Final Fantasy XV er en ting som skjer enten du vil eller ei

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#21
Square-Enix hadde en event i firetida, der ble det avslørt at slippdatoen for FFXV er 30. september. Worldwide. Det ligger en demo på PSN hvor man kan spille en prolog og teste ut kampsystemet, laster selvsagt ned nå.

Det kommer også en 5 episoders anime om spillet og fordi de aldri lærer, en nedlastbar film med Aaron Paul som en av stemmeskuespillerne. Og Square-Enix lanserer allerede idag forhåndssalg av deluxe og collectors editions av spillet.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#23
Vel den demoen var jaggu … noe. Det er mest bare en glorifisert tech-demo for å vise motoren, og foregår i drømmene til en ung Noctis. Her og der kan du trykke på knapper på gulvet som endrer vær og natt/dag, eller få ting til å dukke opp i drømmen. Bare for showoffs skyld. Kampsystemet virker veeeldig dumma ned. Det er som Kingdom Hearts men mye mer simpelt, og magier har blitt gjort om til granater fordi kidsa liker CoD. Bare at fiendene løper rundt veldig kjapt og prøver mesteparten av tida å unngå deg så de er vanskelig å treffe med. Bossen på slutten er okei, men dette "bare hold firkant for å automatisk dodge alt" er jeg skeptisk til.

Ser pent ut da.

Her er den første anime-episoden:

 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#24
Testa PS4-demoen i går jeg også, og det eneste jeg fikk ut av det var forferdelig ugjevn framerate og total mangel på forståelse ovenfor hvem dette egentlig skal appellere til. Blir i det minste spennede å se om de klarer å nå de beskjedne salgstalla de trenger for å gå i pluss da.
 
#26
Skal i hvert fall kjøpe 15 eksemplarer fordi Florence and the Machine synger tittelsangen. \o/

Tror ikke jeg skal spille demoen eller se noen av disse filmene før rett før spillet kommer da. Tar heller opplevelsen på en gang enn uansett å glemme masse historiedetaljer og å bli unødig hypet for tidlig. Er selv ganske skeptisk til slåssingen. Episode Duscea var ikke noe gøy egentlig, og det lover ikke godt at de på slutten av en 10 års utviklingstid forandrer det ganske mye uansett hva fans har sagt? Et godt kampsystem som utvikler seg naturlig er jo det som skal bære spillets mange titalls timer. Det er veldig flinke mennesker da. Mange har en tendens til å droppe Final Fantasy XIII relativt tidlig, men hvis du holder på er det et veldig originalt og givende kampsystem der (selv om det ikke er til å nekte for at det kunne tjent på å utvikle seg raskere, dvs. mindre ensformighet). Selv om dette skulle bli en ny Final Fantasy VIII eller Final Fantasy II da, er jeg sikker på at Square klarer å levere en reise til et unikt og spennende univers hvor ingenting har blitt spart på, hverken teknologisk eller når det gjelder mengden melodrama. Sånn sett syntes jeg selv Final Fantasy XIII-trilogien var ganske tilfredsstillende, og det virker som om de er veldig bestemt på å lage noe eksepsjonelt her.
 

demake

Seksuelt godteri
#27
Lasta ned demoen.

Blir å suge. Caller det nå.
Herregud, hva var det der? Jeg løp i en skog etter en katt, plukka opp noe gule krystaller jeg ikke ante hva var, så trykte jeg X for å vinne alle kampene. Kampene? Hah! Folk må slutte å kjøpe disse spilla. Make it staaahp!
Så blei katten stor og vi var innendørs. Jeg blei til en bil og kjørte rundt. Trykte x for å vinne over noen flere fiender. Så skrudde jeg av. Det der var det absolutt mest ubrukelige jeg har prøvd (vil ikke si "spilt", for spill var det ikke) med FF-logoen på.

Inne før "spilte du ikke hele demoen? du gikk glipp av masse trykking på x!"

