FFIX L1C [PSX]

Ok, skjønner. Ja, akkurat det kan være irriterende. Det som kan være lurt er å bare danne seg en sirkel hvor det er "varmest" (Der chocoboen uler som en gal), og så gå sånn circa i midten og bare gå rundt og rundt mens man trykker på x, så pleier man som oftest å få tak i skatten.

Jeg spilte til jeg hadde litt over 500 poeng. Da gadd jeg rett og slett ikke mer. Men det er nok lurt å spille litt mer for å få litt ekstra penger, hvis du ikke skaffer penger på en annen måte da.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Ja, er akkurat det jeg gjør. Søker over hele området hvor Choboen skriker på det verste, men noen ganger er det bare umulig. Jaja, skjer heldigvis ikke så ofte.

Kommer nok til å spille mer ja. Går fortere også nå, som jeg er på level 21 og greier. Sisamez spilte vel til 3500 poeng før han gikk videre. Men nå har han ikke gitt lyd fra seg på en stund igjen. Er vel fremdeles fortapt i Tibia.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Fant ut at Choco ikke var på level 21, men han gravde så mye om gangen. Jaja.

Har fått gjort en del i dag ihvertfall. Har gått gjennom Gizamaluke's Grotto og gravd oppe alle skatter som er mulig å grave opp på dette tidspunktet. Det er forøvrig disse:

- Streamside
- Between mountains
- Healing shore (reef ability)
- Bird's-eye lagoon
- Small beach

Traff også på Ragtime Mouse fire ganger da jeg skulle lære Limit Glove, så det ble litt ekstra penger der. Lurer på om det går an å bruke Stop på han, etter at man har svart på alle spørsmålene, for å unngå og få EXP. Hvis det går er det ihvertfall meget lønnsomt, siden man får over 50.000 Gil og Protect Ring.

Black Mage kampene var egentlig for enkle. Om alle hadde full HP, kunne bare Vivi bli drept, og på grunn av Coral Ring, ble han healet av Thunder. Brukte omtrent en halvtime tilsammen på disse kampene. Den første klarte jeg nesten med en gang.

Edit: Nå er Choco på level 21.
Edith: Der fikk jeg min første 8'er.

Ja, jeg er litt hengt opp i Tibia. Sjokk!

Uansett... Bra Garland, du har tydeligvis tatt deg litt bedre tid til å samle items enn det jeg gjorde (kanskje ikke så smart av meg). Jeg har ikke spilt noe spesielt lenger, eneste jeg kan si er at jeg også er inne i Cleyra. Endog har jeg ikke kommet til øyeblikket med riverdancen. :p

Får se når jeg spiller videre.

PS: Start med Tibia på Valoria!

Da har jeg spilt et stykke videre. Har ikke hatt noen særlige problemer enda. Tok Zorn & Thorn på første med å bare angripe den som ble "charget" slik at de ikke kunne angripe. Klarte også alle Bendersnatch-ene på andre forsøk. Coral ring og reflect ring er nøkkelen til å klare disse kampene. I tillegg er det lurt å ha en del tents, så du kan kaste blind/silence/poison på motstanderene. Etter det bar det løs mot Ralvulmago. Det var også en ganske enkel kamp fordi den blir kompakt når du angriper den fysisk, så da angriper ikke den deg. Dermed var det bare å angripe, stjele/vente, angripe osv.

Da jeg omsider kom ut på verdenskartet igjen, bestemte jeg meg for å spille litt CH&C, slik at jeg fikk litt mer penger. Spilte vel i en time og skaffet meg en god del items som jeg solgte. Fikk vel da rundt 15 000 gil. Nå er min choco også på level 21. Og jeg har vel litt over 900 poeng.

Etter dette var neste boss, Lani. Hun var litt verre, men i og med at jeg hadde auto-reflect på Quina, var hun/han tilnærmet udødelig, så etter jeg hadde stjelt litt brukte jeg bare Limit Glove. I Fossil Roo var jeg litt heldig, for etter fem minutter med "treasure hunting" fikk jeg Madain's ring - en ring som absorberer is.

