Final Fantasy VII

(noen liker quote funksjonen ser jeg...)

Din egen dumhet overgår helt klart din arroganse!

måten du unngår spørsmålene mine, og avstår fra å svare saklig er helt over min forstand!

i steden går du rett til angrep og bryter opp innleggene mine og tar bare for deg enkelte deler av dem og gir blaffen i helheten...

Men om du vil så skal jeg synke ned til ditt nivå....

Du argumenterer mot at EA melker, mens poenget ditt er at de gjør det? Bestem deg.
Fifa spillen som blir utgitt regelmessig hvert år, dvs de fra 1993 - 2005, er ikke kandidater for melking uttrykket, fordi de tilhører en spillserie.
Men fifa spillene som kommer annethvert år, dvs fifa euro cup 2004 og fifa world cup 2002, er melking, fordi de følger ikke den orginale serien...

Her har du fått forklart at ENKELTE fifa spill er resultatet av melking, men ikke ALLE!

Poenget mitt var,
FØR du ble en del av denne diskusjone, og da mener jeg mitt første innlegg her i emnet,
at EA melker spill og spillserier, MEN DE ER IKKE DE ENESTE HER I VERDENEN SOM GJØR DET!!!

Hvis jeg går utifra din oppfattning av melking, så er alle spill som kommer etter orginalen melking, dvs alle oppfølgere til et spill er da melking.
Er det virkelig slik du tenker?

Hva annet anngår dine erfaringer med fifa spillene, så har du kanskje spilt dem like mye som meg,
MEN har du virkelig OPPLEVD DEM OG LEVD DEG INN I DEM slik jeg har?

Og da tenker jeg på å gjenskape Champions league finalen i 1999, I SIN HELHET!, da Manchester United vant over Bayern Munich 2-1!

Har du noensinne gjort det på et fifa spill? tror ikke det nei....

Og når det kommer til fifas utvikling...
Jeg må bare få konstatert at Fifa serien er et eksempel på en spillseries utvikling, og er da ikke melking.
Dette var ikke noe en høyvokst felles venn av oss ba meg skrive (DU VET HVEM!), når jeg hadde som eneste mening å irritere deg...

EA fornyer hvert år fifa spillene med mer realistiske AI og fysikk.
første touchet er noe av det de har innført på fifa 2005, og første touchet har veldig mye å si i fotball.
De revolusjonerer kanskje ikke med hvert enkelt fifa spill, men å kalle et av de for en ren kopi av det førgående er rent tull!
De holder i stedet på med en fast utvikling som går stadig oppover, kanskje en treig utvikling med noens øyne, men det er en utvikling.

Edit: min mening om at du skulle holde kjeft, var resultat av det faktumet at du er generelt dårlig innstilt til alt som har med fotball å gjøre, og derfor kan du keller ikke holde deg saklig når det kommer til fotballspill.
Derfor ba jeg deg holde kjeft!

HER ANSER JEG DETTE FOR AVSLUTTET, hvis ikke du føler for å fortsette din personlige vandetta mot fifa spillene

Det morsomme er at om FIFA hadde oppdatert seg selv regelmessig gjennom xboxlive/ps2 online, hadde bare EA trengt å lage nye spill hvert 3. år eller noe sånt.

Fifa er etter min mening veldig underlegen PES serien, og selv min FIFA-frelste kamerat sluttet å spille det hele etter at han hadde spilt PES mot meg i ca. 1 time. PES serien er jo heller ikke særlig mer enn en liten oppdatering hvert år for tiden. En kosekvens av at man skal ha et nytt spill hvert eneste år, kanskje?

FIFA er enn spillserie ja. De forandrer seg fra år til år ja. Men hvor mye er dette snakk om? I tillegg til at spillet kanskje forandrer ørlite grann, er det likevel 90% av det samme spillet som i fjor. Skal jeg være ærlig så gjelder det vel de fleste årlige sportsspill fra hvilken som helst utvikler. Pro Evolution Soccer fra Konami begynner også å minne sterkt om melking, i og med at de bruker altfor lite ressurser på å forandre på ting som det er behov for. De "reparerer" en og en ting, for hvert år som går, og det holder ikke. Det er også altfor mye av de samme typiske oppdateringene som skjer, som grafikk, fler animasjoner, lisenser osv.

