Firmware 2.40 til ps3 sluppet (og så trukket fordi den drepte maskiner)

#1
Firmware 2.40 har nå fått en fastsatt dato, den 2 juli altså om 2 dager.

Her er walkthroughen:
http://blog.us.playstation.com/

Du vil kunne gå på start menyen mens du spiller, som gjør at du kan høre på din egen musikk mens du spiller favoritt spillet ditt.
Til nå er det ikke alle spill som er gitt ut som får denne funksjonen men det er noen spill som vil få en patch, så du får bare håpe på at ditt favoritt spill får det.

Det vil også komme Trophies, noe som vil minne om 360`s achievement
Dette er spillene som vil støtte det i første omgang:

* BUZZ! Quiz TV
* LittleBigPlanet
* MotorStorm Pacific Rift
* NBA 09 - PS3
* PAIN
* PixelJunk Eden
* Resistance 2
* SOCOM: U.S. Navy SEALs Confrontation
* Warhawk

Mvh. Per morten
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#2
:)
 

Terje

mostly harmless
#3
In other news, Dual Shock 3 kontrolleren blir endelig å få kjøpt i europa fra og med 4. Juli. Til fredag altså. Skal vist koste førti pund på øyriket. Blir vel en tusing eller noe her da. <_<
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Argebarg, fuck tha system og kjøp DualShock fra Canada eller noe. Sånn ellers så gleder jeg meg til dette faenskapet her, håper det blir bra.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#5
Slowtaku skrev:
... As an example: does the in-game XMB allow voice-chat? No. Can you browse the internet while playing a game? No. Can you access the in-game XMB while playing a PS2 game or watching a DVD/Blu-Ray? No. Can you change any visual settings while playing a game? No (sound settings, however, gets a "yes"). Can you access the PlayStation Store while playing a game? No. Does it let you invite a friend to a game who's playing another game? No. See where this is going?
Oh wow.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
...Atte hæ? Så med "XMB i spill" så mener Sony altså "IF key_PS == 1 THEN draw_img("xmb.jpg");" eller?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#7
Du kan sende en melding til en venn og han kan lese den uten å avslutte spillet, og du kan se hva han spiller akkurat nå. Det er i det minste noe. Et ekstra steg for å invitere til spillet i forhold til 360 er bedre enn slik det har vært til nå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Okay, så det jeg klarer å få ut av detta her nå, etter at jeg har lest det tre ganger, er at det man får er støtte for Trophies i spill som støtter det, at man kan høre på musikk fra harddisken i spill som støtter det (krysse fingrene for en snarlig patch til Eye of Judgment) og at man kan sende invitasjoner fra spill til folk som ikke spiller noe annet. Det... er jo artig, men... ja. Fortsatt ikke til å tro at ikke Sony tenkte på dette før PS3-en kom ut. Dette her er noe de fleste utviklere ville kasta seg rundt for å få fiksa, men det er jo koselig at de prøver iallfall. :(
 
#11
Originally Posted by Slowtaku
... As an example: does the in-game XMB allow voice-chat? No. Can you browse the internet while playing a game? No. Can you access the in-game XMB while playing a PS2 game or watching a DVD/Blu-Ray? No. Can you change any visual settings while playing a game? No (sound settings, however, gets a "yes"). Can you access the PlayStation Store while playing a game? No. Does it let you invite a friend to a game who's playing another game? No. See where this is going?
Nesten ingen av disse tingene kan du på Xbox heller. Voice-chat og game invite er vel så og si eneste forskjellen mellom Xbox og PS3 her. Du kan heller ikke forandre lyd-instillinger på Xbox, men etter denne kommentaren å dømme, så kan du det på PS3. Så det er vel 2-1 til Xbox når det gjelder funksjoner de begge ikke har. Det er vel egentlig ganske bra det, er det ikke?
 

Lodin

Der Waaaah
#12
360en kan ikke bare spille musikk når som helst, den kan streame den og. PS3en derimot må ha filene på HDen.
Også var det dette med at utviklere selv bestemmer om man skal kunne spille egen musikk i det hele tatt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Og, ikke minst, det at man ikke kan sende meldinger eller invitasjoner til en kompis hvis han skulle finne på å bruke konsollen sin til noe annet enn bare å glane på hovedmenyen. Latterlig. :(
 
#14
Og, ikke minst, det at man ikke kan sende meldinger eller invitasjoner til en kompis hvis han skulle finne på å bruke konsollen sin til noe annet enn bare å glane på hovedmenyen. Latterlig. :(
Det kommer jo sånn liten rute oppe i høyre hjørne "du har mottat en melding fra..."
så vis han spiller For eks. CoD4 så trenger han bare og trykke på pause, så trykke på Home knappen så kommer han til menyen og da er det bare og lese meldingen og så starte spillet igjen og fortsette:D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Øh, med den nye greia mener du? Hæ?
 
#16
Det er jo sånn vist du sender en melding til meg for eks, men jeg spiller et spill.
kommer det sånn liten rute i oppe i høyre hjørne om at du har mottat en melding.
og nå må jo du slå av spillet får å lese meldingen, mens i morgen på et eller anna tidspunkt trenger du jo bare å gå på menyen mens spillet går:)

Edit: Den rute greien har altid vært der.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Da er vi enige, jeg begynte å lure på om jeg har drevet og venta med å lese meldinger unødig her. Uansett så har Sony sagt at du ikke kan sende invitasjoner til folk som spiller andre spill, og da blir det tungvint allikevel. :(
 

oma

Village Drunk
#18
Men igjen litt enklere, man kan se hva de forskjellige spiller, se om noen spiller det samme, sende en melding - man får beskjed om meldingen, pauser, skjekker melding, enter lobby - bruker spillets party invite greie.

Ikke XBL, men en smule bedre.
 
#19
Nå er vel game invites strengt tatt bare en melding i forkledning. Dessuten, hvis det er et diskbasert spill så må du jo strengt talt opp og skifte disc eventuellt, så fremt det ikke er det samme spillet. Det er bare to-tre tastetrykk ekstra på PS3.

Forøvrig noe jeg synes er mer nyttig... bare starte et nytt spill uten å slutte det du for øyeblikket spiller. La oss si at du spiller litt Super Stardust, men så får du en melding fra en kamerat med forespørsel om du vil spille Warhawk. Svar OK, og start spillet rett i fra in-game XMB, uten å avslutte det spillet du spiller nå manuellt. Men jeg er ikke helt sikker på hvordan det er med disc-baserte spill, ettersom du helst ikke skal ta ut disc'en uten å avslutte først.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Nå er vel game invites strengt tatt bare en melding i forkledning.
Nemlig, så hvorfor i faen går det ikke an å sende invitasjoner til folk som spiller noe annet? Jeg forstår det ikke. :(