Final Fantasy VII

Støtter du iden for et nytt og forbedret FF:VII?

• Ja

Stemmer: 0 0,0%
  • Nei

• Vet ikke

• Totalt antall stemmer
    0
Jeg vil ihvertfall for min del gjerne ha en remake. Det ødelegger ikke originalen på noen måte, men det kan jo hende at remaken går i dass da. Men jeg vil idetminste gi det en sjangs. Jeg tror også at Square Enix klarer dette fint. Det er bare de som kan, og er riktige til å gjøre jobben. MGS:TS synes jeg ikke ble så bra, ettersom de la inn tonnevis av Matrix-scener som ikke hører til der i det hele tatt. Det som fenget meg originalt var realismen som så fint ble tvinnet sammen med det litt mindre realistiske, for å si det sånn, på en hårfin balansegang. At Snake plutselig unnviker kuler som en russisk akrobat ble bare for tåpelig. Jeg synes heller de skulle oppdatert codec-samtalene på det grafiske til SoL's standard. Men nå var det altså Sillicon Knghts som sto for dette prosjektet, ikke Square Enix. Som sagt, går ut ifra at det blir Square Enix som lager remake'n, så det blir ikke helt riktig å dra inn det når en diskuterer en remake av Final Fantasy VII. Tidligere, i et annet emne her, nevnte jeg at bedre grafikk og lydkvalitet hadde vært en velkommen forandring i mine øyne. Jeg synes ikke at de to er dårlige eller negative i noe slags lys i Final Fantasy VII, men en liten " oppdatering " hadde ikke vært meg imot heller. Når det gjelder det med " store " karakterer, så kan man vel lage realistiske modeller uten å gjøre dem store. Jeg skjønner ikke helt det, egentlig. Visst får man inntrykket av at Squall og Tidus er større, dvs høyere, enn Cloud og Zidane, for å bruke de som eksempler. Men det er da fordi " kameraet " er hovedsaklig plassert mye nærmere i Final Fantasy VII og IX, enn i VIII og X. Ta for eksempel den miderste passasjen i biblioteket i kjelleren i Shrina Mansion i Nibelheim, ( phew ) hvor Cloud kan ta opp hele høyden av skjermen, mot inngangen til den underjordiske landsbyen der de derre.. øh, bleke små dyra bor, i Final Fantasy VIII, hvor Squall er veldig liten, fordi du ser han fra så langt oppe fra. Den siste setningen ble da voldsomt knotete, pluss at jeg husker ikke en skit fra Final Fantasy VIII, er vel den jeg har spilt minst, men forhåpentligvis fikk jeg fram poenget mitt.

Jeg har ikke klart å få til analog kompabilitet på Final Fantasy VII, ihvertfall, men det hadde såvisst vært kjempefint! Jeg klarer fint å ta velge hvem som skal få hva i kamp, takket være det lille avlange statusvinduet som kommer når en trykker SELECT. Men en sånn listemeny er jo så absolutt lettere, ja.
En annen ting jeg synes kunne blitt gjort til en eventuell remake er å framheve det grafiske i kamp. Jeg synes at det visuelle kampvinduet var utrolig lite. Menyene og statusvinduet tar vel opp kanskje mer enn halvparten av skjermen. Jeg synes at en slags variasjon av Final Fantasy IX's visning av ATB, status, osv, er en fin løsning på dette.

Hvorfor skal vi ha remake, når vi kan få et nytt spill i stedet?
Vel, ikke spør meg. Så enkel er grunnen til at jeg ikke ønsker remake.

Spørsmålet var om vi rett og slett ville ha en remake av Final Fantasy VII, ikke om vi skulle velge mellom det eller et nytt Final Fantasy spill da. :) En remake må det ikke gå på bekostning av et nytt Final Fantasy-spill ? :S

Jeg vil ha begge deler jeg! :p

Edit: Faen så SCHTØGGE disse smiley'ene er da! Hva faen erre som skjer?!