Final Fantasy er forøvrig også en spillserie, og derfor er det ikke melking? Forøvrig tror jeg egentlig melkingen av FF spillene har skjedd i like stor grad siden den startet. Det er egentlig ikke så store forandringene som har skjedd fra FFI-IX. Derimot er det i det siste de drastiske forandringene har skjedd, og de har eksperimentert langt mer med serien enn før. Dette vil jeg tro er det totalt motsatte av melking, siden de tross alt prøver noe nytt. FFX var veldig annerledes enn de andre FF-spillene egentlig. Du fikk et veldig annerledes level-up system, du kan bytte karakterer midt i kampene, verdenskartet som vi kjente det var byttet ut med et enkelt kart som du valgte hvor du ville reise etc etc. FFX-2 var totalt omgjort, og den gamle formelen var byttet ut med en mer action-orientert variant, hvor historien var satt i baksetet og det fikk en langt barnsligere og feminint stil enn forgjengeren.

Final Fantasy Crystal Chronicles introduserte en helt annen stil igjen, og det samme ser det ut til at FFXII vil gjøre. Når alt kommer til alt, har de siste Final Fantasy spillene vært drastisk forskjellige og eksperimentelle, som gjør at de ikke kan anses som melkeprodukter (haha).

Final Fantasy VII er blitt gjort om til et eget franchise, noe som har både negative og positive sider. Men selv disse enkelt-produktene er veldig forskjellige (Advent Children er den DVD CG film, og Dirge of Cerberus er et action-spill med en av karakterene fra spillet). Man kan vel si at NAVNET Final Fantasy VII blir melket, men jeg vil ikke si at selve produktene har mange trekk som tilsier at dette er melking.

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@23.01.2005, 22.11
FIFA er enn spillserie ja. De forandrer seg fra år til år ja. Men hvor mye er dette snakk om? I tillegg til at spillet kanskje forandrer ørlite grann, er det likevel 90% av det samme spillet som i fjor. Skal jeg være ærlig så gjelder det vel de fleste årlige sportsspill fra hvilken som helst utvikler. Pro Evolution Soccer fra Konami begynner også å minne sterkt om melking, i og med at de bruker altfor lite ressurser på å forandre på ting som det er behov for. De "reparerer" en og en ting, for hvert år som går, og det holder ikke. Det er også altfor mye av de samme typiske oppdateringene som skjer, som grafikk, fler animasjoner, lisenser osv.

Final Fantasy er forøvrig også en spillserie, og derfor er det ikke melking? Forøvrig tror jeg egentlig melkingen av FF spillene har skjedd i like stor grad siden den startet. Det er egentlig ikke så store forandringene som har skjedd fra FFI-IX. Derimot er det i det siste de drastiske forandringene har skjedd, og de har eksperimentert langt mer med serien enn før. Dette vil jeg tro er det totalt motsatte av melking, siden de tross alt prøver noe nytt. FFX var veldig annerledes enn de andre FF-spillene egentlig. Du fikk et veldig annerledes level-up system, du kan bytte karakterer midt i kampene, verdenskartet som vi kjente det var byttet ut med et enkelt kart som du valgte hvor du ville reise etc etc. FFX-2 var totalt omgjort, og den gamle formelen var byttet ut med en mer action-orientert variant, hvor historien var satt i baksetet og det fikk en langt barnsligere og feminint stil enn forgjengeren.

Final Fantasy Crystal Chronicles introduserte en helt annen stil igjen, og det samme ser det ut til at FFXII vil gjøre. Når alt kommer til alt, har de siste Final Fantasy spillene vært drastisk forskjellige og eksperimentelle, som gjør at de ikke kan anses som melkeprodukter (haha).

Final Fantasy VII er blitt gjort om til et eget franchise, noe som har både negative og positive sider. Men selv disse enkelt-produktene er veldig forskjellige (Advent Children er den DVD CG film, og Dirge of Cerberus er et action-spill med en av karakterene fra spillet). Man kan vel si at NAVNET Final Fantasy VII blir melket, men jeg vil ikke si at selve produktene har mange trekk som tilsier at dette er melking.
167551​
Du har mange veldig gode poeng her LocoLennon, og jeg sier meg enig i det meste.

Men jeg mener fortsatt at FF CC er melking, siden det beholder FF navnet, men tar avstand fra serien...
Spillet hadde ikke solgt like mye hadde det bare vært kalt Crystal Chronicles, det er jeg VELDIG sikker på...

