kan du enkelt oppgradere alt annet utstyr du måtte ha behov for.

Hmmm, lurer på om jeg skal prøve meg på det etter FFIX L1C.
 
#77
Opprinnelig skrevet av Egle@31.08.2004, 19.39
Jepp, i tillegg får du AP av å bruke card abilty-en og ikke exp, om jeg ikke husker feil, så dermed kan du enkelt oppgradere alt annet utstyr du måtte ha behov for.

Hmmm, lurer på om jeg skal prøve meg på det etter FFIX L1C.
96168​
Gjør det! :tommelopp: Har allerede mange filer av den typen på FF VIII, som du sikkert skjønner er min favoritt i FF-serien. ^_^
Card-kommandoen må du forøvrig lære før du kan forvandle kort til items. Bruk den på T-rexaur, og du får 10 AP, og i tillegg et kort som kan bli til Dino Bone som igjen kan forvandles til 20 Quake.
Junction-systemet er veldig fleksibelt. Alt kan skreddersys, og det er åpent for eksperimentering! Min favoritt må være å Sette 100 Death på Status-Atk, og se fiendene forsvinne i et rødt blaff, som i tidligere spill i serien!
Uansett, det er tungvindt å utelukkende bruke GF-er i kamp, og veldig overflødig, om du vet hvordan du skal utnytte systemet. Har noen filer der hvor jeg har latt kampsystemet bli litt mer klassisk Final Fantasy, dvs. med kommandoene Attack, Magic og Item, og i tillegg en spesial-kommando som Recovery, Mad Rush eller Darkside. Underholdningsverdien stiger et par hakk når man selv prøver ut noe nytt! :ler:
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#78
Prøv dere på LLNMIENA i FFVII. Sinnsyk utfordring som hittentil bare jeg har klart. Som man vet om ihvertfall. Skriver forøvrig guide til denne utfordringen for de som er interresert.

Funnet alle Sjokkografer nå, etter ca 2 timers spill. Har 504 poeng og Choco er på level 21. Fant ut at man får veldig mye penger etter at man har funnet alle sjokkografene, så jeg fortsetter nok å spille litt til. Fant den siste ved omtrent 440 poeng.

En ting som irriterer meg er at det av og til dukker opp en skatt som det er umulig å finne. Kan ta hele omgangen uten at man finner den. Skjønner ikke hvorfor det skjer.

Har klart 6 på det meste, men kunne tatt en 8-er hvis det ikke var for prinsippet nevnt ovenfor. Fant 4 skatter på 25 sekunder, kom oppi 45 igjen, men så fikk jeg en umulig en. Det har skjedd veldig ofte nå. Den 5. skatten har vært jævlig vanskelig å finne omtrent hver gang.

Vel, da er det ut på kartet for å grave opp skatter da. Korleis går det med dere andre?
 
#79
Opprinnelig skrevet av GarlandG@02.09.2004, 20.02
Prøv dere på LLNMIENA i FFVII. Sinnsyk utfordring som hittentil bare jeg har klart. Som man vet om ihvertfall. Skriver forøvrig guide til denne utfordringen for de som er interresert.
Det tror jeg nesten blir for vanskelig. :flau: Men kanskje jeg prøver en gang i fremtiden ved å følge guiden din. Får se.

Jeg har ikke spilt noe videre. Står fortsatt i Cleyra "inn" og skal sloss mot Beatrix. Men skal spille en del i helgen. Satser da på å komme til disk 3 hvis alt går slik jeg håper.

Det som er ganske kjekt med chocobo hot & cold er at man finner så mange ethers/phoenix pinions, så da blir man fort rik. Har lagt merke til at du må ha en god del slump penger før du kommer til Cleyra, ellers kan det gå som med meg - tom for penger og phoenix downs når du kommer til et av de vanskeligste stedene i spillet. I tillegg er det ganske greit å kjøpe en del accessory i Treno. Tenker da spesielt på auksjonen.

Angående det med CH&C, høres det litt merkelig ut. Du leiter opp i alle hjørnene også? For hos meg har det ofte skjedd at du finner ingen hint før du går helt, helt opp i et av hjørnene. Du har sikkert gjort det, men det høres så merkelig ut siden det ikke har skjedd med meg.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#80
Hintene er aldri noe problem å finne, men det kan ta tid, men noen ganger er det umulig å finne selve skatten. Det er bare helt umulig. Driver på nesten hele omgangen med å lete runft på stedet. Merkelig.

Har funnet en Ether, men Phoenix Pinion begynner det å bli noen av. Hvor lenge spilte du/dere egentlig?