Opprinnelig skrevet av LocoLennon@26.04.2004, 10.56
Poengløst å si at FFVII-IX er greit og lage remakes av, men ikke av FFX fordi det har god nok grafikk for dagens standard. Det er jo logisk. Det er jo av dagens generasjon. Men remakes er vel mest forsvarlig dersom det er minst et par generasjoner mellom spillene. FFVII remake tror jeg ikke vi får før PS4 eller PS5. Steget fra PSone grafikk til PS2 grafikk er rett og slett ikke stort nok til at det er nødvendig. Jeg ville ikke sagt nei takk, riktignok, men tror det er mer forsvarlig med remakes fra FFVI eller noe slikt.
Dessuten, dette er 2D, men det betyr jo ikke at du må lage remake i 2D. FFVI med PS2 grafikk ville nok blitt veldig bra, så lenge de utnytter de evnene de har i Square Enix nå.
Når det gjelder FFX-3 så er det bare rykter. Square Enix har selv sagt at de ikke vil lage en tredje part. Ikke ville jeg gledet meg særlig til det heller. Da måtte det blitt noe helt spesiellt.
Vel, det var jo derfor jeg sa at
jeg håper at det blir laget remakes av Final Fantasy VII til Final Fantasy IX. Jeg har heller ikke sagt noe om at det skulle bli remaket på PlayStation 2.

Final Fantasy VII og oppover er jo allerede 3-D, og har derfor stort potensiale som remakes, selv om det skulle være til PlayStation 2. Deretter begrunnet jeg hvorfor jeg ikke ville ha remake av Final Fantasy X, selv om det er, som du sier, logisk nok.
Når det gjelder remakes'ene av de eldre Final Fantasy-spillene, så sa jeg at de bygger på et 2-D
perspektiv, ikke 2-D grafikk. ( Selv om det også er det det er. )
Så hvis det da blir remaket, må det jo nesten vises på samme måte som originalen. Blir spillet presentert og framvist på samme måte, med like kameravinkler osv, som Final Fantasy VII og oppover, blir det jo et helt annet spill! Gjemte items og steder blir jo en barnelek å finne, og alle dungeons'ene blir jo plutselig umåtelig store når de da blir vist på ørten forskjellige skjermer. Nei, jeg ville nok holdt meg til 2-D perspektivet sånn sett, men det igjen er nok folk flest lei av. Jeg vet ikke om du mente grafikken eller selve perspektivet når du skrev 2-D, men der har du nå idetminste min forklaring.
Final Fantasy I & II ble jo remaket i sitt originale 2-D perspektiv, selv om Square absolutt hadde teknologi nok til å lage det i 3-D.
Jeg er selvfølgelig helt totalt enig i at det er historien som hovedsaklig gjelder for Final Fantasy-spill. Men Square Enix lager nok ikke noe de tror de taper penger på, ville jeg da tro. :blink: Det var derfor jeg sa at folk flest nok synes at 2-D perspektivet er ganske oppbrukt. Mange kommer til å forhåndsdømme spillet da de ser coveret, og tenker kanskje da at det er et gammelt spill, uten noe særlig verdi.
Så, som du sier, Final Fantasy VI med PlayStation 2-grafikk hadde jo vært helt konge i min mening, men jeg tror ikke at folk som ikke har spilt Final Fantasy før ville vært så begeistret for det. Remakes skal jo gjerne nå flere kjøpere enn de som har originalen, derfor kommer vi nok ikke til å se det med det første, i min mening. Selvfølgelig ville jeg ikke sagt nei takk jeg heller.