Final Fantasy III

Scary Paladin

Ukjent herremann
#1
Endelig er ventetiden på bare 16(?) år over og Final Fantasy III er ute... igjen.



Du spiller rollen som Luneth, et foreldreløst barn som utforsket en hule som kom til syne etter et jordskjelv. I din søken etter en vei ut finner du en krystall som forteller deg at du er den "valgte" som skal bære lyset av krystallene for å gjenopprette balansen i verden. Du må finne tre andre folk du skal ha med deg og når dette er gjort blir dere med til krystallen igjen for å bli velsignet med lyset. Dere er nå lyskrigerene. :angel: Nå må dere finne de siste tre krystallene og gjenopprette fred og balanse.


Etter en liten times spilling kommer spillet seg skikkelig i gang. Du får samla laget ditt fort og alt går egentlig fortløpende. Når man får starta skikkelig er det ikke alltid man vil legge det fra seg. Jobb systemet er, hvis dere ikke visste det, tilbake og man har ikke mindre enn 23 jobber.

- Freelancer
- Warrior
- Monk
- White Mage
- Black Mage
- Red Mage
- Ranger
- Knight
- Thief
- Scholar
- Geomancer
- Dragoon
- Viking :elsk:
- Dark Knight
- Evoker
- Bard
- Black Belt
- Devout
- Magus
- Summoner
- Sage
- Ninja
- Onion Knight Hemmelig :ninja:


Noen som har det og vil dele sine meninger? Eventuelt noen som har spørsmål?
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#3
Jeg kjøpte min i butikk, men den er amerikansk. Vet ikke om jeg tør å si hvilken butikk etter hva som skjedde da noen på NF sa hvor de kunne få tak i amerikansk versjon av Metroid: Prime Hunters. :grine: Butikken fikk smekk og trakk tilbake alle spilla til norsk release dato.

Finnes dog flere spill enn bare dette som gjør DS-en til et godt kjøp, eller ønske om du vil.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Jeg satt og spilte dette litt før i dag, og det er riktig så fornøyelig. Siden det er et forholdsvis gammelt FF-spill er ikke historien noe mer enn en fullstendig verdiløs unnskyldning for å sende deg land og strand rundt, og det gjør spillet en stor tjeneste ved at fokus rettes på selve spillet. Menyslåssing av den gamle skolen, grinding og - herlig nok - jobbsystemet er de viktigste tingene i spillet; forbered deg på en del slåssing, for spillet er ganske utfordrende. Iallfall for meg, som ikke er noen dreven FF-spiller. Menmen, jobbsystemet er veldig gode greier, grafikken er helt utrolig fet (man har unike figurmodeller for hver hovedperson avhengig av hvilken jobb denne har for øyeblikket), musikken er brukbar og det er masse å utforske. Hvis du har DS og setter pris på JRPG-er, er ikke dette noe å lure på.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#5
Dette spillet er ondt. Ganske så jævlig ondt, men djevelen er fin og er sikkert knullbar når man blir bedre kjent med ham. Så de tre timene jeg har spilt til nå har jeg vært en blandet opplevelse. Mye fortvilelse, men noe bra i bunn. Greia er at det er latterlig vrient til tider noe som fører til at man må levle opp. Dette gjelder første jævla miniboss (for svarte faen) for ikke å nevne første boss. Og det er først etter ca. 2 timer ( Altså så lang tid jeg brukte ) måtte jeg sikkert resette/loade fem ganger noe som er helvetes frustrerende når man ikke engang kan få glede seg av job systemet.

Jeg tror dog spillet vil bli bedre og lettere når man kan få velge jobs selv og kommet seg litt på vei. For grafikken er ganske søt og spillet gir en god stemning til tross for at den knuser selvtilliten til en old-school rpg-fan som meg selv helt i begynnelsen.

Øhm, jeg er klar over at dette innlegget er dritt, men for øyeblikket klarer jeg ikke å mekke sammen noe mer lesbart så jeg håper noen andre kan supplere emnet så skal jeg komme sterkere tilbake!
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#7
Jepp, herlig at man dropper det på en helvetes bærbar konsoll også. Hvis man bare spiller på bussen til og fra jobb kan man egentlig bare gi faen i å kjøpe det spillet her.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#8
Protip: dersom du bare klapper sammen DS-en så vil den gå i sovemodus frem til du åpner den igjen.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#9
Det er begrenset hvor lenge en DS kan sove... Det er en god stund, men ja.

Edit: Det er en god stund siden det var vanlig å bare kunne lagre på kartet.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#10
Men så har ikke FF-serien hatt kart siden FFIX heller ... Er det ikke overworld-kart i FFIII?
 
#11
Man kan da quicksave hvor man vil da, så hvis du sitter på bussen å spiller så er det bare å quicksave midt i en dungeon og slå av spillet når du er fremme. Quicksaven blir slettet så fort du loader den. Så vet dere det :)
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#12
Klart man vet det, men alle vet jo at quicksaves er homo.

Thinaran: Altså, med "på kartet" mener jeg utenfor byer og huler etc.

