FFX2 (PS2)

#21
Spillet er absolutt ikke noe dårlig spill, men det manglet jo selvfølgelig noe som vi ultimate FF fans er ute etter... Dybde! MEN, etter å ha rundet spillet 2 ganger nå, er jeg glad for at spillet faktisk ble lagd, etter å ha sett Good Ending mener jeg... Nå mangler jeg bare Perfect Ending! og "monkey ending"? :unsure:
 
#22
Elsker alle kampsystemet? Jeg har sett at veldig mange har nevnt kampsystemet som en av de store plussene ved Final Fantasy X-2, og mange har også sagt at dette er det beste kampsystemet i FF noensinne. Selv er jeg ikke så veldig glad i det nye kampsystemet, jeg synes det kan bli noe kaotisk til tider. Selvsagt er dette noe man venner seg til, men selv etter 20-25 timer med spillet er jeg ikke overbevist.

Jeg liker det gamle ATB-systemet fra SNES og PSX. I min mening er dette mer taktisk, noe jeg liker veldig godt. Man kan få den (nesten) samme hektiske stemningen som i FFX-2 ved å velge "Active" kampsystem, eller man kan bruke så lang tid man vil ved å velge "Wait".

Ellers er jeg totalt enig i at FFX-2 er et flott spill. Jeg storkoser meg med spillet, men jeg mener samtidig at det er svakere enn resten av seriens installasjoner. Da jeg anmeldte spillet gav jeg det 90 %, noe som føler er en riktig score.
 
#23
Synes FFX-2 var bra jeg. Var akkurat slik jeg forventet. Men det var jo alt for enkelt. Klarte å komme på 91% :thumbsup:

Men hva er forskjellen på god slutt og dårlig?
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#24
FFX-2 var en enorm skuffelse. Det var det store beviset på at final fantasy er rimlig dårlig uten bra story. Gameplayet er jo bra, men det holder ikke alene, det blir for uinteressant.
Settingen i FFX-2 var også rimlig tåpelig, fjortissjente setting kan de spare meg for.

Generellt så syntes jeg Square enix er ute å kjører for tiden.
 
#26
Opprinnelig skrevet av soppe+21.03.2004, 11.07-->
<!--QuoteBegin-Cloud Strife
@21.03.2004, 10.54
For min del mistet jeg smaken for FFX spilla med en gang jeg ble ferdig med FFX. FFX var hel kommerst det også, story konseptet var altfor enkelt for at det i det hele tatt skulle bli spennende. Nei, isteden for å lage en oppfølger til det dårligste FF spillet square noensinne, kunne de heller ha brukt den dyrbare tiden sin med å bli ferdig med FFXII eller kanskje lagd en FFVII remake

Noen her som forresten spiller Final Fantasy Crystal Chronicles? Utrolig festlig :D  Når jeg først spillte det fikk jeg den gode gamle FFIX feelingen, utrolig digg!
Nå finnes det jo bare ett FFX spill da.... Men ja jeg er helt enig med deg i det at FFX-2 kunne de spart seg for. Men at FFX er det dårligste FF-spillet er vel ikke helt sant, for da harr du ikke spilt FF-TA ellet Tactics får de er mye mer dretne, faktisk talt dårlig historie ( FF-TA har nesten ikke historie i det heletatt.) :puke: [/b]
Jo, jeg syns FFX er det dårligste spillet i serien. Jeg syns det ble for lite innlevnings effekt i hele spillet og det virket som om square hadde lagd en utrolig dårlig story, lagd noen characters og lagt til litt musikk og bare klappet alt sammen til ett spill. De andre FF spillene har jeg følt har gått litt inn på meg, fått meg til tenke osv.. Det har ikke FFX gjordt, derfor syns jeg FFX rett og slett er kjedelig. Det er ett ok spill som er gøy å spille, men når man har spillt igjenom hele spillet sitter du igjen med følelesen av at det ikke var de helt store greiene alikevel, slik følte jeg det med FFX.
 
#27
Opprinnelig skrevet av soppe+21.03.2004, 11.07-->
<!--QuoteBegin-Cloud Strife
@21.03.2004, 10.54
For min del mistet jeg smaken for FFX spilla med en gang jeg ble ferdig med FFX. FFX var hel kommerst det også, story konseptet var altfor enkelt for at det i det hele tatt skulle bli spennende. Nei, isteden for å lage en oppfølger til det dårligste FF spillet square noensinne, kunne de heller ha brukt den dyrbare tiden sin med å bli ferdig med FFXII eller kanskje lagd en FFVII remake

Noen her som forresten spiller Final Fantasy Crystal Chronicles? Utrolig festlig :D  Når jeg først spillte det fikk jeg den gode gamle FFIX feelingen, utrolig digg!
Nå finnes det jo bare ett FFX spill da.... Men ja jeg er helt enig med deg i det at FFX-2 kunne de spart seg for. Men at FFX er det dårligste FF-spillet er vel ikke helt sant, for da harr du ikke spilt FF-TA ellet Tactics får de er mye mer dretne, faktisk talt dårlig historie ( FF-TA har nesten ikke historie i det heletatt.) :puke:[/b]
Det jeg understrekte med fet skrift i sitatet må være noe av det mest provoserende jeg har lest på lenge.