Nå er jeg altså på Outer Continent, hvor jeg har plukket opp en ny Chocobo treasure og holder nå på å fange litt frosker for å få litt bedre equipment. Skal også se om jeg klarer å møte noen vennlige fiender, slik at jeg får litt ekstra AP. Etter dette skal jeg inn i Black Mage Village.

Da har jeg endelig spilt litt videre. Black Waltz 2 og 3 var ikke noe stort problem. I Linblum skaffet jeg Needle Fork, Quina har lært Limit Glove og jeg driver nå med Hot & Cold. Skal nå grave opp alle Chocographene i skogen før jeg begynner å se etter skattene på verdenskartet.

EDIT: Jeg møtte forresten på Ragtime-musa i den skogen jeg også. Bare én gang da.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Huff.. nå er jeg dritlei Chocobo Hot & Cold. Har Choco på level 29 nå og har bestemt meg for å slutte på 30. Slike skatter som er umulig å finne begynner å provosere meg noe ekstremt nå. At det skal ta mer enn 10 sekunder fra jeg finner den værste skrikinga til Choco (Kwehhh!!!) til jeg finner skatten er unødvendig. På grunn av dette har jeg blitt snytt for utrolig mange 8-ere i dag. Har ligget jævlig bra an, men har måttet nøye meg med 7. Uff.

Har spilt Hot & Cold i dag. Fant alle Chocographene i skogen, har 500 poeng og Choco er på level 16. Fant også de to skattene man kan finne på verdenskartet før Gizmaluke's Grotto. Prøvde to ganger på det første Black Mage-paret. Første gangen drepte jeg den første Black Mage-en fordi jeg ikke visste hvor mye HP de hadde. Første kampen var egentlig mest for å se sånn circa hvor mye jeg kunne skade dem før jeg måtte heale. Andre gangen fikk jeg forsteinet den første Mage-en nesten med én gang. Strevde lenge med den andre før Quina drepte den med et Critical Hit på 350 HP. Bleh...

Opprinnelig skrevet av GarlandG@05.09.2004, 20.44
Huff.. nå er jeg dritlei Chocobo Hot & Cold. Har Choco på level 29 nå og har bestemt meg for å slutte på 30. Slike skatter som er umulig å finne begynner å provosere meg noe ekstremt nå. At det skal ta mer enn 10 sekunder fra jeg finner den værste skrikinga til Choco (Kwehhh!!!) til jeg finner skatten er unødvendig. På grunn av dette har jeg blitt snytt for utrolig mange 8-ere i dag. Har ligget jævlig bra an, men har måttet nøye meg med 7. Uff.
98598​
Hehe, ja, det der er sinnsykt irriterende. Det skjer her også. Når jeg kommer til den syvende har jeg en tendens til å bruke lang tid på å finne den siste. En gang hadde jeg faktisk 29 sekunder på å finne den siste. Jeg fant den aldri...:(

BZer0: Spiller du helt uten guide?

Opprinnelig skrevet av Egle+05.09.2004, 20.51-->
<!--QuoteBegin-GarlandG
@05.09.2004, 20.44
98598​
Hehe, ja, det der er sinnsykt irriterende. Det skjer her også. Når jeg kommer til den syvende har jeg en tendens til å bruke lang tid på å finne den siste. En gang hadde jeg faktisk 29 sekunder på å finne den siste. Jeg fant den aldri...:(

BZer0: Spiller du helt uten guide?
98601​
[/b]
Har ikke fått en eneste 8-er. Fikk 7 én gang. Hva er det egentlig som skjer hvis man finner 8? Får man en voldsom bonus eller no?

Har spilt uten guide hittil ja.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Korreksjon: Du får doblet poengene dine. Jeg hadde 36 den gangen jeg fikk 8 nå, og fikk altså 72 tilsammen.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Hmmm... nei, dette var rart. Jeg har alltid fått dobbel før, men nå fikk jeg 40 poeng ekstra og 64 tilsammen. Altså hadde jeg 24 fra før. Har forresten fått det en del ganger. Er meget enkelt i Chocobo Lagoon ihvertfall, når man har tilgang til hele området der.