Edit: Kommet litt lenger nå og det begynner å bli gøy, har troen på at det vil fortsette å være gøy også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Jaggu. Selv ligger jeg på åttetimersmerket nå (faktisk spilletid er nok minst en time til, av grunner nevnt ovenfor). Dette er mest på grunn av at det er så fantastisk hjernedødt å spille det, slik at man ikke trenger å anstrenge de små grå noe særlig, og fordi det er så mye å utforske. Jeg er av typen som rusler rundt hele spillverdenen bare for å sjekke om det er noe hemmelig, og når man av og til finner noe fint - som man gjør i FFIII - da er jeg stort sett solgt. Hadde det bare ikke vært for at jeg er på vannkrystallen nå, og bossen der er Fyrst Kan Brenne I Hælvete Fordi Han Er Massivt Urettferdig, så ville jeg nok likt det enda litt bedre. Square kan henge seg for at det ikke går an å kjøpe seg Føniks Ned forresten, de er vanskelige nok å få nytte av når man virkelig trenger dem, om man ikke skal straffes med følelsen av at "okay, der kasta du bort en ressurs som er veldig, veldig begrenset i dette spillet" når Satan Hitler-Jesus analpenetrerer den forsvarsløse kyllingen du akkurat brakte tilbake fra Valhall med ynkelige femti liv. Det er verken morsomt eller utfordrende, det er bare dobbelt straff for at du ikke var synsk. Hat.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#14
Det at man ikke kan kjøpe Føniks Ned er sånn ca. kjempelatterlig. Hvorfor kan ikke Square bestemme seg hvor mye en Phoenix Down er verdt? Bare se på lista nedenfor over hvor mye de koster i de forskjellige spillene:

FFIV: 150
FFV: 1000!
FFVI: 500
FFVII: 300
FFVIII: 500
FFIX: 150
FFX: 100!
FFXII: 250

Selv har jeg kun spilt den originale versjonen av spillet i tre timer og det var ganske gøy. Skal skaffe meg DS-versjonen etter hvert, men originalen skal rundes først.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#15
Åssen er det med post og sånn? Har ikke helt skjønt hva det er til? De som har FFIII kan jo dele vennekoder eller hva det nå enn er som må til for å sende ett brev. Hadde vært koz :elsk:

Latterlig liten spoiler:

Noen tips på Medusa? Det svinet wtfpwner alltid et av medlemmene mine og ikke faen om jeg gidder å bruke noen phoenix downs, har allerede brukt én :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Torden-magi funka som snus på henne, mener jeg å huske. Svartmagen din har sikkert noen Thundara på lur på det punktet der, så pøs på med litt sånn og Zeus' Wrath så detter møkkakjerringa kjapt skal du se.

Eller kanskje det var is. Husker ikke. :$
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#18
SITAT(Grønn Zebra @ 06.12.06, 19.03) 39785
Åssen er det med post og sånn? Har ikke helt skjønt hva det er til? De som har FFIII kan jo dele vennekoder eller hva det nå enn er som må til for å sende ett brev. Hadde vært koz :elsk:
[/b]
Det er der for å... sende brev til hverandre. :eek: Annet enn det kan du *Spoiler* åpne den hemmelige jobben og åpne en ny dungeon. Kanskje flere til og med, men tror bare det var en. <--- Marker

Hvis jeg ikke tar helt feil må begge være online samtidig når man sender det første brevet men etter det kan man visst sende når man vil. Du har også en begrensning på ett brev i timen, med mindre du fikler litt med klokka. :rulleøyne:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Sånn ellers har jeg endelig orka å sette meg ned med FFIII igjen. Ja, det tok nesten en måned før jeg orka å prøve meg på den bossen en gang til. Denne gang levla jeg folka mine til nivå 25, og da gikk hele fangekjelleren på skinner. Og dermed fikk jeg åpna opp det som antageligvis er siste oververden-område. Konklusjon så langt: Square har designa dette på monsterfylla. Det er et område litt oppi kartet, som dreper deg automatisk hvis du går dit. Ingen forklaring eller noe, bare noen drønn og en liten filmsnutt av kisen din som kvelder. Dessuten er alle områdene kanonkjedelige; masse små bekker, masse fjellkjeder som åpenbart er der bare for å gjerde inn steder du ikke skal ha tilgang til enda (hvorfor faen fikk jeg et flygende luftskip hvis jeg ikke skulle bruke det til noe vettugt? Bah), og skau. Mil på mil med stygg skau. Nå må jeg gjette meg til hvor jeg skal dra, og hvis jeg drar feil får jeg håndhilse på Kaptein Hei, Jeg Gjør Ni Tusen Ni Hundre Og Nittini I Skade På Ett Slag så fort jeg setter beina på bakken. Hadde det ikke vært for at hovedkisen min endelig er viking og vikinger er tøffe, hadde jeg ikke orka mer. Historien har gått fra å være passabel til å bli så konvoluttert (hoi), pinlig og rent ut fornærmende mot min (og de aller, aller fleste andres) intelligens at jeg gjemmer hodet i hendene når en filmsnutt starter. Musikken kan også brenne i hælvete, det er nøyaktig en ålreit låt i hele spillet (Chocobomusikken).

Av meg får FFIII 3/10. Jobbsystemet er det eneste som er noe bra her. Betaler du for dette, da svindler du deg selv.