Final Fantasy IX

#1
Fant ikke noe emne om spillet så jeg lagde ett.

Og så hadde jeg ett spørsmål. Jeg er kommet til oielvert og sliter litt med å ta det svære sverd skipet eller hva det er, fordi når jeg kunne velge hvem jeg skulle ha på laget mitt valgte jeg vivi og dagger. Og i oielvert funker det ikke å bruke magi og det er det eneste de kan.

Noen som vet hvordan jeg får byttet ut laget mitt nå eller en lur måte å ta den bossen på?
 
L

Lenne224

Gjest
#2
jeg og hadde det probelmet når jeg spilt ff IX ,og da måtte jeg gå tilbake der jeg fikk velge hvem jeg ville ha me meg og velge steiner og freya.

jeg hvet ikke om noen annen måte:)
 
#4
Det var jo bare utrolig smart å velge Vivi dit, da, siden Kuja faktisk presiserer at DER KAN DU IKKE BRUKE MAGI. Sjakktrekk.

Jeg sier ikke at jeg var noe bedre under første gjennomgang. Jeg valgte faktisk Vivi jeg også, men det var fordi han er tøff.Det er like greit å bare la ham være healer.

Bossens navn er Ark, sånn forresten.
 
#5
Ja, hørte han sa det flere ganger men tenkte ikke over det.
men som sakt så kom jeg meg forbi og nå er jeg på vei for å finne ibsens castle.

Utrolig bra spill, men synes det mangler litt koseligere landsbyer og variert musikk.
 
#7
okey, var sikkert derfor det nesten bare funket med magi på fiendene jeg møtte der. veldig merkelig sted, kom meg akkuratt ut derfra nå.
 
L

Lenne224

Gjest
#8
jeg klarte ikke å runde dette spillet 100%. jeg får ikke til den siste bossen. er det noen tips om hvordan den klares???.. jeg er i level 68 me zidane.
 
#9
På abilitys, ta av alt som har med levling, ekstra exp og all slik unødvendige abilitys på slutten, fordi dem trenger du ikke da.
Sett heller the ability steinene på ting som gjør deg immun mot så mye som mulig, siden necron tar noen triks som dreper deg, petrifies og all sånn drit.
Vær immune mot så mye som mulig i stedet for å ha.. ting som.. "Level up" Ability up" og slikt :)
 
#10
Hvor synes dere det er best å trene opp levelen til folka?

Har zidane i level39 og er der hvor jeg skal kjøre to personer til vær av de 4 stedene, og synes det er litt for lite.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#11
Du kan jo stikke og slåss mot noen Grand Dragons. De får du brukbart med EXP for, og så lenge du equipper noe armor som absorberer Thunder og sørger for å beskytte deg mot Poison/Venom, kan du nesten ikke tape. Det er enkelt å finne disse på de små øyene vest for Forgotten Continent.
 
#12
Du kan også møte Grand Dragons på høylandet over Gizamaluke's Grotto; og i motsetning til øyene på Forgotten Continent risikerer du ikke å havne i kamp mot andre skapninger, såfremt du holder deg utenfor skogen. Her er det mulig å sloss mot dragene veldig tidlig i spillet, så husk plassen om du ønsker å starte på nytt en eller annen gang. Dette stedet egner seg veldig godt til powerlevling på første CD. (Om du ønsker å risikere skinnet ditt for belønningen, that is! :p )
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#14
Hah! Jeg kalte Vivi for "Gnomulf" de tre første gangene. Slå den lizzm =D
 
#15
heihei!! det sverdskipet tok eg me vivi,zidane,dagger å steiner!! brukte utrolig lang tid på det å klarte det på andre forsøk!! det trengs bare litt tolmodighet :D
den bossen e jo isje så god då :ehm...: !! menmen alle har sin egen spille stil :D
 
#16
Ja, det var de samme jeg klarte den med.

kom til overgangen til cd4 nå men når jeg bytter til den cd`n så står det at jeg må sette inn riktig disc. faen!
nå får jeg ikke spilt slutten før jeg får skaffet meg nytt spill.
 
#17
Opprinnelig skrevet av Baku@07.05.2005, 18.23
Ja, det var de samme jeg klarte den med.

kom til overgangen til cd4 nå men når jeg bytter til den cd`n så står det at jeg må sette inn riktig disc. faen!
nå får jeg ikke spilt slutten før jeg får skaffet meg nytt spill.
216907​
Hadde samme problem med FF8. Kan du ikke låne av en kamerat?
 
L

Lenne224

Gjest
#19
Jeg tror det går ann å kjøpe det billig på enkelte nettbutikker. jeg kjøpte FF8 for 200 kr på nette . men jeg vet ikke hva FF9 koster. fror det vare på gamezone.no jeg kjøpte det.
 
#20
Faent ut at jeg ikke gadd og kjøpe det en gang til så jeg laster det ned isteden.
synes ikke det er så veldig farlig siden jeg har spillet originalt fra før.