Kanskje jeg ikke har fått dobbel allikevel, men bare trodd jeg har fått det.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Mulig. Denne gangen hadde jeg igjen et eller to ganger da jeg fant den siste skatten.

Vel, nå er jeg ferdig ihvertfall. Her er litt statestikk:

* Har funnet 8 skatter to ganger.
* 3 ganger har jeg funnet den første skatten på aller første "grav".
* Withing 5 seconds er digg, men jeg har også fått within 1 sekund tre ganger. Synd det ikke er noe bonus for det.
* Har nå 23 Phoenix Pinion.
* Har 22 Ether. Burde man selge dem?
* Har funnet et Pinwhell og en Cachusha som "rare items". Cachusha lå nesten på 100 dybde.
* Har nesten 1600 poeng, tror jeg.

Oi, du har jo spilt en del CH&C - noe som er meget lurt med tanke på alle pengene man får. Det er i hvert fall lurt å selge nesten alle phoenix pinions og ethers, siden man ikke trenger dem. Det kan riktignok være lurt å ha en ether på lur hvis du går tom for MP og tents.

En ting som man også kan spare litt penger på, er å ha 0 gil når man går inn i en random fiends sted, slik at man ikke mister noen gil når man rømmer. Jeg tapte over 2000 gil på det fordi jeg solgte phoenix pinions og ethers før jeg gikk igjennom Fossil Roo og ut på Outer Continent. Hadde jeg ikke gjort det, og vært blakk, hadde jeg nok spart de pengene, og heller solgt phoenix pinions og ethers i Conde Petit etter jeg hadde hentet Chocoboen min.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Phoenix Pinion har jeg solgt uansett, men jeg tar nok vare på noen Ether. Jeg hadde nesten 10.000 før jeg begynte å selge ting, så det gjør ingen forskjell på kampene man stikker av fra nå, men det kan være meget klokt senere. Spesielt når man begynner å tape veldig mye penger på å stikke av.

En ting som irriterer meg med FFIX er at det er klin umulig å stikke av fra kamper på den tradisjonelle måten. Hadde ikke Flee eksistert, ville det vært umulig.

Edit: Har nå 64.710 Gil etter å ha solgt alt skrotet jeg ikke har bruk for.

Skrot? Pøh.

Angående poengene du får av CH&C 8 funn, tror jeg det varierer grådig. Da jeg holdt på med CH&C sist gang jeg spilte Lv1-challenge, kom jeg som kjent til 3500 poeng. Min rekord var den gangen på 164 poeng, eller noe lignende. Da fant jeg 8 items og hadde dugelig med tid igjen etterpå. Husker ikke noen detaljer, men jeg tipper det har mye å si hvor mye tid du har igjen.

Garland: Hvor mange ganger har du spilt? Jeg hadde forrige gang som mål å få over 10 poeng i snitt, noe som gikk så bra at jeg etterhvert jaget 11-12 i snitt. Tror jeg hadde noe slikt som 11,5 poeng i snitt den gangen. Selvsagt hjalp alle over-100-poengerne mine enormt.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Skrot? Ja, alt jeg ikke trenger er skrot. Rent søppel. Bæsj.

Aner ikke hvor mange ganger jeg har spilt. Kan man finne ut det? I spillet, altså? Snittet mitt er nok dårlig, for jeg har hatt en del runder hvor jeg fikk 2-3 poeng på grunn av slike satans skatter som det er umulig å finne,

Har ikke spilt noe særlig mer den uka her, rett og slett for at jeg ikke har vært i humør. Slikt skjer nå og da. Har tatt de svarte magikerne i Burmecia, men ikke mer. Lærte Flee i den kampen. Skal gjør meg ferdig med disc 1 når jeg orker, også blir det nok mer spilling i helga.