Opprinnelig skrevet av Pandemonia@04.05.2004, 15.49
Spørsmålet var om vi rett og slett ville ha en remake av Final Fantasy VII, ikke om vi skulle velge mellom det eller et nytt Final Fantasy spill da. :) En remake må det ikke gå på bekostning av et nytt Final Fantasy-spill ?  :S

Jeg vil ha begge deler jeg! :p

Edit: Faen så SCHTØGGE disse smiley'ene er da! Hva faen erre som skjer?!
Allikevel er det et element som må taes til betraktning. Jeg ønsker rett og slett ikke at en remake skal skygge over produksjonen av nyere spill. Om Final Fantasy VII er så perfekt i noens øyne, tenker jeg det ikke er noe problem at en remake ikke kommer. Jeg tør vedde på at om en remake kommer ut, vil «erfarne» FFVII-spillere klage og syte over de nyere spillerne som jubler over spillet. Ønsker dere krangler om FFVII, og hvilken versjon som er best?

Det er et problem blant tenåringsgutter og jenter med identitetsproblemer. Disse hadde jeg ikke giddet å klage på engang. Hvis folk ikke klarer å se forbi slike ting når det kommer til en remake, så er det deres problem. Det er også ganske svakt at en person synes at et spill blir ødelagt med en dårlig oppfølger eller remake.

Er det rart at regjeringen må bestemme alt for oss, når vi ikke tåler noe så simpelt som dette engang? Latterlig, synes nå jeg...

btw, synes ikke The Matrix (den første) er noe dårligere bare fordi den har et par dårlige oppfølgere. Jeg synes heller ikke den første Star Wars trilogien er noe dårligere på grunn av den nye trilogien.

Når det gjelder spill, så synes jeg ikke Spy Hunter på C64 er dårligere bare fordi remaken og oppfølgeren er noe dårligere. Jeg synes ikke MGS er noe dårligere eller at det har tapt seg noe som helst bare fordi MGS:TS har kommet ut heller. Det er bare svake mennesker som lar dette påvirke gleden over et spill.

Et FFVII-2 eller en remake av FFVII vil heller ikke overskygge nye titler. Squaresoft har alltid laget masse spin-offs og tatt sjanser på noe nytt. Helt tilbake til SNES hadde vi Mystic Quest. På PSone har vi Xenogears, Final Fantasy Tactis + mindre gode titler som Ergheiz. På PS2 har vi Final Fantasy X-2. Jeg for min del ville mye heller ha en remake av FFVII eventuellt en FFVII-2 enn et nytt Ergheiz. Samt, hva om spillet faktisk ble så mye bedre at det slo det første ned i støvlene? Det er jo helt på trynet å være redd for remakes.

SHDR

Gullmedlem
Grafikken er jo utdatert og det hadde virkelig vært deilig å se de gamle scenene i ps2 grafikk.
Og du mener at PS2en ville ytt den rettferdighet? Face it. PS2 er en svak, svak liten maskin. Jeg fatter faktisk ikke at noen fortsatt påstår den kan contende på grafikkmarkedet.

Ikke alt trenger å bli nytt, finere, bedre. For å bli mildt vulgær: ville dere byttet ut den første gangen dere hadde sex med noe annet, bare fordi den første gangen ikke var så bra som det du opplever i disse dager?

Jeg mistenker at iallefall halvparten av brukerne på spillegal ikke kommer til å kunne assosiere med dette :/

Opprinnelig skrevet av Shadar@05.05.2004, 11.24
Jeg mistenker at iallefall halvparten av brukerne på spillegal ikke kommer til å kunne assosiere med dette :/
I can=D

Til topicet.. jeg er litt usikker til en slik remake. Det eneste vi vil legge merke til er en forbedret grafikk, da mener jeg at litt av den klassiske FFVII sjarmen går bort, klossegrafikken var jo en klassiker eller hva?