FFX2 (PS2)

#41
Nå synes jeg at de som skriver meningene sine på dette forumet må begynne å begrunne de bedre.

Påstander som at FF X-2 er et spill for fjortiser og at det suger bare fordi det ikke er akkurat likt som de gamle spillene er helt meningsløse.

Som alle spillutviklerene borti øst, så er de opptatt av å utvikle seg, av å prøve nye ideer og kanskje lage noe som ikke er helt identisk med det gamle.
Hvorfor i huleste vil folk at SquareEnix skal lage en FF VII remake? Spillet er i mine øyne like spillbart som da det kom på markedet en vinter i 1997.
Spillutviklerene jobber hardt med å gi oss nye spillopplevelser og nye morsomme stunder og vi bør være åpne for de nye og kreative ideene til SquareEnix.

Final Fantasy X-2 er , som alle vet, en oppfølger til Final Fantasy X og også den første oppfølgeren noensinne. At SquareEnix torde å ta det spranget synes jeg det står respekt av. Ikke bare er det en spennende ide, men det er også en grensesprengning innen Final Fantasy verdenen.

Og FF X-2 er annerledes enn de gamle spillene. Det er kanskje derfor så mange ikke liker det. Det er en ny og positiv atmosfære i spillet, en stemning jeg aldri har opplevd med de tidligere spillene. Dette er ikke negativt ment mot de andre FF spillene.

Yuna er definitivt forandret fra FFX. Hun har utviklet seg til å bli en veldig utadvent og selvsikker person i løpet av de 2 årene som har gått siden FFX.

FF X-2 viser hennes historie sammen med resten av SphereHunter gjengen og jeg må si at jeg ble meget positivt overrasket over spillet.

Jeg var også litt skeptisk må jeg innrømme, over dette nye "looket" til Final Fantasy. Men til min forbauselse var jeg hekta fra første battle med det meget roste battlesystemet til FF X-2.


Og til alle som kritiserer musikken til FF X-2, lytt til FF X-2 Piano Collections som ble nylig utgitt.

Og jeg vil også anbefale alle som liker dette spillet og runne det 100%. Det er verdt alt slitet til slutt :)
 
C

cloud_fan

Gjest
#42
Jeg er ikke sånn som bare liker ff, men jeg liker alle ff-ene.
(har ikke prøvd det til gba hvor du ikke begynner med snøballkrig eller cc.
 
#43
Opprinnelig skrevet av cloud_fan@01.06.2004, 14.44
Jeg er ikke sånn som bare liker ff, men jeg liker alle ff-ene.
(har ikke prøvd det til gba hvor du ikke begynner med snøballkrig eller cc.
du begynner med snøballkrig jo !