For å være ærlig, tror jeg at FFT ikke er noe spill for deg. Personelig smak har ikke noe å si på et spills kvalitet. FFT har det beste strategi-RPG kampsystemet noensinne når du kombinerer det med karakterutviklingssystemet. Historen var også fantastisk med sin åpne slutt. Jeg har ingenting å klage på når det gjelder FFT.

FFTA har jeg ikke mye å si om, men det var i alle fall ikke et dårlig spill. Historien likte jeg ikke, men spillet har mange andre kvaliteter.

Kan du vennligst si noe mer om hvorfor FFT og FFTA er "dretne", Soppe?
 
#28
hehe jeg synes ffx er det beste ff spillet... jeg hadde ingen problemer med å leve meg inn i spillet, synes historien var bra(kom ikke å si at du ikke fikk en tåre i øyekrokkken da*SPOILER*















du fant ut at Tidus bare var en drøm
*/SPOILER*

Det kommer da sikkert ikke som noen bombe da jeg sier at jeg liker x2 også.. synes det er en artig liten sak Square Enix lagde for å tilfredsstille x fans(eller tjene mer spenn.. det kan du velge !)
 
#29
Tja hva kan man si. Jeg ble positivt overrasket over spillet. Musikken synes jeg var bra nok. Historiemessig var spillet langt ifra det beste jeg har prøvd, men helt greit. Utrolig mye sidequests, og det er alltid positivt.

Jeg ble ferdig for første gang med spillet idag, og da klarte jeg 76%. Har nå startet New Game +, og håper på å finne mer denne gangen.

Spillet har en hvis "Girl power" faktor, som jeg synes var sjarmerende til tider. Men enkelte ganger ble denne faktoren blottet for kraftig for meg. Av andre klager har jeg vel egentlig ingen, utenom at sisteboss var alt for enkel....
 
#30
Å si at X har en dårlig story er vel å skyte seg selv i foten, er det ikke?

Når det gjelder X-2, så fikk jeg litt hakeslepp av introen, men det ordnet seg jo litt. Paine er by far den kuleste av de tre, men syns allikevel hun skulle roet ned de andre litt mer. "Give me a Y, Give me a R... Give me a break".
 

EagleJin

Bear Necessity
#31
FFX-2; en oppfølger til FFs dårligste bidrag til hovedserien. har aldri skjønt hva som er så bra med FFX utenom grafikken og starten (før de løper rundt på actioneventyret sitt). Jeg har ikke testa X-2, så grunnlaget for å kommentere hvordan selve spillet er er heller tynt. men må vel gjøre det en dag. X fenget ikke i det hele tatt, og det jeg har sett og lest av/om X-2 har heller ikke vist seg overbevisende.

Opprinnelig skrevet av Lurtz@21.03.2004, 14.44
Generellt så syntes jeg Square enix er ute å kjører for tiden.
Ja, desverre...
 
#32
Faktisk liker jeg kanskje FFX-2 bedre enn FFX når jeg tenker over det. Jeg savnet historien og handlingen som forøvrig er veldig viktig i et FF spill, men generellt var FFX-2 et bedre utført spill enn FFX, som tross alt bare hadde historien å satse på. Selve personene i spillet var ganske intetsigende, Tidus var... tja... kjedelig, men Auron var en brukbar karakter.

Gameplayet i FFX-2 var forøvrig veldig bra, om noe slitsomt og forvirrende til tider.
 
#33
Etter min menign er Final Fantasy X et av de beste Final Fantasy spillene noen sinne. Jeg elsker det spillet over alt på jord og spiller det fortsatt den dag i dag. Alt er liksom perfekt ved spillet ... Kampsystemet, grafikken, karakterene, musikken og ikke minst den utrolig musikken. Ettersom jeg var og er så glad i Final Fantasy X, var det liksom ikke noen tvil opm at jeg skulle ha oppfølgeren.

Jeg gledet med utrolig, og tok helt av da det lå i posten. Dette blir fint i juletider tenkte jeg, men neida! Spillet er sikkert artig det, men ikke for min smak. Syntes spillet er rett og slett drit dårlig. Musikken, karakterene og historien er ikke i nærheten av FFX. Det er synd, men fakta. Har man tenkt til å anskaffe seg disse spillene, bør du lav være å anskaffe FFX-2 ... men det er bare min mening. Er sikkert noen av dem der ute som kommer til å elske.
 
#35
Når har du brukt alle Dress Spherene på Garment Gridet ditt i én kamp, trykk R1 mens du er inne i Gridet.
 
#37
Fordi det ikke er Yuna, men LeBlanc. Det er altså ikke Yuna som synger Real Emotion.
 
#38
Hmmm...er i grunn ganske fornøyd, men så er jo jentene til tider halvnakne noe som gjør spillet litt lettere å like...hehe.
 
#39
Opprinnelig skrevet av Kyllingmannen@24.03.2004, 18.24
Fordi det ikke er Yuna, men LeBlanc. Det er altså ikke Yuna som synger Real Emotion.
Fikk med meg det nå. hun stjelte vist garment griden hennes. ble virkelig sjokkert første gangen jeg spilte det, når jeg så yuna showe på scenen.
 
#40
Jeg tror jeg aldri har vært mer skuffet og mer overbevist om at jeg ikke har skills i enkelte ting... Som den forbanna drittungen som krever faen meg 50 poeng på sphere break.... Fy faen den ungen fortjener så...:#¤=()/¤&(="...... 49 poeng har jeg en vane å få... Den som vil kan komme å hjelpe meg.... hehehehehe...