Opprinnelig skrevet av Frenzy@23.01.2005, 22.22
(noen liker quote funksjonen ser jeg...)

Din egen dumhet overgår helt klart din arroganse!

måten du unngår spørsmålene mine, og avstår fra å svare saklig er helt over min forstand!

i steden går du rett til angrep og bryter opp innleggene mine og tar bare for deg enkelte deler av dem og gir blaffen i helheten...

Men om du vil så skal jeg synke ned til ditt nivå....

Du argumenterer mot at EA melker, mens poenget ditt er at de gjør det? Bestem deg.
Fifa spillen som blir utgitt regelmessig hvert år, dvs de fra 1993 - 2005, er ikke kandidater for melking uttrykket, fordi de tilhører en spillserie.
Men fifa spillene som kommer annethvert år, dvs fifa euro cup 2004 og fifa world cup 2002, er melking, fordi de følger ikke den orginale serien...

Her har du fått forklart at ENKELTE fifa spill er resultatet av melking, men ikke ALLE!

Poenget mitt var,
FØR du ble en del av denne diskusjone, og da mener jeg mitt første innlegg her i emnet,
at EA melker spill og spillserier, MEN DE ER IKKE DE ENESTE HER I VERDENEN SOM GJØR DET!!!

Hvis jeg går utifra din oppfattning av melking, så er alle spill som kommer etter orginalen melking, dvs alle oppfølgere til et spill er da melking.

Hva annet anngår dine erfaringer med fifa spillene, så har du kanskje spilt dem like mye som meg,

Og da tenker jeg på å gjenskape Champions league finalen i 1999, I SIN HELHET!, da Manchester United vant over Bayern Munich 2-1!

Har du noensinne gjort det på et fifa spill? tror ikke det nei....

Jeg må bare få konstatert at Fifa serien er et eksempel på en spillseries utvikling, og er da ikke melking.
Dette var ikke noe en høyvokst felles venn av oss ba meg skrive (DU VET HVEM!), når jeg hadde som eneste mening å irritere deg...

EA fornyer hvert år fifa spillene med mer realistiske AI og fysikk.
første touchet er noe av det de har innført på fifa 2005, og første touchet har veldig mye å si i fotball.
De revolusjonerer kanskje ikke med hvert enkelt fifa spill, men å kalle et av de for en ren kopi av det førgående er rent tull!
De holder i stedet på med en fast utvikling som går stadig oppover, kanskje en treig utvikling med noens øyne, men det er en utvikling.

Edit: min mening om at du skulle holde kjeft, var resultat av det faktumet at du er generelt dårlig innstilt til alt som har med fotball å gjøre, og derfor kan du keller ikke holde deg saklig når det kommer til fotballspill.
Derfor ba jeg deg holde kjeft!

HER ANSER JEG DETTE FOR AVSLUTTET, hvis ikke du føler for å fortsette din personlige vandetta mot fifa spillene
167497​

Vi ser iallefall at spillserien "vår" har mistet mye av den tidligere glansen. Har DU satt deg inn i de forskjellige utgivelsene av FF, og levd deg inn i dem, slik du sier du har gjort med FIFA? Tror nok ikke det, siden du presterer å si at FF VII og FF VIII er helt like og uten forbedringer? Til din informasjon er de to spillene VELDIG forskjellige, både gameplaymessig og i selve tonen spillet holder. Alle FIFA-spillene har NESTEN NØYAKTIG samme gameplay og stemning! Square har iallefall tatt seg bryet med å endre litt på tonen i spillet for hver utgivelse. Selv menyene har forblitt nesten uforandret.
Du kan selvsagt komme med "FIFA skal gjengi en sport, og trenger derfor ikke å fornye noe!" eller noe sånt. Det at spillene gjengir en sport rettferdiggjør ikke utallige utgivelser, gjerne oftere enn årlig.

Ja, Square-Enix driver nå med melking av FF, men det har startet i senere tid. FF, som er en RPG, har gradvis bygd seg opp en stor fanskare gjennom en rekke store spill. Det første spillet i serien var revolusjonerende, og de neste spillene i serien presenterte også nye idéer. FIFA er fotballspill, noe som er betydelig mer populært, og har derfor ikke hatt bruk for nye idéer fra gang til gang.

Ikke tving meg til å gjenta meg med flere tomme argumenter. Og forresten ser jeg ingen dumheter fra Akuma sin side.

