Final Fantasy XII-tråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1
Fikk pressemelding i dag om at FFXII blir sluppet av Ubisoft tidlig i 2007, dette gjelder da Frankrike, Belgia, Australia og Norden. Litt mer interessant kan det være at de la ved nye skjermbilder fra PAL-utgaven. Orker ikke slenge alle opp på Imageshack, så her får dere tekstlinker:
[01] [02] [03] [04] [05] [06] [07] [08] [09] [10]

Edit: Flytta tråden til nytt underforum. Diskuter i vei, men marker spoilers på en vettug måte - eksempelvis slik:
Kode:
Inni denne color-taggen blir teksten hvit og vanskelig å lese med mindre leseren markerer den, og dermed er det en grei beskyttelse for folk som ikke liker å få avslørt ting i historien. Jepp!
 
#2
Gode nyheter, har allerede begynt å smugspille på en ntsc-u versjon og syntes spillet er høyst underholdende, mye mer to the point enn de forige.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#3
Urk, synes synd på tyskera og fransker'a som ikke får med seg den engelske voiceactinga. Åssen skal de fikse en arvtager til den klysete aristokratiske engelsken? Og gjetter jeg ikke helt mongo, har oversetterene mindre budsjetter - og får ikke oversatt directe fra JAP-versjonen, men må heller vente til USA-versjonene kommer ut, og så decryptere denne til sitt egne fattigslige ego-språk.

Og vi i engelsktalende norge får svi for det. Logisk.
 

Kilik

Lokal moderator
#4
Eurogamer slår til med 10/10. De kaller det FF-seriens svar på RE4, noe som lover meget bra. Jeg har på følelsen at dette blir det første FF-spillet jeg virkelig kommer til å like siden de for en gangs skyld ikke har laget et spill begravd i stereotyper og utdaterte konvensjoner.

Og ja, han synes det er bedre enn FFVII:
SITAT
Would you say that FF VII has been surpassed then?

Yes. FFVII is the most important game that I've personally ever played - it's the reason I fell in love with this medium and chose this career - but FFXII is unquestionably, to my mind, a better game.[/b]
 
#6
Etter 8 timers spilling kan jeg si at dette er helt fantastisk bra, uten tvil det beste Square har lempet ut siden Final Fantasy IX, som faktisk er 6 år siden nå.
 
#7
Jeg har hørt at FFXII har hatt invert X- og Y-axis i Amerika. Noen osm vet om det skjer i Europa også? Noen nevnte også at FFX, KH og KH2 hadde hatt det i US, men etter hva jeg husker var det ikke invert her i Europa på de..
 
#9
Min US versjon av FFXII er på vei fra videogames plus, så jeg venter spent. Eurogamers 10/10 hjelper ikke akkurat på tålmodigheten heller.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
SITAT(Uteena @ 01.11.06, 13.20) 31627
Jeg har hørt at FFXII har hatt invert X- og Y-axis i Amerika. Noen osm vet om det skjer i Europa også? Noen nevnte også at FFX, KH og KH2 hadde hatt det i US, men etter hva jeg husker var det ikke invert her i Europa på de..
[/b]
Amerikanske og europeiske PS2 standarder er ofte forskjellige etter krav fra Sony. Feks. har de fleste NTSC spilla jeg har testa Dolby Surround Pro 2.0 støtte, mens jeg aldri tror jeg har vært borti det i Europa. Alle spill bruker og X for å bekrefte valg, mens trekant går ut av menyer. I Europa er det sirkel som går ut av menyer vel?
Uansett kommer alt dette til å fikses på når de slipper det her en gang til neste år, inkludert stikkeaksene.

EDIT: Forøvrig får jeg vel inrømme at jeg er nærmere 40 timer inn i det og rimlig hekta. Normalt hater jeg som man ser fra siggen min de fleste RPGer med en gang man setter en J forran, men dette er sinnsykt bra saker. Kampsystemet er faktisk involverende og artig og historien og de fleste karakterene engasjerende. Kan ikke huske sist jeg følte slik for et japansk rollespill. ^_^
Ikke uventet tror jeg de fleste FF fantaster (med få unntak) kommer til å hate det verre enn Spirits Within. :p
 
#11
Noen som kan være så søt å sette opp en liste over ting man må gjøre for å skaffe seg FFXII før release Europa releasen.

