Final Fantasy - hvilket spill er best?

#1
har nettopp kjøpt meg slim ps2, og vil spille RPG spill, og nå er jeg lei av å spille tekken 4 mot mine dårlige brødre. <_<
så jeg lurte på om noen kunne anbefale et FF spill eller et eller annet RPG spill som dere mener er verdt å betale for.

Jeg likte FF-VII kjempe godt

så begynn å anbefal ^_^
 
#4
Siden du liker FFVII kjempe godt, så er det egentlig bare til å kjøpe alle, siden de fleste FF-spillene bare er mer av det samme stappet med nok forandringer til å holde deg interessert. Så da spiller det egentlig ikke så stor rolle hvilket du begynner med. Alle spillene er gode på hver sin måte, og bør bli testet ut hvis du liker JRPG.

Men hvis du absolutt må velge ett av dem, kan du jo begynne med FFX og deretter FFX-2, siden de finnes for en billig penge og er enkle å få tak i. Det som kanskje skiller FFX fra de andre, er det geniale sphere grid-systemet. Der har du enorm frihet til å utvikle karakterene dine, og du kan faktisk for eksempel la Yuna bli en fighter. Ellers inneholder det veldig god grafikk, greit soundtrack og en del artige minigames som for eksempel blitzball-spillet. Det som også er ganske kjekt er at du har vanvittig mange sub-bosser som du kan bryne deg på. Man har en egen hall kun for slossing mot forskjellige bosser som krever mye taktisk tankegang. Historien er også ganske interessant med en god del overraskelser, som for eksempel slutten. Her kan du i hvert fall kjøpe FFX for cirka 199,-.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#5
Meh. Skaff deg FF6 emulert. Eneste FF verdt å spille, spør du meg.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#6
Og hvor mange FF-spill har du spilt, om jeg tør spørre?

FFVI er etter min mening det mest overvurderte spillet i serien. For all del et bra spill, men det kommer ikke i nærheten av de største spillene, som FFVII og FFIX.

Men skaff FFIX. Det er det spillet jeg tror jeg kan ha mest glede av i disse dager. Flotte stemninger, er godt system (med visse svakheter), herlige karakterer og en ellers ganske god historie.
 
#7
Opprinnelig skrevet av GarlandG@05.06.2005, 22.19
Og hvor mange FF-spill har du spilt, om jeg tør spørre?

FFVI er etter min mening det mest overvurderte spillet i serien. For all del et bra spill, men det kommer ikke i nærheten av de største spillene, som FFVII og FFIX.

Men skaff FFIX. Det er det spillet jeg tror jeg kan ha mest glede av i disse dager. Flotte stemninger, er godt system (med visse svakheter), herlige karakterer og en ellers ganske god historie.
230290​
Sitert for sannhet.
FFVI er overvurdert til de grader.
 
#8
Opprinnelig skrevet av GungHo@05.06.2005, 14.43
Meh. Skaff deg FF6 emulert. Eneste FF verdt å spille, spør du meg.
230048​
Det er så sant......
Fant 6'ern på Spaceworld her om dagen, lyyyyyyyyykkelig....



Liker folk IX altså? Det jeg liker minst hittil... Det og X-2...
 
#9
Opprinnelig skrevet av Crizpy+06.06.2005, 01.57-->
<!--QuoteBegin-GarlandG
@05.06.2005, 22.19
Og hvor mange FF-spill har du spilt, om jeg tør spørre?

FFVI er etter min mening det mest overvurderte spillet i serien. For all del et bra spill, men det kommer ikke i nærheten av de største spillene, som FFVII og FFIX.

Men skaff FFIX. Det er det spillet jeg tror jeg kan ha mest glede av i disse dager. Flotte stemninger, er godt system (med visse svakheter), herlige karakterer og en ellers ganske god historie.
230290​
Sitert for sannhet.
FFVI er overvurdert til de grader.
230385​
[/b]
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#12
Du har desverre en skufffende tid imøte. Alt etter nr VII (som er fantastisk) er veldig kjipe. Greit nok IX har noe sjarm over seg, men resten er møl. FF X er en av de største skuffelsene jeg har hatt på år og dag. 40 timer, kastet bort, kom meg til siste boss, men da var jeg så møkk lei historie og karakterer at jeg dreit i å ta han og solgte vekk spillet.

Men uannsett, vik unna Final Fantasy (med mindre XII blir en revolusjon). Skal komme med noen alternativer nå rjeg kommer på noe, men denne sjangeren er desverre så trøkka full av drit at det tyter over fra samtlige kanter.
 
#13
Som nevt før, hvis du allerede har spillt FFVII og liker det er det ingen grunn til å holde seg unna de andre FF-spillene. FFVIII er vel det som legner mest på FFVII siden det er nesten kun de samme folkene som står bak de to (tror jeg). FFVIII er min personlige favoritt etter FFVII, men både FFIX og FFX er spill som bør finnes i spillsamlingen din. Men jeg vil anbefale deg å kjøpe FFIX siden flere liker dette bedre enn FFVIII. Men for all del, ikke nøl med å kjøpe hele serien :svette:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Drit i alt annet enn Final Fantasy Tactics Advance. Der har du et spill som varer i to år.
 
#16
Har bare spilt FFX (har FFX-2 liggende å vente), så det er egentlig det eneste jeg kan anbefale. Selvom jeg blir så inni helvetes irritert over det noen ganger, som f.eks når jeg må prøve 1590815 ganger før jeg greier å dreper en boss. >_<
 
#18
Opprinnelig skrevet av Kaligula@06.06.2005, 15.12
Du har desverre en skufffende tid imøte. Alt etter nr VII (som er fantastisk) er veldig kjipe. Greit nok IX har noe sjarm over seg, men resten er møl. FF X er en av de største skuffelsene jeg har hatt på år og dag. 40 timer, kastet bort, kom meg til siste boss, men da var jeg så møkk lei historie og karakterer at jeg dreit i å ta han og solgte vekk spillet.
230513​
Jaha?
Jeg spilte har spilt FFVI-X, og synes alle er grisebra på hver sin måte.
historien i alle spilla er bra. IX sin historie bærer prek av "koselig"..ikke fullt så bra som FFVII og FFVIII.
Det som drar FFVIII veldig opp, er U\R teorien.


Men jeg har aldri vært så betatt av et spill som VII
 
#19
jeg holder på å spille FFX nå. nettopp ferdi med blitzball turneringen på Luca. (possible spoil?)Nå skal jeg spille mer :D

men ja, det er mange her som har gode argumenter for og imot noen spill i serien. Men etter at jeg har spilt FFX. så blir det vel FFX-2. Så etter hvert får jeg prøve FFIX som mange her har sagt er bra.
 
#20
Ja, det hørtes lurt ut. Men ikke gi opp final fantasy fordi X-2 er dårlig.
(fordi det er det..Skikkelig)