Final Fantasy Eksperten

Status
Stengt for ytterligere svar.
Opprinnelig skrevet av Egle@02.07.2005, 19.57
...Kuja=Ipsen-teorien....
238401​
Den der må nesten Sisamez og jeg ta crediten for...har faktisk ikke lest noen andre steder på nettet om akuratt den :)

Men faen...det er sånne ting som gjør historier så jævlig spennende.

Cloud trodde han var zack pga mentale problemer.
og levde zack sit liv etter zack ble drept av shin-ra.
zack var en top soldat for "soldier"
hele spollet tror coud han er zack, men finner eventuelt ut at han ikke er det.
zack møtte cloud på shin-ra labben hvor begge ble infisert med JENOVA celler.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vet du hva jeg skulle ønske? At du var en like stor ekspert på morsmålet ditt som du er på Final Fantasy. Neste punkt på listen, kanskje?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg tenker egentlig på alt han har skrevet så langt. :p

Opprinnelig skrevet av IronFist@03.07.2005, 21.15
Helt korrekt riku. square avkreftet alt i 2003.
det var bare no spinnup fra fans. rett og slett.
238770​
Kan vi få en direkte link til dette?
Og et spørsmål til:
Er Laguna og Raine foreldra til Squall?

Eller hva med dette... hvorfor heter det FINAL Fantasy når det aldri tar slutt med oppfølgere?

Ikke gi meg historien på hvorfor det FØRSTE spillet het Final Fantasy, det vet jeg allerede.

Siden det første Final Fantasy var så populært begynte dem å ri på FF-bølgen. Navnet selger.

hironobi sacagushi. faren til final fantasy. når han laget final fantasy hadde ikke han i baktanke på at dette skulle bli en lang serie. med det ble det altså.
han mente at final fantasy 1 altså. skule bli "hans siste fantasi" men så ble spillet vellykket og resten er historie.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Var det ikke nettopp det du IKKE skulle skrive...?

Har ingen link til dette. pga jeg selv ikke fant ut dette via en link men via mine kontakter på IRC.
skulle gjerne ha gitt deg en link.

men sjekk ut gamle square pressmeldinger fra 2003. finner dette bla hos famitsu og lignnende japanske blader.

de er IKKE faren og moren til squall.
Les final fantasy 8 preestory. squall sin mor og far er ikke aktuelle i ff8.
han er bare en "orphan" som har vokst opp med edea.
+ man møter laguna når man er squall is spillet. ingen forbinelse i familie fronten..

EagleJin

Bear Necessity
*JUBLE*
Betyr dette at vi nå kan drepe alle de meningsløse "analysene" og "tolkningene" rundt fortapte barn og deres skjulte familie ingen vet om, men som alikevel alltid har vært der?

Bra å få fakta frem. Er møkk lei alle FF-emner som popper opp som bærer titler som "Aerith - Dead or alive?", "Is Squall really from this planet? A line in the game troubles me..." (ikke akkurat dise titlene, men dere skjønner tegninga) osv. osv..

Hehe.

Ja eagle, helt enig.
det finnes for mange meningsløse thorier og "conspiracy" alt dette har blitt blåst opp av rastløse fans.

squall ikke fra en anen planet en den han bor i. han er et HELT ordinært menneske. med en vannskelig barndom. det er sikket mange av oss son også har hatt en røff barndom så dette ikke no magi av noe slag.

Og aerith er DØD. død som en stein. hun dør i ff7, drept av sephiroth.
men sjelen hennes lever i lifestream.
Men har er det en grei forklaring.
Aerith skulle egentlig dø i ff7. men pga av deadline til squaresoft måtte de kutte ned på på storien. altså kutte ned til tre cder isteden for fire cder.
Hvis man observerer ff7 nøye nok finner man sammenheng med at aerith skulle være i live.

Cloud og sephiroth er helt ordinære mennesker de også. MEN MEN MEN. de ble infisert av jenova celler begge to.
sephiroth sin cellebehandling var vellykket, men cloud sin var ikke det. og ende heller opp med å fucke med hjernen hans.

sakte med sikekrt ble sephiroth mektigere og mektigere, helt frem til han self ble jenova reborn.
den mektigste skapninget i universet.

Opprinnelig skrevet av IronFist@04.07.2005, 21.10
+ man møter laguna når man er squall is spillet. ingen forbinelse i familie fronten..
239034​
Hvem er da barnet til Raine?

Redigert: Crizpy: Ja, det var her jeg leste om den. :) Og det høres jo ganske sannsynlig ut, akkurat som U=R og Squall sine foreldre er Raine og Laguna. Men det som er så irriterende er at Squaresoft har fortsatt til gode å komme med en skikkelig god avkreftelse. Å si "Nei, Ultimecia er ikke Rinoa" holder rett og slett ikke for min del. Men, men, det er jo som du sier, å ha egne tolkninger av historien som gjør FF-spillene så gøy, nettopp fordi historien er så kompleks.

Redigert igjen: Jeg kan jo legge inn de sterkeste argumentene for at Laguna og Raine er Squalls foreldre:
1.) Raine føder en unge rundt samme tid Squall har blitt født da Laguna er ute med Ward og Kairos for å komme inn i Esthar.

2.) Når du reiser til Lunatic Pandora og skal sloss mot Adel, kan du snakke med Laguna, Kairos og Ward ombord i Ragnarok. Du får da følgende svar:
Laguna: Let's talk when it's all done.  I have a lot to tell you.  Well if you
don't want to hear it, I'll understand.