Er litt nybegynner på import - chipping - modding saker... gidder ikke å vente en halvår til på FFXII når det får så bra omtale.
 
#12
Først kjøper du Swap Magic og Magic Keys eller Slidecard, alt etter om du har den feite (Slidecard) eller den tynne (Magic Keys) PS2-en. Jeg kjøpte sakene på Modnet.no

Så stikker du innom VideoGamesPlus.ca, mekker konto og bestiller spillet. Fem arbeidssdager senere har du spillet, og sannsynligvis også Swap Magic.

Da har du sikkert brukt rundtomkring fem hundre spenn. ^_^
 
#13
Blir det ikke toll i tillegg på spill fra VGPlus? Betalte 390 kroner for FFXII, inkl. frakt. Regner med å få telefon fra tollvesenet i løpet av neste uke, tenker jeg.
 
#14
SITAT(StarEye @ 01.11.06, 21.18) 31748
Blir det ikke toll i tillegg på spill fra VGPlus? Betalte 390 kroner for FFXII, inkl. frakt. Regner med å få telefon fra tollvesenet i løpet av neste uke, tenker jeg.
[/b]
Jeg trodde de fleste pakkene (med spill) fra VG+ gikk forbi tollen, slik de gjør når man bestiller fra DVDBoxOffice?

Selv har jeg bestilt FFXII fra DVDBoxOffice, og jeg forventer ikke å måtte betale toll. Det kan skje, men da er det i så fall tredje gang det skjer på de rundt 50 gangene jeg har bestilt spill derfra, og første gang det skjer med en pakke som er på størrelse med et DVD-cover (de andre gangene var det langt større pakker, og da er det vel vanskeligere å lure posten).
 
#15
Takker, og bukker.

Trenger jeg et eget minnekort for US-versjonen?

Edit: Har nå bestillt FFXII og swap magic med slidecard. Har tjukk PS2. Får eventuelt skaffe meg et minnekort senere. Men fint om noen gidder å bekrefte om man trenger et eget kort for US- spill :)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#16
SITAT(StarEye @ 01.11.06, 21.18) 31748
Blir det ikke toll i tillegg på spill fra VGPlus? Betalte 390 kroner for FFXII, inkl. frakt. Regner med å få telefon fra tollvesenet i løpet av neste uke, tenker jeg.
[/b]
Pakkene fra VG+ kommer merket med "Toy game $20" :)
 
#17
SITAT(Aetas @ 01.11.06, 22.49) 31757
Trenger jeg et eget minnekort for US-versjonen?

Men fint om noen gidder å bekrefte om man trenger et eget kort for US- spill :)
[/b]
Det er ikke nødvendig. europeiske kort funker også på NTSC-US/JP spill og hva det måtte være.
 
#18
SITAT(kakarlsen @ 01.11.06, 23.26) 31760
Pakkene fra VG+ kommer merket med "Toy game $20" :)
[/b]
Genialt. Vet du om noen firmaer som selger europeiske spill som gjør det samme?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#19
Gudsjelov at jeg aldri behøver å vente på en PAL-utgivelse igjen.

Har spilt i 3-4 timer hittil og det er selvfølgelig alt for lite til å gjøre opp noen mening, men det har da vært gøy hittil. Det eneste som plager meg litt er at det er altfor mange folk man kan snakke med. Som regel pleier jeg å snakke med alle, men ikke faen om jeg gadd å snakke med alle i den første byen. Da hadde jeg aldri fått kommet meg ut for å slåss :p
 
#20
Jeg elsker "NÅ-får-jeg-snart-et-spill-som-jeg-har-gledet-meg-til-lenge" følelsen. Dette er vel en av de deiligste følelsene jeg vet om..

Så synd at det er bare et par spill som har gitt meg denne følelsen.

Fikk mail fra VGP at de har sendt spillet. Tror dere jeg burde forvente mange dager med venting, da jeg bor i Nordland?