Edit: Goddammit! Så mange som engasjerte seg nå, da. Neste gang eter jeg ikke før jeg poster innlegget.

.... og jeg quoter meg selv...

Jeg brukte selvfølgelig FF-serien som eksempel for å få deg fly-forbanna, noe som virket PERFEKT!!
trodde det var åpenlagt at jeg tok bare fram FF for å irritere Akuma......

men men.... Jeg har ingenting spesielt imot FF, og selv liker jeg ikke serien, men har jeg derimod sett flere av mine venner gjennomføre flere av spillene.
Og da mener jeg at jeg satt der og så på de spille i 60+ timer!
altså jeg føler ingenting ondt mot FF, men det har seg slik at dette er en standard krangel mellom meg og Akuma, som forøvrig er en god venn av meg.
Vi krangler som bare faen, men 5 minutter etterpå er vi like gode venner.
Og slik har det alltid vært...

EDIT: jeg vet veldig godt at FF VII og FFVIII er helt forskjellige, men uheldigvis klarte jeg ikke å vekke irritasjonen i Akuma slik jeg hadde håpt, men vekket den i stedet hos Reaper og Egle...

Sorry, sorry, mente ingenting med det...

Egentlig skulle jeg skrive et langt innlegg her, men føler jeg ikke har noe mer å tilføye diskusjonen etter at resten av gjengen kom på banen, men vil påpeke noe. Bare for gøy.

Poenget mitt var,
Ditt første innlegg her i emnet nevnte ikke EA med et ord :p

Nei. Min oppfatning av melking (generelt sett) er spill som kommer ut relativt ofte uten store forbedringer eller forandringer.

Nei, og det er ikke nødvendig for å danne seg en mening om spillet.

Seriøst? Gjør du virkelig som han sier...? Svake menneske... :)

Det er riktig det som Frenzy sier at vi krangler veldig ofte, ofte rundt bagateller også, men driter i det igjen kort etterpå.

sorry for bømpinga, men jeg gidder ikke å lage et nytt topic.

OKAY, lets get this straight...

Jeg visste om FF: DOC , FF7: BC og FF7: AC.

men, Crisis Core og Final Fantasy VII snowboarding???

Har aldri hørt noe om dissa jeg , og jeg trudde jeg var ganske oppdatert når det gjaldt FF7 oppfølgerne. Okay, jeg har kanskje hørt noe snakk om ff7:snowboarding, men jeg trudde det bare var oppspinn >.>

Så, er det HELT sant at det kommer FF7: Crisis Core og ff7: snowboarding??

Det er jo ikke sikkert at alle disse FFVII-titlene kommer seg ut av japan i det hele tatt. Når det gjelder FFVII:AC skulle jo dette egentlig ikke bli en film, men en rekke filmklipp på 30 minutter totalt. I senere tid bestemmte Tetsuya Nomura (regisøren) og resten av AC teamet at det skulle bli en sammensatt film på 70-80 minutter, for det var det fansen hadde trodd da nyheten om Advent Children først dukket opp. Selv gleder jeg meg utrolig mye til FFVII:AC, skal se den så fort jeg får muligheten. Men jeg er ikke særlig begeistret for disse andre titlene. Jeg vil mye heller se release datoen til FFXII enn alle disse FFVII-titlene hver uke.

Square-Enix har jo også lenge blitt spurt om en remake til FFVII på PS2 eller neste generasjons spillkonsoll. Jeg leste et intervju med Tetsuya Nomura, og han sa at square først vil få unna FFVII:AC. Da vil jeg tro at teamet bak AC og FFVII ikke stort å gjøre med FFXII, for etter det jeg har forstått er det flere nye folk som skaper dette spillet. Til og med den nydelige musikken til Uematsu blir borte i FFXII, for han stakk av til bandet The Black Mages :mad: (faktisk et utrolig bra rocke-band med Nomura på keybord).
Men hvis det først kommer en remake av FFVII (noe jeg er litt skeptisk til) håper jeg den kommer til PS3. Men hvordan vil FFVII se ut med realsistiske personer i et mer realistisk univers, uten Uematsus musikk, og ingen lego-menn med klosse armer? :blunk:

L

Lenne224

Gjest
eg sysns det var trist at aeris dør. sko ønska det egenlig ikke sjedde. men det er jo en det av den flotteste storyen i ff historien..

men den tristeste storyen var ffX