NEEEEEXT!
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#28
Så en video av demoen og jeg vet virkelig ikke helt hva jeg skal mene om dette. Jeg må uansett kjøpe PS4 før jeg får spilt det og jeg har ingen planer om å gjøre det med det første, så det blir nok ingen Day One her i gården. Musikken høres najs ut da. En klar forbedring etter XII og XIII som hadde noe av den kjedeligste musikken i manns minne.
 

demake

Seksuelt godteri
#29
Fyrte opp demoen igjen, og dette møtte meg. Is this for real or is it just fanta sea?

ImageUploadedByTapatalk1459709247.845508.jpg


#PS2

ImageUploadedByTapatalk1459710243.094597.jpg
 
Sist redigert av en moderator:

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#30
Blir å eie.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#34
Leser man kommentarene så er det jo tydelig at han ikke masher? Jeg har ikke testa tech-demoen så vet ikke. Den forrige demoen derimot var godsaker, så jeg er fortsatt hyped.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#35
Jeg mashet da jeg spilte det, men han der vet visst hva han driver med. De movesene han gjør er ikke noe man blir fortalt om i demoen.

Airstep sword: Evasive warp strike- while in the air, press circle+left analog any direction. You will make a small warp in the corresponding direction while continuing your combo. It's a good way to stay out of the opponents hit zones, it can also be chained but be careful, it consumes magic and overuse will result in "stasis"

Broadsword: Forward charge slash: left analogue up+circle. This will close the distance and has a damage boost over the standard circle slash.

Tempest slash: left analogue back+circle. High damage spinning attack that can stunlock if timed correctly.

Blue charges slash: press circle once, at the end of the animation press circle (hold) hold circle to charge the slash, a fully charged slash does 2000+damage and can be held indefinitely. Best used when there is space between you and the opponent, let them get close while charging and release circle. You are also immune to stagger while charging, but you continue to take damage.

Hero's shield:

Staggering block: press the guard button (square) just before the enemies blow lands and stagger the opponent, giving a small window for follow up attacks.

Stagger block bash: after successfully staggering the opponent, hold the left analogue back+ circle. This will do a heavy attack with the shield that does quite a bit of damage.

Shuriken:

Shuriken Aerial back step: while in the air press back, right, or left on the left analogue + circle. This will cause you to warp a small distance and re-orient yourself while continuing your combo. This can be chained multiple times together, but uses magic. This technique works well with the airstep swords aerial warp ability and both techniques can be chained while maintaining being in the air. I use the back+circle to get distance between myself and the opponent while still doing damage.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#36
Unnskyld meg men hva skjedde med "trykk på attack" ---> slå

Det der er jo no Devil May Cry shit!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#38
Ååååh jeg skulle så ønske hele greia var braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#39
Spillet er offisielt utsatt i to måneder, til 29. november. :penga: Håper det er greit at jeg tar de to siste ferieukene mine i desember!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#40
Eurogamer anmelder FFXV akkurat i tide til launch. Bra: Beste hovedpersonene i et FF hittil (virker det som?), kule ekstraaktiviteter og tilfredsstillende open world-opplegg, fett actionbasert våpenspill i kampsekvensene ooog kule våpen. Dårlig: Ræva historie (i et Final Fantasy-spill?! Virkelig?!), samtlige bifigurer inklusive sistebossen trenger å utvikles litt mer før de kan kalles endimensjonale, kameraet i slåssesekvensene er ubrukelig, slitsomme bosskamper, verdiløst magi- og summon-system ooog lineær slutt. 5/10 da eller? Jeg veit iallfall at etter å ha testa demoen tenkte jeg at man måtte ha pådratt seg en alvorlig hodeskade for å ha lyst til å spille videre basert på hvordan den opplevdes, så det blir nok i beste fall å vente til jeg kan få det for under tohundrelappen her i gården.

E: Måtte bare sjekke om jeg hadde dratt "Duscae høre mye" tidligere i tråden. Det hadde jeg.
 
Sist redigert: