Final Fantasy VII

Den første Final Fantasy filmen hadde jo ikke noe med Final Fantasy å gjøre. Square ville bare lage en CGI film og får å få den til å selge ga de den navnet Final Fantasy.

Advent Children er jo direkte relatert til et av de beste FFspillene og selv om jeg er nesten sikker på at denne filmen kommer til å suge hardt, håper jeg den blir bra. Blir sikkert mange VII fanboys som kaster seg i støvet å forguder den uansett.

C

Crizpy

Gjest
Fordi VII er sinnsykt mye bedre (historie messig)
Jeg sier ikke at IX er dårlig, for det er forjævlig bra det og, men historien i FFWEE... o em ge

Jeg synes det er litt morsomt at den "hellige" FF serien, i manges øyne, har så mange tilfeller av det som regelrett kan kalles melking!
litt morsomt for oss som ikke ser på FF serien som verdens 8. underverk. :p

Da kan du jo tenke på når melkingen begynte, nemlig etter at serien begynte på veien mot undergangen. FFX var forferdelig mye dårligere enn resten, og etter det har det bare gått nedover. Alle spillene før det er geniale, så for min egen del ble FF-seriens storhetstid avsluttet med FFIX, og gikk over til å bli en grei nok serie. Bedre enn mye annet, men ikke mer heller. Melkingen er sikkert et resultat av at Squenix skjønner at serien ikke holder samme kvalitet som før, og må spille på sine største suksesser.

PS: Du har så godt som ingen rett til å uttale deg om melking, siden du blant annet mener at EA ikke melker Fifa-serien.

Selvfølgelig melker EA fifa-serien... har aldri sagt noe annet
Du kaller hele fifa-serien for melking, og det er feil!!!
EA melker fifa på den måten at de gir ut et fifa world cup, og fifa euro cup spill, annethvert år.
Det er melking, men fifa 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 og 2005 kan ikke kalles melking, fordi de tilhører en spill serie!

EDIT: BALLEFANT!

Du må plusse på Fifa 93, 94(?), 95, 96 og 97 på den listen over Fifa spill, og jo det kalles melking, for det er praktisk talt det samme spillet, med ørsmå forbedringer hver gang.

Greit nok, fotball handler jo om det samme hele tiden, men de trenger da ikke å gi ut det samme spillet hvert år for det.

edit: den editen din skjønte jeg ikke... :confused:

editen min betydde at du er en ballefant!!!

..... Og for meg er FF VII og FF VIII helt like og uten noen forbedringer, slik som du ser på fifa serien..
FIFA er en serie du har minimal erfaring med

fifa er like mye en spillserie som FF og andre serier som har kommet på spillmarkedet.
Jeg vil gjerne vite hvorfor du bare nevener fifa her og ikke noen andre sportspill-serier fra EA. som f.eks NHL, NFL osv....

Jeg bruker Fifa som eksempel fordi det er det EA-spillet som blir melket aller mest og som du ikke mener er melking. Ikke noe spesielt annen grunn.

Det at du mener FFVII og VIII er helt like er kødd, fordi de har totalt forskjellige historier, rollebesetning, system osv. , og det vet du godt...

Jeg sa forresten at Fifa-spillene er omtrent like, men det er fordi de baserer seg på en sport som ikke forandrer seg. Det er helt greit, men det er mengden spill som slippes som fører til at jeg kaller det melking.
Det er greit at Fifa er like mye en spillserie som andre, men spill i en serie som baserer seg på sportspill trenger nødvendigvis ikke å komme regelmessig hvert år, siden sporten forblir den samme. Hvis folk absolutt må ha oppdaterte lagoppsett kan de bytte på det inne i spillet, istedenfor å kjøpe et nytt spill hvert år, men så lenge mannen i gata betaler for det hvert år, så vil EA fortsette å produsere.

Angående FF, syns jeg det er tull med alt det nye. Advent Children er greit nok, den gleder jeg meg litt til å se, men alt det andre føler jeg er totalt unødvendig. Etter at alt det og FFXII er ute håper jeg egentlig at serien slutter, før kvaliteten synker enda mer.

Takk Pucky!!!

Jeg har endelig fått beviset jeg ville på at jeg kunne tvinne deg rundt min lille lillefinger....

Jeg brukte selvfølgelig FF-serien som eksempel for å få deg fly-forbanna, noe som virket PERFEKT!!

Jeg må bare få konstatert at Fifa serien er et eksempel på en spillseries utvikling, og er da ikke melking.

EDIT: Pucky er et internt kallenavn på Akuma som vi, hans venner, bruker daglig

Opprinnelig skrevet av Frenzy@22.01.2005, 14.09
Takk Pucky!!!

Jeg har endelig fått beviset jeg ville på at jeg kunne tvinne deg rundt min lille lillefinger....

Jeg brukte selvfølgelig FF-serien som eksempel for å få deg fly-forbanna, noe som virket PERFEKT!!
166845​
øhm, desverre, men jeg var ikke fly forbanna. Ikke litt sur engang. Bare veldig oppgitt over dine meninger. Men nå gidder vi ikke diskutere det mer, eller dra emnet langt ut på viddene.

Opprinnelig skrevet av Frenzy@22.01.2005, 14.09
Jeg må bare få konstatert at Fifa serien er et eksempel på en spillseries utvikling, og er da ikke melking.
166845​
Så et spill som blir utgitt 6 ganger i løpet av en fire årsperiode med kun grafikkforbedring og spilleroppdateringer uten nesten ingen gameplaymessige forandringer er ikke melking?

