Jeg vil ihvertfall for min del gjerne ha en remake. Det ødelegger ikke originalen på noen måte, men det kan jo hende at remaken går i dass da. Men jeg vil idetminste gi det en sjangs. Jeg tror også at Square Enix klarer dette fint. Det er bare de som kan, og er riktige til å gjøre jobben. MGS:TS synes jeg ikke ble så bra, ettersom de la inn tonnevis av Matrix-scener som ikke hører til der i det hele tatt. Det som fenget meg originalt var realismen som så fint ble tvinnet sammen med det litt mindre realistiske, for å si det sånn, på en hårfin balansegang. At Snake plutselig unnviker kuler som en russisk akrobat ble bare for tåpelig. Jeg synes heller de skulle oppdatert codec-samtalene på det grafiske til SoL's standard. Men nå var det altså Sillicon Knghts som sto for dette prosjektet, ikke Square Enix. Som sagt, går ut ifra at det blir Square Enix som lager remake'n, så det blir ikke helt riktig å dra inn det når en diskuterer en remake av Final Fantasy VII. Tidligere, i et annet emne her, nevnte jeg at bedre grafikk og lydkvalitet hadde vært en velkommen forandring i mine øyne. Jeg synes ikke at de to er dårlige eller negative i noe slags lys i Final Fantasy VII, men en liten " oppdatering " hadde ikke vært meg imot heller. Når det gjelder det med " store " karakterer, så kan man vel lage realistiske modeller uten å gjøre dem store. Jeg skjønner ikke helt det, egentlig. Visst får man inntrykket av at Squall og Tidus er større, dvs høyere, enn Cloud og Zidane, for å bruke de som eksempler. Men det er da fordi " kameraet " er hovedsaklig plassert mye nærmere i Final Fantasy VII og IX, enn i VIII og X. Ta for eksempel den miderste passasjen i biblioteket i kjelleren i Shrina Mansion i Nibelheim, ( phew ) hvor Cloud kan ta opp hele høyden av skjermen, mot inngangen til den underjordiske landsbyen der de derre.. øh, bleke små dyra bor, i Final Fantasy VIII, hvor Squall er veldig liten, fordi du ser han fra så langt oppe fra. Den siste setningen ble da voldsomt knotete, pluss at jeg husker ikke en skit fra Final Fantasy VIII, er vel den jeg har spilt minst, men forhåpentligvis fikk jeg fram poenget mitt.
Jeg har ikke klart å få til analog kompabilitet på Final Fantasy VII, ihvertfall, men det hadde såvisst vært kjempefint! Jeg klarer fint å ta velge hvem som skal få hva i kamp, takket være det lille avlange statusvinduet som kommer når en trykker SELECT. Men en sånn listemeny er jo så absolutt lettere, ja.
En annen ting jeg synes kunne blitt gjort til en eventuell remake er å framheve det grafiske i kamp. Jeg synes at det visuelle kampvinduet var utrolig lite. Menyene og statusvinduet tar vel opp kanskje mer enn halvparten av skjermen. Jeg synes at en slags variasjon av Final Fantasy IX's visning av ATB, status, osv, er en fin løsning på dette.
Jeg har ikke klart å få til analog kompabilitet på Final Fantasy VII, ihvertfall, men det hadde såvisst vært kjempefint! Jeg klarer fint å ta velge hvem som skal få hva i kamp, takket være det lille avlange statusvinduet som kommer når en trykker SELECT. Men en sånn listemeny er jo så absolutt lettere, ja.
En annen ting jeg synes kunne blitt gjort til en eventuell remake er å framheve det grafiske i kamp. Jeg synes at det visuelle kampvinduet var utrolig lite. Menyene og statusvinduet tar vel opp kanskje mer enn halvparten av skjermen. Jeg synes at en slags variasjon av Final Fantasy IX's visning av ATB, status, osv, er en fin løsning på dette.