Kiros: You look very much like your mother.

Ward: "........."

Kiros: Ward says "Good job you don't look like your father".
3.) Er utseendelikhetene, noe Mambooene i D-District Prison, beviser ved å kalle Squall for Laguna.

Opprinnelig skrevet av IronFist@04.07.2005, 22.00
Hvis man observerer ff7 nøye nok finner man sammenheng med at aerith skulle være i live.
239064​
Ja, du sier noe der. En venn av meg brukte en cheat-cartridge til å gjennoplive Aerith, og da hadde hun en egen dialog i spillet etter hun hadde dødd. Alle characterne sier noe forskjellig i noen situasjoner, men jeg regnte ikke med at Aerith skulle gjøre det etter hun hadde dødd.

Opprinnelig skrevet av Egle+04.07.2005, 22.08-->
<!--QuoteBegin-IronFist
@04.07.2005, 21.10
239034​
Hvem er da barnet til Raine?

Redigert: Crizpy: Ja, det var her jeg leste om den. :) Og det høres jo ganske sannsynlig ut, akkurat som U=R og Squall sine foreldre er Raine og Laguna. Men det som er så irriterende er at Squaresoft har fortsatt til gode å komme med en skikkelig god avkreftelse. Å si "Nei, Ultimecia er ikke Rinoa" holder rett og slett ikke for min del. Men, men, det er jo som du sier, å ha egne tolkninger av historien som gjør FF-spillene så gøy, nettopp fordi historien er så kompleks.

Redigert igjen: Jeg kan jo legge inn de sterkeste argumentene for at Laguna og Raine er Squalls foreldre:
1.) Raine føder en unge rundt samme tid Squall har blitt født da Laguna er ute med Ward og Kairos for å komme inn i Esthar.

2.) Når du reiser til Lunatic Pandora og skal sloss mot Adel, kan du snakke med Laguna, Kairos og Ward ombord i Ragnarok. Du får da følgende svar:
Laguna: Let's talk when it's all done.  I have a lot to tell you.  Well if you
don't want to hear it, I'll understand.

Kiros: You look very much like your mother.

Ward: "........."

Kiros: Ward says "Good job you don't look like your father".
3.) Er utseendelikhetene, noe Mambooene i D-District Prison, beviser ved å kalle Squall for Laguna.
239069​
[/b]

Sorry to bring back this topic, but I want to get something straight here, before people understand something wrong about the game...

Laguna is Squall's father. There is no scene in the whole game where they say Squall's parents died in the war.
Also, Squall was the only one in the orphange that time that called her Sis. Afterwards, yes, Quistis also calls her Sis.. She's just a copycat...

Story:
Laguna ends up at Winhill. A woman has adopted a little girl called Ellone, and he starts to love this little girl. Thanks to her, he ends up being in love with the woman, Raine. They make love, and then Ellone gets kidnapped by Esthar Soldiers. Laguna, being the hero, tries to save Ellone. He manages to save her, but heres about Adel being a corrupted president. In the meantime, Raine is pregnant, waiting for her love to come home... but he doesn't, becuz he needs to save Esthar from this evil sorceress. Laguna sends Ellone back to Winhill, cuz there she will be save. But when Ellone arrives at Winhill, Raine is dead, and she, together with the little baby called Squall, is sent to an orphange. Later on, Matron has continued with her plan of Garden, and brought all the children to Balamb, Trabia and Galbadia Garden, except for Ellone, who is sent back to Laguna, who now is president. Remember, Laguna doesnt know anything about Squall's existent, he doesnt know Raine was pregant!!

How do I know this?
-For one, it has been literally told in the game that Raine was pregnant.
-Squall is the only one that close to Ellone, cuz they are almost bro and sis.
-Laguna and Squall are connected
-Laguna and Squall look much alike, except for Squall having his mothers hair
-Laguna and Raine are married, so they can easily make love, wouldnt you say?
-Kiros says to Squall that he is happy he doesnt look much like his father

Now, doesnt this hint out that Squall is Laguna's son? Also, Raine's last name is probably Leonheart.

And, it has been officially said by Squaresoft too,
:tommelopp:

Jeg trur aldri folk vil bli enige før squaresoft sier noe. jeg har også tilgode å se at de avkreftet U=R...

Og en annen ting. I U=R er et viktig poeng at Squall er GFen til Ulti.
En ting jeg først la merke til i går, var at sangen som blir spilt under den kampen, heter "maby im a lion"

Edit:
Another thing you should read for confirmation. This is written at another forum, and what it says is all true. I did it too:
In Ragnorok where Laguna, Ward, and Kiros is in when you talk to Ward he says "......." Then Kiros whispers to Squall, "(Ward says 'Good thing you don't look like your father)' " Then when you talk to Kiros he says "You look very much like your mother." And last, when you talk to Laguna he says "When it's all over, let's talk. I need to tell you something very important" (ect.) That gives you a bunch of hints about who his parents are. I just wish they had told him right there so we could see Squall's reaction...I wonder what would happen........hmmmm.......

Oh, last edit, cuz I read something really important. In the Japanese version, they confirm that Raine is Squall's mother. Now, Raine marries to whom? ;)

Jeg har aldri lest noen teorier om at squall har vert sønnen til laguna, jeg har altid trodd det?

Jeg føler ikke at vi trenger å bevise at det er slik, men vill heler ha bevis for at det ikke er slik!

Status
Stengt for ytterligere svar.