Final Fantasy - hvilket spill er best?

#21
Synes faktisk FFVII, FFVIII, FFIX og FFX alle er gode. FFVII raver høyt over alle sammen, men ingen av de nevnte er direkte dårlig.

HOLD DEG UNNA FFX-2. Det er derimot dårlig.

FFVIII og FFIX er undervurdert. De er respektivt spennende og koselig. :D
 
#22
Mest glad i FFVII og FFIX jeg da :flau:
Enkelt og greit fordi FFVII er et seriøst og et tungt spill å spille, med genial historie og karakterer,super spennende :D

FFIX er godt likt av meg fordi det er så koselig og spille, det er et spill man morer seg med og nyter det hele veien gjennom.

Synes da ingen Final Fantasy spill er rett og slett dårlige, kansje FFX-2 drar litt ned på skalaen, men det kan jo være gøy å spille engang i blant.
FFX er kansje det jeg har brukt mest tid på ett "game" på.

FFVIII har et godt likt junction-system. Og liker godt musikken og historien der. Men av en eller annen grunn har jeg ikke kommet meg gjennom det enda :(
Må prøve og komme meg gjennom det før FFXII kommer, ellers blir det aldri gjort ^_^
 
#23
ffx-2 er bra...ikke veldig bra men bra..

kanskje bare dere som liker å se på gutter istedet for jenter? >_<

ffX og ffIX var veldig bra...spilt FFX litt for mye men........
 
#24
Opprinnelig skrevet av Sushi@19.06.2005, 16.38
ffx-2 er bra...ikke veldig bra men bra..

kanskje bare dere som liker å se på gutter istedet for jenter? >_<

ffX og ffIX var veldig bra...spilt FFX litt for mye men........
234490​
Feil. FFX-2 Var kjedlig og dårleg, rett og slett. Travle og idiotiske hovudpersonar som berre skal synge og vere fjortissar. For å ikkje nevne den dårlige musikken og svake storylinen.
 
#25
Likte FFVIII sin måte å fortelle historien på, hvor Squall var mer enn hovedperson en de andre(kanskje untatt Cloud). Man så det mere gjennom hans øyne, og leste ofte hans tanker. Genialt hvordan han forandret seg gjennom spillet. Og på junction-systemet kan man jo gjøre det meste, pluss at man har triple triad.

Det beste spillet jeg har spilt for min del ihvertfall, og når det gjelder FF er vel FFVII på andre og VI på tredje. De tre spilla eide min verden i sine tider.

Jeg syns IX var langt unna nivået til resten, men de fleste syns ikke det så ikke hør på meg :p(de fleste syns jo av en eller annen syk grunn at VIII er det... :ehm...: ). Men måten man lærte abilities fra våpnene på FFIX, var jo nesten det samme som hvordan man lærte det fra GF's i VIII, og der kunne man gjøre så sinnsykt mye mer annet enn i IX. IX sitt ble bare for lite for meg. Men noen ok sidequests har det da. Og en story som er verdig å se en gang ihvertfall.

FFV er forresten konge det også med sitt job-system, men storyen er ikke den helt største. Har FFIV liggende her også men ikke spilt det enda. FFX trekkes opp av Sphere grid-systemet, men de skulle aldri ha fjerna world map'en. FFX-2 er et bra spill hvis man ser på gameplay, men det skulle aldri ha vært et FF-spill. Det er best at FFXII får serien på rett spor igjen.
 
#26
jeg synes FF VIII var døft, kule folk ..... men tok for lang tid mellom tingene som skjedde, spille kort var kult da!

FFX derimot, det var kult det! mange filmer og mye action....plusss at det er veeeeldig langt.
 
#27
Jeg hata FFVIII den første gangen jeg spilte det, men den andre gangen fikk jeg til junction-systemet 100% og hadde over 4000hp på Squall allerede ved level 10..
De som har spilt FFWEEE en gang, og synes det suger: prøv en gang til.
 
#29
Opprinnelig skrevet av Sushi@20.06.2005, 11.17
jeg synes FF VIII var døft, kule folk ..... men tok for lang tid mellom tingene som skjedde, spille kort var kult da!

FFX derimot, det var kult det! mange filmer og mye action....plusss at det er veeeeldig langt.
234676​
FFX fremfor FFVIII?
Hva skjer med verden'a? :confused:

Skal innrømme at FFX varte lenge, det er det spillet jeg har brukt mest tid på "ett Game" på. Men FFVIII og Junction-Systemer er jo genialt.
Men FFVII er fortsatt sjefen =D
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#30
Opprinnelig skrevet av Crizpy@20.06.2005, 11.34
De som har spilt FFWEEE en gang, og synes det suger: prøv en gang til.
234683​
Ja, var sånn her også. Likte det ikke noe særlig den første gangen, og jeg brukte hele 9 måneder på å runne det siden jeg aldri gadd å spille. Da jeg først fikk til Junction-systemet ble det mye morsommere, og jeg runna spillet igjen på noen uker.

Dessverre er det sånn i dag at mange spiller et spill i et kvarter og gir opp fordi de synes det er kjedelig, også går de rundt og snakker dritt om det resten av livet.
 