Altså, når du sier at FIFA-serien utvikler seg så mye og er derfor ikke melking, så blir det jo helt feil å si at FF-serien er melking når den utvikler seg mye mer enn FIFA-serien noensinne har gjort. Se på FFX-2 med et skikkelig ATB-system og et mer markedstilpasset spill som fokuserer mer på gameplay og action enn tradisjonelle historiefortellinger, eller FF:CC som skaper nye elementer for flerspiller-spill, eller FFXI som er så langt du kan komme fra den vanlige FF-serien og som fortsatt kan kalle seg RPG.

trodde det var åpenlagt at jeg tok bare fram FF for å irritere Akuma......

men men.... Jeg har ingenting spesielt imot FF, og selv liker jeg ikke serien, men har jeg derimod sett flere av mine venner gjennomføre flere av spillene.
Og da mener jeg at jeg satt der og så på de spille i 60+ timer!

jeg er bare så evig oppgitt over Akuma som dømmer fifa serien nord og ned, når han selv har minimal erfaring med spillene...
Kan ikke huske å ha sett han sitte hos meg og sett på fifa...

Mitt poeng er at EA har en ganske stor tendens til å melke spill, men de er IKKE de eneste som gjør det...
Og her er heller ikke FF uskyldig....
nevner bare crystal chronicles, tactics og tactics advance....

Jeg sitter hverfall ikke og syter over ting jeg ikke har peiling på...

Opprinnelig skrevet av Frenzy@23.01.2005, 01.55
trodde det var åpenlagt at jeg tok bare fram FF for å irritere Akuma......

men men.... Jeg har ingenting spesielt imot FF, og selv liker jeg ikke serien, men har jeg derimod sett flere av mine venner gjennomføre flere av spillene.
Og da mener jeg at jeg satt der og så på de spille i 60+ timer!

jeg er bare så evig oppgitt over Akuma som dømmer fifa serien nord og ned, når han selv har minimal erfaring med spillene...
Kan ikke huske å ha sett han sitte hos meg og sett på fifa...

Mitt poeng er at EA har en ganske stor tendens til å melke spill, men de er IKKE de eneste som gjør det...
nevner bare crystal chronicles, tactics og tactics advance....

Jeg sitter hverfall ikke og syter over ting jeg ikke har peiling på...
167092​
Og hvor får du fra at jeg ikke har peiling på Fifa? Jeg vedder på at jeg har spilt like mange av Fifa-spillene som deg... Da jeg var liten satt jeg ofte å spilte et av de gamle Fifa-spillene (husker ikke nøyakig hvilket, muligens -93), og jeg har spilt alle Fifa-spillene fra 98 og opp til 2003, så jeg har grunnlag for mine uttalelser. Jeg har faktisk spilt en del av dem ganske mye for å se om det var noe jeg kunne like...
Egentlig hadde jeg lagt krangelen på is, men når du presterer å dra opp slike håpløse argumenter uten rot i virkeligheten, må jeg bare svare.

Det trengs 2 for å legge en krangel på is!

Jeg får vel prøve å bevis mine poeng igjen da....

Og hvilket forhold har du til fifa spillene i dag da?
Og fotball generelt?

jeg vet av erfaring at du er en sterk fotballhater!

Har du ingen interesse for fotball, har du heller ikke så mye å si i diskusjonen om spillene, for det vil nesten være umulig for deg å se på spillene på en nøytral måte...

folk spiller fifa fordi de liker fotball, og de elsker å spille med favoritt lagene sine og knuse deres rivaler!

Du kan gjerne boikotte EA og fifa om du vil, men for guds skyld.... HOLD KJEFT

Opprinnelig skrevet av Frenzy+23.01.2005, 16.24-->
Det trengs 2 for å legge en krangel på is!

Og hvilket forhold har du til fifa spillene i dag da?
Og fotball generelt?

jeg vet av erfaring at du er en sterk fotballhater!

Har du ingen interesse for fotball, har du heller ikke så mye å si i diskusjonen om spillene, for det vil nesten være umulig for deg å se på spillene på en nøytral måte...

folk spiller fifa fordi de liker fotball, og de elsker å spille med favoritt lagene sine og knuse deres rivaler!

Du kan gjerne boikotte EA og fifa om du vil, men for guds skyld.... HOLD KJEFT
167300​
[/b]
Hvordan kan du først spørre meg spørsmål og så be meg holde kjeft?
Du er uansett ikke den rette i her til å be andre holde kjeft, når dine egne argumenter ikke er de aller beste:

Det er melking, men fifa 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 og 2005 kan ikke kalles melking, fordi de tilhører en spill serie!
Så bare et spill er i en spillserie er det ikke melking? Den holder ikke.
--------------------------------------------------------
FIFA er en serie du har minimal erfaring med
og
når han selv har minimal erfaring med spillene...
Det er noe du har trukket rett ut av lufta, og er ikke et argument.
Til dette trengs ikke noe annet enn:
<!--QuoteBegin-Egle

Så et spill som blir utgitt 6 ganger i løpet av en fire årsperiode med kun grafikkforbedring og spilleroppdateringer uten nesten ingen gameplaymessige forandringer er ikke melking?
Var dette ditt poeng?
Det har jeg heller aldri sagt.
Du argumenterer mot at EA melker, mens poenget ditt er at de gjør det? Bestem deg.
Du ga ikke noe spesiell begrunnelse over hvorfor jeg skal holde kjeft, heller.

Nå anser jeg dette for avsluttet, med mindre du kommer med noe utrolig dumt...