#31
Jeg fatter ikke ant alle synes at FFX var så veldig langt!? Jeg synes det var overaskende kort! Jeg synes FF spillene til PSX er mye lengre (spesielt FF8, men det er vel antageligvis pga all snakkinga og ventinga!

Jeg hadde forresten samme problemet med FF8 selv, de 2 første gangene jeg spilte det kom jeg til rett over første cd, men så når jeg klarte forstå hva som var vitsen med junction-systemet, altså att men kunne bruke magiene til å få mer attack og hp og at andre magier var bedre enn andre. Jeg fikk bare laget 2 supersoldater, men jeg skal prøve 3 nestegang.
 
#32
Opprinnelig skrevet av soppe@22.06.2005, 01.20
Jeg fatter ikke ant alle synes at FFX var så veldig langt!? Jeg synes det var overaskende kort! Jeg synes FF spillene til PSX er mye lengre (spesielt FF8, men det er vel antageligvis pga all snakkinga og ventinga!
Jeg tror mye av grunnen til at folk synes det er langt, er pausefunksjonen som egentlig ikke er en skikkelig pausefunksjon, for tiden går selv om du har spillet på pause. Og dette gjør den ikke i de andre FF-spillene. Dermed lyver tiden, og det blir mye vanskeligere å vite hvor mye du egentlig har spilt.
 
#34
Jeg har funnet ut hva jeg liker best med Final Fantasy IX. Det er Kuja, og hans desillusjonerte verden. Jeg klarer virkelig å sympatisere for karen, og skjønner ufattelig godt hvorfor Zidane gjorde det han gjorde på slutten (til en viss grad, selvsagt, det er jo galskap).

Hmm ... "veldig godt til en viss grad". Jaja, drit i det. :p

Uanskvett er Kuja grunnen til at spillet er så bra, selv om jeg egentlig liker Vivi bedre.

Skulle likt å se hele historien fra hans synsvinkel. :p

Jeje, kanskje ikke så fryktelig spennende det her, menneh.

Ang. FFX, tror jeg det er lengre enn de andre spillene... Grunnen? FFIX runnet jeg første gangen på 64 timer. FFX på 114 timer. Jeg velger å ikke tro at jeg hadde på pause i 50 timer. Det høres litt mye ut. :S Jeg har startet å spille det igjen, så jeg får se hvor mye tid det tar. Har nettopp runnet FFIX på rundt 60 timer - da med alle sidequests unntatt Friendly Monsters, Tetra Master og å fullføre Blue Magic. Seriøst, hvem orker å ta 1700 poeng i Tetra Master? :O Noe sier meg at alt med Monster Arena og andre kjipe sidequests tar lenger tid enn FFIX (med unntak av Tetra Master).
 
#35
Det som suger at man ikke kan lage en 100% fil på FFIX, på grunn at man må hoppe over flere ting for å få Excalibur II... :usikker:

Må forresten ta Excalibur II...
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#36
Det skal faktisk være mulig å få tak i alt. Hvis du er kjapp nok, har du tid til å skaffe alle såkalte missable items i løpet av spillet. Er folk på Gamefaqs som har gjort dette. Jeg er dessverre ingen FFIX-ekspert, så jeg kan ikke uttale meg om saken.

Men så har vi dette med maks stats. For å få maks stats må man kjøre Level 1 Game helt til man får tak i det beste utstyret, siden statsen øker mest ved level up når du er utstyrt med det beste utstyret. Så en helt perfekt fil er det helt umulig å lage i FFIX.
 
#37
Opprinnelig skrevet av mortec@01.07.2005, 15.49
Det som suger at man ikke kan lage en 100% fil på FFIX, på grunn at man må hoppe over flere ting for å få Excalibur II... :usikker:

Må forresten ta Excalibur II...
237876​

Du kan faktisk ikke lage en HELT 100% fil på FFVII i alle fall, skal nokk gå ann å få alle itemsa, men å gjøre absolutt alt er umulig, fordi du kan ikke date alle samtidig i gold saucer!

Men vet ikke om det ar noe å si...
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#38
Det har ingenting å si, men utenom det går det ikke an å lage noen HELT 100% fil i noen av spillene. En HELT 100% fil, eller perfekt fil som mange velger å kalle det er noe man ikke kan gjøre i noen som helst spill. Ihvertfall ikke som jeg har spilt.
 
#39
Alle FF spillene er fete. Men har du testet Kingdom Hearts? Er ikke RPG, men det er fett likevel. Spillet har en utrolig bra story og det eneste som skiller det ut fra et FF spill(mener jeg) er kampsystemet.
 
#40
Er helt enig med deg cloud. ALLE absolutt alle ff spillene er fete.
og kingdom hears er faktisk på topp tre best games EVER spør du meg.
det er en stemmning uten like i KH.

Kan ikke vente til KH2.

Og garlandG: jeg er enig at det er nesten umulig å få en perfekt save. altså 100%
men det går faktisk an å få det til.
syvende gangen jeg runda ffVII hadde jeg det man kan kalle en 100& fil :tommelopp: